Wij deden altijd 123 (drie keer springen aan 1 kant) 123 (andere kant) Er in (tussen de elastiek) erop (1 voet op linkerkant, 1 voet op rechterkant) Eruit ( voeten buitenkant elastiek) sluit( je draaide en dan had je hem schuin over elkaar) en wanneer je dan terug er op gesprongen was dan was het klaar. 1 of beide voeten van de elastiek en je was af en mocht de volgende. Had je het goed mocht je door,halverwege kuit, in knieholte en dan door naar heup. (Dan mocht je je been hoog zwaaien) Pfffff krijg er al spierpijn van als ik dit typ
Wij deden inderdaad ook verschillende breedtes en hoogtes. Gewoon was 1 stoeptegel, volgens mij. En dan had je ook twee tegels en 1 voet. En inderdaad laag (om de enkels) of hoog (knieholte) Thuis deed ik het elastiek om de poten van twee stoelen. Dan kon ik ook alleen elastieken. Kletterden die stoel weer om, haha. Mijn moeder werd er gek van.
Hahahaha ja echt zo!!! Dat deed ik ook! Zo jammer dat ze zulk soort spelletjes tegenwoordig niet meer doen.
Wij zongen Elastieken doe ik graag Erin erop eruit kippenkruid Kippenkruid erin, kippenkruid erop, kippenkruid eruit En dan met pijl en boog erin, pijl en boog eruit enz enz en dan als je het niet fout deed mocht het elastiek in stukje omhoog
Wij zongen Pep-si-co-la (beginnen 1 elastiek tussen de benen dan springen links naar rechts links naar rechts) Erin, eruit, erop, eruit, draai in (als je twee benen aan de buitenkant staat, draai je een halve draai, dus komen de elastieken gedraaid tussen de benen. ) en.... spring en dan probeer je je benen uit de knoop te krijgen en op het elastiek te springen Goeie oude tijd