lage bloeddruk?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by disney1986, Jun 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik word goed in de gaten gehouden in deze zwangerschap omdat mijn bloeddruk erg hoog was, en uiteindelijk hellp is geworden.
    Gisteren naar de VK voor het geslacht en gewone controle.
    Ze heeft mijn bloeddruk 2 keer gemeten omdat hij erg laag was, 50/100 en 55/100.
    Ze zei eigenlijk niets, meer zout eten, en tot ziens.
    Ik ben erg moe, veel hoofdpijn, duizelig en sterretjes zien, dat had ik ook bij mijn hoge bloeddruk van 125/270 en ben toen met spoed opgenomen.
    Mijn vraag aan jullie, kan deze lage bloeddruk geen kwaad? ondanks mijn klachten?

2. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik zou me geen zorgen maken, lage bloeddruk is beter dan een te hoge. Ik heb het ook gehad en mijn VK zei dat het goed is voor je doorbloeding naar de baarmoeder etc. Ik ben wel iets meer zout gaan eten omdat ik dus ook die sterretjes had en duizelig was en dat is vanzelf weer over gegaan.

Bij mij kwam het overigens omdat ik in een klap ben gestopt met drinken en roken (uiteraard) en daar moet je lichaam even aan wennen!

Sterkte!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hoi ik denk dat je 100/55 bedoeld... Dat id idd laag. Daar passen jouw klachten wel bij maar die kunnen geen kwaad. Wel erg lastig! De tips van je vk zij goede tips. Kijk verder uit met snel op staan vooral als je hebt gelegen. Dan kan je licht in je hoofd worden. Maar alles beter dan een (te) hoge bloeddruk!

4. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, ik heb al meer dingen gelezen en idd het is niet gevaarlijk! gelukkig.

Alleen jammer dat ik net een vaatdoek ben...

5. Blije Door

Blije Door Actief lid

Apr 10, 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik zorgde er altijd voor dat ik dropjes in m'n tas had zitten. Top Drop, Knopendrop of zwart witjes. Dat helpt wel tegen de opkomende duizeligheid. En is stiekem natuurlijk heel lekker :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lage bloeddruk is voor je kindje heeeeel erg fijn, voor jezelf alleen niet zo idd.
    Je kunt hem wel wat ophogen met zoethout of zoethoutthee. En drop uiteraard :)
    Verder veel drinken, want dan hoeft je lijf geen vocht uit je bloed te gebruiken om afvalstoffen af te kunnen voeren, en houd je je bloedvolume (en daarmee dus ook je bloeddruk deels) iig zo hoog mogelijk :)

7. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke bedankt voor de tips!
    Ik heb mn man net paar zakken drop, zoute soep laten halen!
    Het rare is dat mijn lichaam erg behoefte heeft aan zout, alleen durfde ik niet teveel te nemen ivm hoge bloeddruk vorige zwangerschap.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Of als je je flauw voelt een kop bouillion of een opkikker.... Ook niet zo slecht voor je tanden...

9. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Snap je dilemma! Had bij de vorige ook altijd een lage tot dat ik pre-eclampsie kreeg. Deze keer gelukkig weer een lage bloeddruk, maar vindt het ook eng om drop of veel zout te pakken als ik duizelig ben. Een handje chips of iets helpt ook goed, en zoals hier boven al werd gezegt; voorzichtig zijn met opstaan en bukken etc. Succes meid :)!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is ook wel verstandig om niet te gek mee te doen, want bloeddruk KAN snel omslaan soms... Maar bij twijfel misschien gewoon even langs je huisarts lopen en de assistente je bloeddruk even laten opmeten?

11. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga niet overdrijven met zout, kan nooit goed zijn.
    Ik ga nu naar bed, de hoofdpijn is het ergste.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn bloeddruk is ook vanaf het begin al heel laag (nu met bijna 39 weken nog steeds maar 110/55). Op het begin had ik er ook wat last van (duizelig e.d.), maar dat is vanzelf over gegaan, terwijl de bloeddruk wel laag bleef. Dus misschien dat het duizelig zijn bij jou gedurende je zwangerschap ook wel afneemt.

13. versace cristal

versace cristal Actief lid

Jan 24, 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    IK had op een gegeven moment een bloeddruk van 94/46 en idd ook heel moe...
    Ik heb dr zelfs een dag tussen gehad dat ie nog lager was en ik me bed niet eens uit komen..als ik omhoog kwam begon me kamer helemaal te draaien en werd ik beroerd..gebeld met de huisarts maar ik kreeg simpel te horen dat t niet ernstig genoeg was en dus maar gwoon in bed moest blijven ( owkey daar lig je dan...helemaal alleen thuis..family en vrienden wonen niet dichtbij en hoe kom ik dan aan eten en drinken??) wat zegt die muts...dan moet je wat zouts innemen...sorry hoor maar ik kan me bed niet eens uitkomen en ik riskeer de trap ook niet...kortom gwoon pech...
    Dokter zei: Beter een te lage bloeddruk dan een te hoge..een lage is juist heel goed voor je baby dus je moet t maar voor lief nemen dat je je zo voelt...
    Nu inmiddels 35 week en me bd is nu 106/52 nog steeds lage onderdruk maar volgens de VK helemaal super...

suc6

Share This Page