EK 2024

Discussie in 'De lounge' gestart door Cin85, 10 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Zo alweer de afscheidswedstrijd van het Nederlands elftal voor het EK. Dus tijd voor een EK topic!
    Hoe ver gaat Nederland komen? Worden de rode duivels kampioen? Zou Memphis ook nog een oranje haarband hebben?
    Gaan er nog mensen naar Duitsland?
    Vond je het een geweldige wedstrijd en juist niet om aan te gluren? Geef hier je commentaar!
    Foto's van versierde straten en of lekkere oranje hapjes zijn uiteraard ook welkom! :D

Diiba, Spectre, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Jullie gaan live in Duitsland kijken toch? Echt super leuk. Heb ook voor onze pv geprobeerd dat te organiseren, maar kwam zo bizar duur uit....

Dan maar genieten voor de tv

3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.156
    3.800
    113
    Ik vind voetbal ongelooflijk saai maar ik doe mee met een poule op m'n werk dus ik denk dat ik het toch zijdelings ga volgen ;)

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ja zin in!
    Kaarten voor het EK helaas niet gelukt (ik had geen zin om meer dan €100 neer te leggen per kaartje).
    EK poule moet ik nog even invullen.

Fijn voor Simons dat ie eindelijk een keer gescoord heeft!
    En wat een gezeur om de haarband van Memphis. Het is een haarband mensen, wat maakt het uit?

mamabri vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Hier ook zin in! En ik hou normaal niet van voetbal, maar: bij het WK en EK moet en zal ik naar oranje kijken en dan ben ik de meest enthousiaste fan ( lees de hardst gillende) van Nederland.

heel de straat is versierd hier trouwens.

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.673
    113
    Vrouw
    Ik heb niks met voetbal. Boeit me gewoon echt niet.

Maarja.... in dit mannengezin vol voetbalgekken moet je ofwel onderduiken ofwel meedoen.

Dus de oranje shirtjes en petjes liggen klaar.
    En dan doe ik gewoon net alsof ik ook verstand heb van voetbal :roflmao::roflmao:

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.673
    113
    Vrouw
    Echt?
    Ik heb eigenlijk nog nergens versiering gezien. Vond 't al opvallend afwezig eigenlijk.

8. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Ja echt. Alle lantarenpalen zitten aan elkaar vast en alle lantarenpalen zitten ook vast aan een huis

Mamafiets vindt dit leuk.
  9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Jaa.. bijna zover. Afgelopen twee wedstrijden zagen er goed uit:thumup:

De tuin is versierd, zondag oranje-feestje met familie/vrienden. Maar eerst nog op zoek naar witte zweetbanden:roflmao:

Mochten ze verder komen, willen we misschien richting Duitsland naar de speelstad om de wedstrijd te kijken. Maar das afhankelijk van waar ze dan spelen..:)

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Dit hebben wij destijds met het WK in Duitsland (2006? Wat lang geleden al :|) ook gedaan. 'Even' heen en weer naar Leipzig :D Was echt super gezellig!

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik woon zelf in Zuid Duitsland,de gekte is hier nog niet zo te merken maar ik kijk wel graag naar de Nederlandse wedstrijden. Vrijdagavond de eerste Duitse wedstrijd, dan gaan we in een grote Arena kijken. Ben benieuwd!! Het liefst ga ik helemaal in het oranje maar dat staat een beetje gek:roflmao:

mamabri en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ja klopt, wij gaan naar Nederland- Oostenrijk en Nederland- Frankrijk, dus baar Leipzig en Berlijn. Vond de kosten zelf wel meevallen eerlijk gezegd, €30 per kaartje. Dus ook voor @Feye de tip, volgende gewoon via de knvb inschrijven, dat is vaak een stuk goedkoper. ;)
    Ben wel blij dat wij gewoon een huisje hebben gehuurd, want begreep dat de oranje camping niet door gaat omdat deze failliet is.

De vlaggetjes liggen hier ook al klaar, denk dat we die donderdag of vrijdag gaan ophangen. Onze straat is vaak niet zo snel.

Spectre vindt dit leuk.
  13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij zijn ooit naar Basel gereden in 2008 voor de kwartfinale tegen Rusland. Samen met nog 180.000 Nederlanders. Was om 4u s nachts al super gezellig op de snelweg, alleen maar auto's met oranje geklede mensen er in en oranje versiering op de auto's. De sfeer in Basel Was ook geweldig.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De straat is afgelopen weekend versierd. Komende zaterdag vertrekken we voor een weekje naar Spanje. Dus de eerste 2 groepswedstrijden gaan we daar kijken. Ik ga er vanuit dat ze wel zorgen dat dat ergens centraal kan op de camping. Spanjes eerste wedstrijd is op onze aankomstdag, ook wel leuk om daar dan te zijn.

15. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik had me via de UEFA zelf ingeschreven. Bij de eerste loting er niet door gekomen. Daarna ook wel mailtjes ontvangen wanneer er weer een aantal kaarten beschikbaar waren, maar was telkens te laat. Is dit weer anders dan via de KNVB? Ben je dan lid van de supportersvereniging?
    Nou kon ik overigens ook alleen naar de eerste wedstrijd, de andere wedstrijden gaat mij logistiek gezien niet lukken.
    Nou ja, met vrienden en familie kijken is ook altijd super gezellig!

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Altijd leuk om te kijken tussen de Spanjaarden! Vaak zetten de plaatselijke cafeetjes ook een grote tv buiten zodat je zelfs op het terras kan kijken.

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ahh balen zeg! Wij zijn inderdaad lid van de knvb, hebben een clubkaart. Geloof dat die clubkaart iets van €15 is en als je zelf op voetbal zit, krijg je daar weer korting op. Met die clubkaart krijg je standaard voorrang op de kaartverkoop van wedstrijden van het Nederlands elftal (eindtoernooi uitgezonderd) en ook nog eens korting op de kaartjes. Maar voor een EK en WK wordt er ook geloot, tenzij je heel veel punten hebt als je bijvoorbeeld naar alle wedstrijden van het Nederlands elftal gaat, dan heb je wel recht op een groepswedstrijd. Wij hebben dus erg veel mazzel gehad dat we 2x zijn ingeloot.
    Uefa loot volgens mij om de neutrale supporters vakken, dus daar kan iedereen zich voor inschrijven. Ken maar 1 iemand die via de uefa aan een kaartje is gekomen, scheen echt drama te zijn qua drukte.

Maar met vrienden/ familie/ buren / random mensen op een dorpsplein/ etc kijken is ook altijd gezellig en geeft ook een leuke sfeer!

Feye vindt dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hier is het altijd een groot feest, met polonaises en oorverdovend gejuich (gaan we vanuit… als het stil wordt is het niet goed;)) wij hebben er zin in!

19. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Wij gaan waarschijnlijk zoveel mogelijk wedstrijden kijken, dus dat wordt afkicken van de teletubbies voor de jongste :roflmao:.
    Qua versierde straten en huizen heb ik het idee dat dat vroeger veel meer gebeurde (dan praat ik over 20 jaar geleden ofzo), maar de laatste ek's/ wk's zie ik hier in het dorp eigenlijk niks van versiering. Doe ik zelf trouwens ook niet, maar ook nooit gedaan.

20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.823
    18.542
    113
    Vrouw
    Ik ga zeker kijken! :D En ik probeer ook alle andere wedstrijden te zien. Heb er nu al zin in!
    Vroeger gingen we altijd met een groep vrienden thuis kijken of in de stad, tegenwoordig is dat 'gewoon' thuis op de bank want ja; jonge kinderen ;)
    Misschien dat we zondag middag bij vrienden gaan kijken of in de stad. Maar we hebben nog niets concreet afgesproken.

Deel Deze Pagina