Mee eens hele hoge boetes vind het echt asociaal gedrag en vind het gewoon niet netjes naar de rest van het verkeer.
Wij hebben met een boel Turken t voetbal in de bios gekeken. Wat een spanning hing er in de zaal. Niet goed hoor! Na t verlies werden we wel door een paar van turkse afkomst gefeliciteerd met de winst
Klopt ben ik met je eens . Zo jammer altijd heb je verloren erken je verlies en klaar . Welke sport het ook is waarom gelijk ruzie en geweld gaan gebruiken spullen vernielen etc. Er is al genoeg geruzie en ellende op de wereld.
Nou inderdaad! Het is maar een sport hè? En moet je zien wat die sport alleen al kost aan politie om sommige “ supporters “ in bedwang te houden
Je hebt gelijk. En tegelijkertijd hoef je als winnende tegenstander ook niet te provoceren. Na Engeland-Zwitserland was dit een veel leukere wedstrijd om naar te kijken. Mooi om de vechtlust bij Nederland te zien. Het gefluit vond ik bloedirritant, zou je daar als speler ook last van hebben? Het toeteren na de wedstrijd van Turkse supporters vind ik dan juist wel weer geinig. Er werd hier gisteravond alsnog flink getoetert. En dan nu Engeland. Nou, die zijn ook meer op geluk dan wijsheid in de halve finale terecht gekomen. Lijkt mij voor Nederland een makkelijkere tegenstander dan Turkije. Alleen die penalty's zaten er goed in. Dus dat moet Nederland zien te voorkomen. Het zal wel volle bak zijn in Dortmund. Helaas kunnen wij er zelf niet heen, anders hadden we dat zeker gedaan
In Eindhoven begonnen ze met stoelen van terrassen te gooien en auto's te vernielen omdat ze verloren hadden.... In heel NL reden volop Nederlanders met de Nederlandse vlag al toeterend rondjes om de draak te steken met de Turkse medemens
Op de radio hadden ze Wesley Sneijder gesproken over het fluiten, hij heeft ook een tijdje in Turkije gespeeld, hij zei dat het als speler pijn aan je oren doet en dat je in het stadion er echt goed aan doet om oordoppen in te doen
Het vechten was ook door Nl supporters. Hoe dan ook, welk land dan ook (want laten we eerlijk wezen Nl supporters kunnen er ook wat van), dit soort acties met dingen vernielen en vechten etc vind ik echt belachelijk. Gedraag je gewoon man. En dat allemaal om voetbal
Precies dit zo jammer altijd of de 1 gaat provoceren of de ander gaat als een loslopende stier alles lopen vernielen. Gedraag je zelf gewoon die personen mogen voor mij part zelf voor de kosten opdraaien misschien dat ze dan de volgende x zichzelf wel gaan gedragen. Het is uiteindelijk allemaal maar een spel en ja die voetballers worden er voor betaald idd maar toch. Sport moet verbinden saamhorigheid etc. Maar soms pffff als ik beelden zie wat supporters allemaal doen dan denk ik echt bij mijzelf die hebben het woord verbinden en saamhorigheid in ieder geval niet begrepen. Vind het dan echt zielig voor de mensen wiens winkel ,restaurant ,auto of iets anders van word vernield. Blijf gewoon met je tengels van andermans spullen af klaar.
Klopt en die mogen van mij achteraf gerust de rekening krijgen ervan misschien dat ze de volgende keer 2 x nadenken over hun gedrag.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/973128003/journalisten-en-agenten-aangevallen-door-relschoppers-den-haag-als-iemand-een-cobra-in-je-auto-gooit-overleef-je-dat-niet Vreselijk dit .... Waarom zo een idiote gedrag vertonen en ze zeggen ook letterlijk ze waren er op uit om alleen maar te vernielen. Chapeau voor die voetbalfans die erger hebben voorkomen.
Dat je de tegenstander dwars wil zitten kan ik ergens begrijpen (hoewel ik het absoluut niet goedkeur), naar dit is dan toch ook bloed irritant voor je eigen voetbalteam? Lijkt me nogal vervelend om oordoppen te moeten dragen omdat je eigen supporters zo knoerthard fluiten. Dan kan je in je eigen team ook niet lekker communiceren.
Dat was echt geweldig! Voor die tijd al in Berlijn zelf de grootste lol gehad met Turkse supporters. Daarna de oranje mars en vervolgens op het plein voor het stadion weer ook samen met de Turken gefeest. Vervolgens in het stadion zaten er zelfs een paar Turken in het oranje vak, dat was ook geen probleem. Daar werd nog een gedeelte van de wedstrijd Engeland - Zwitserland uitgezonden, toen Zwitserland scoorde juichte het gehele stadion. Geen idee of er tijdens het Wilhelmus gefloten werd, dat hoor je niet als je tussen duizenden hard zingende mensen staat. Tijdens de wedstrijd waren de Turken wel aan het feesten, en eerlijk gezegd vond ik het gefluit wel meevallen. Wel op een gegeven moment toen Nederland vrij lang de bal onderling overspeelde. Maar omdat de bal maar niet naar voren werd geschoten, begonnen er ook Nederlanders te fluiten. Het spel was de eerste helft dramatisch. De tweede helft al een stuk beter en na de 1-1 werd de sfeer fantastisch. Daarna na de 2-1 was het euforisch. En waren de Turken stil. Vervolgens nog een paar keer hard gejuicht voor een paar reddingen en gehoopt dat de scheidsrechter snel zou af fluiten. Daarna 1 groot feest op de tribune, van links naar rechts met de gehele tribunes en de spelers en staf op het veld. Daar zeker nog een half een staan feesten. Vervolgens nog 1 groot feest in de catacombes van het stadion. Op straat werden we gefeliciteerd door de Turken, en weer 1 groot feest. Waren pas om 02.30u in het hotel en moesten om 10u uitchecken. Dus gisteren heel vroeg naar bed gegaan. Nu op naar Dortmund en de Engelsen!