Even m'n frustratie er uit..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ryanne1991, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik weet dat ik niet mag klagen want er zijn ook meiden die al veel langer bezig zijn.. Maar ik heb echt even een baal moment. M'n vriend en ik zijn bezig met zwanger worden. Nu hadden we gisteren een verjaardag waar al 3 zwangere meiden zaten, en toen vertelde een 4de dat ze ook in verwachting is 10 weken en eigenlijk ongepland maarja he je raakt zo gemakkelijk zwanger tegenwoordig.
    Ik merk dat het mij echt moeite kost om oprecht gefeliciteerd te zeggen.. Normaal zou ik echt blij voor ze zijn maar ik voel nu bijna een soort jaloezie. Ze hebben het over namen, de kinderkamer etc.. Vervolgens krijg ik gelijk de vraag: wanneer gaan jullie eens beginnen dan? Zou er echt voor gaan hoor! Dan heb ik echt zin om te schreeuwen van: AL LANG MAAR NIET IEDEREEN IS ZO MAAR ZWANGER. Maar in plaats daarvan haal ik m'n schouders op en zeg ik ach we wachten nog even. Ik ben normaal echt een stabiel nuchter persoon maar ik merk dat het verlangen echt een beetje kribbig maakt. Is dit herkenbaar of moet ik hier wat mee gaan doen.. Het is iig vervelend :(
    Vervolgens zegt m'n vriend thuis, iedereen raakt om de haverklap zwanger per ongeluk.. Hoe kan het toch. Beide dus een beetje een klote gevoel er over. maarja ergens moet ik mij niet aanstellen want het is ronde 4 met een cyclus van 38..

Xx Ry-Anne

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

"Je raakt ook zo snel zwanger tegenwoordig", je zou denken dat zwangerschap iets is van alle tijden, maar juist in deze tijd vaak makkelijk te voorkomen :p

Ik heb ook al vaak de vraag gehad wanneer wij er eens aan begonnen, maar als ze niet weten dat jullie aan kinderen denken, weten ze ook niet dat zo'n vraag of gesprek je dwars zit natuurlijk ;) Sommige mensen denken nu eenmaal dat zwanger raken voor iedereen iets is wat je even doet en hebben echt niet door dat het weleens anders kan lopen dan in hun geval.

Ik heb dezelfde gevoelens als jij en herinner mezelf er dan maar aan dat een zwangerschap niet te forceren is, hoe boos of jaloers of verdrietig ik ook word.. en je zit nog in ronde vier, het kan nog alle kanten op! Vooral plezier hebben en veel voorpret. Komt goed meid.

3. Mamaloetje

Mamaloetje Actief lid

22 aug 2012
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag je best rot voelen. Het is zwaar irritant om mensen om je heen zo makkelijk zwanger te zien raken terwijl het bij jou niet wil lukken. Ik hoop voor je dat jij ook snel kunt vertellen dat je zwanger bent.

4. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Wat een zwaar irritant opmerking zeg dat je tegenwoordig zo gemakkelijk zwanger word. Sommige mensen lijken niet te snappen dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is en koesteren niet wat zij hebben.
    Ze zullen het allemaal wel niet zo bedoelen maar soms komen opmerkingen/vragen er erg onhandig uit en dat kan pijnlijk zijn.

Ik snap heel goed wat dat met jou doet Ryanne, maar houd moed. Men zegt dat het gemiddeld toch wel een jaar duurt, dus ronde vier is nog niet zo lang... Ookal voelt het als een eeuwigheid... Jouw tijd komt

5. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dankje, lieve reacties. Voel ik mij gelukkig weer even wat normaler;) ik begon al te twijfelen of ik heel abnormaal gedrag vertoon haha;)

Deel Deze Pagina