De laatste week ben ik zo vergeetachtig en ongeconcentreerd, echt niet handig. Ik heb zo dikwijls dat ik bijvoorbeeld naar boven loop en dan bovenaan de trap denk 'Wat ging ik ook alweer doen?' Vorige week had ik een waterijsje voor mezelf uit de vriezer gehaald en even op het aanrecht gelegd. Glad vergeten, dus een uur later kwam ik weer in de keuken en was het ijsje natuurlijk helemaal gesmolten. Gisteren liet ik pizza bezorgen en moest daarvoor mijn telefoonnummer opgeven. Kon ik toch niet meer op ons eigen telefoonnummer komen, zeg. En vandaag moest ik heel lang nadenken hoe ik een telefoontje moest doorverbinden op mijn werk. Allemaal dingen die normaalgesproken zo vanzelfsprekend zijn, maar nu niet Hebben andere dames dat ook, en is er iets wat je er tegen kunt doen?
ja als ik net heb afgerekent bij de supermarkt, ben ik het allerbelangrijkste vergeten en kan ik weer terug. ( ik verlaat de winkel dan als eerst met flink wat lekkers )
Ik ben heel chaotische dus vergeet ook een hoop. Ik merk wel dat het niet 10x erger is dat ik het hele huis nu voor de helft heb opgeruimd en gepoest haha.
Owh herkenbaar, heb zoveel blunders gemaakt in mijn 1e zwangerschap die ik gelukkig alweer vergeten ben. Ben benieuwd hoe dat dit keer gaat, ik vrees weer voor het ergste. Je doet er niets aan meis! Ik was altijd wel blij dat ik vergat wat ik vergeten was, scheelde een hoop schuldgevoel
hahaha heel erg herkenbaar Mijn zoontje is nu bijna een jaar maar ik heb dat nog steeds hoor Ik had het nog gekker. Zo was ik met iemand in gesprek (en ja was wel aan het luisteren ) en zo moest ik midden in het gesprek vragen waar we het ook alweer over hadden hihi Mensen dachten dat ik niet geintreseerd was in wat hun me vertelde en dat ik niet aan het luisteren was. Maar dat was het niet...ik vergat het gewoon. En zo vergeet ik een hoop dingetjes hoor Ik denk dat de stoppen gewoon zijn door geslagen in me korte termijn geheugen sinds mijn zwangerschappen haha
Hele herkenbaar.. helaas is het bij mij niet meer echt goedgekomen. Ben nog steeds erg warrig en noem alles bij de verkeerde naam. Vergeet heel veel.. en ik ben toch al bijna 14 mnd mama!
Hihi, ik herken het ook hoor. Heb er nu zelfs nog eens regelmatig last van. Maar was al vergeten hoe erg het was tijdens m'n zwangerschap. Denk niet dat je er veel aan kan doen.
Haha, ik ken het. Ik ben in drie dagen tijd, vier keer mijn pinpas kwijtgeraakt. Nu ben ik mijn bonuskaart en chipper kwijt.
Inderdaad erg herkenbaar,melissa is nu 7 scott 5 en sharon ruim 2 maar ik heb nog last van zwangerschapsdementie.Maar.....wij vrouwen moeten toch overal aandenken?Ik moet echt alles opschrijven of bewaren want anders vergeet ik het wel eens....zeker nu de kids op school zitten,dan moeten ze dit weer mee dan hebben ze weer vrij.morgen hebben ze sportdag dan bewaar ik de nieuwsbrief die ze krijgen op vrijdag om niet te vergeten wat ze mee moeten nemen.... en als ik de volgende dag werken moet zet ik alles klaar dat ik nix vergeet mee te nemen en dan zet ik het zo neer dat ik er over val en dus niet vergeet. ben ook wel eens het consultatieburo vergeten . belde ze op een gegeven moment op: u had zolaat een afspraak.
Dit is heel herkenbaar en mensen reageren er ook op van "je bent zeker zwanger" of geeft niet het komt door je zwangerschap, ik vergeet ook de idiootste dingen en concentreren gaat ook wat moeilijker vooral als ik moe ben en dat ben ik ook meer in mijn zwangerschap.
Ik herken dit helemaal! Midden in zinnen gewoon woorden krijtzijn. Bladiebladieblabla "je weet wel dat ene" bladie bla "van dat eeehhh groene pul, je kent het wel" bladieblabla. Mijn collega's worden helemaal simpel van me, maar ze kunnen er absoluut om lachen. Namen van collega's, zomaar plop kwijt.
Ik vergeet ook vaak achternamen van collega's. En ook als ik iets gevraagd heb en antwoord heb gekregen, weet ik een paar minuten erna niet meer of ik de vraag heb gesteld en het antwoord weet ik ook niet meer. (maar gelukkig niet bij alles wat ik vraag Heb ook moeite met concentreren.
Ik begin nu ook te merken dat ik vergeet waar ik dingen neergelegd heb (sleutels etc). Ik leg het nu maar steeds op een vaste plek neer. Die vergeet ik tenminste niet, haha! Pim
Ik heb dat ook. Heb morgen examen en kan me er niet toe zetten te gaan leren. En ik vergeet vanalles. Soms kom ik de trap op en weet ik niet meer wat ik ging doen als ik boven ben. Superirritant, maar ja ik denk dat het ook komt omdat ik zo met het kleintje bezig ben dat ik aan weinig anders kan denken haha
Hoi mensen, Ja dit herken ik wel. Ben afgelopen vrijdag de verjaardag van een van mijn beste vrienden vergeten. Kwam er om 23.00 uur achter. Baalde als een stekker. Groetjes Karin
Heel herkenbaar hoor, loop ik op kantoor richting de printer, ben ik bij de printer en ben ik vergeten een printopdracht te geven. Of ik vergeet hoe dingen heten en heb het dan over "dinges". En normaal ben ik erg goed in namen, dat is nu een ramp. Verder heb ik ook last van concentratieproblemen en inderdaad vooral als ik moe ben. Het is maar tijdelijk denk ik dan. En hoop ik dan ook natuurlijk.... Groetjes Suusje
hebben jullie ook niet dat je nu zo langzaam bent met dingen doen? Op het werk en thuis heb ik hier last van. 's Ochtends ben ik veel langer bezig met alles, voordat ik eens naar mijn werk kan. En op mijn werk schiet het ook niet echt op....
Hi hi, dit komt mij allemaal heel bekend voor. Ik geef nu al standaard door dat ze niet op mij kunnen rekenen, mijn vriend vraagt dan kun je mee onthouden en dan kijkt hij mij al aan en zegt ja eigenlijk hoef ik dit niet te vragen aan je. Ik ben ook zeer warrig momenteel met organiseren, en ben totaal niet zoals ik ben toen ik niet zwanger was. Voor de boodschappen maak ik nu maar een lijstje wat ik nodig denk te hebben schrijf ik meteen op, en afspraken schrijf ik ook meteen op de kalender. Het is nu een beetje behelpen, maar ik hoop dat alles na de zwangerschap weer zo wordt als het oude, en vertrouw maar op moeder natuur. Qua concentratie ligt eraan als ik met iets bezig ben heb ik er geen probleem mee, maar luisteren daar heb ik nu moeite mee, ze zeggen iets tegen me ik hoor het wel maar het lijkt wel om mijn hersenen het niet omzetten tot de nederlandse taal, heel storend voor mijn omgeving, maar ja ze moeten het maar even pikken. Groetjes Monique76