honden benoemen op het geboortekaartje, maar hoe?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dexa, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    nu we eindelijk het geboorte kaartje hebben uitgezocht, zijn we aan het twijfelen hoe we de honden ook op het kaartje kunnen benoemen.

we hebben al een gewone tekst, maar willen bij onze namen en adres ook de namen van de honden vermelden.. maar hoe...?

we hebben 2 beagles van 1 & 2 jaar oud, zijn lekker druk en speels maar ook heel ondeugend.

als iemand een leuke zin of tekst weet, alles is welkom!

2. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    2 pootafdrukken en hun namen? Onder jullie namen.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je honden op een geboorte kaartje....??

4. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Niet lullig bedoeld maar ik moest echt heel hard lachen😅 meen je het?

5. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
  6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij hebben ook huisdieren, maar ik zou ze echt niet vernoemen op een geboortekaartje. Ik zou het ook heel raar vinden om een kaartje te ontvangen met de huisdieren erbij vermeld..
    Misschien toch iets om over na te denken mocht je meer van zulke reacties krijgen? Of je moet daar totaal niet gevoelig voor zijn..

7. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Ik kan me wel iets erbij voorstellen dat je je honden er ook bij wilt betrekken als je stapelgek op hun bent. Er zijn genoeg mensen die hun dieren op alle verjaardagskaarten erbij zetten. Het is misschien niet alledaags, maar de mensen in je omgeving zullen het mogelijk best leuk vinden. Je kunt altijd een beetje peilen wat ze in jou omgeving er van vinden, die kennen jullie het beste.

Iets in de trant van:
    Onze staartjes kwispelen extra blij
    We hebben er nog een baasje bij

8. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Leuk!
    Onze hondjes zijn ook echt deel van ons gezin, dus ik kan echt goed begrijpen dat je ze op het geboorte kaartje wilt hebben.
    Ik zou idd 2 hondenpootjes en de namen doen.
    Het tekstje boven mij is ook heel leuk :D

9. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Wat maakt 't nou uit? Al wou ze haar hamster erbij op zetten.

misschien kun je het in een gedichtje verwerken of zo? Of idd, zoals genoemd met Pootafdrukken?

10. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Als de honden voor je gevoel erop horen, why not denk ik dan. Ik zette de hond er ook altijd bij op de kerstkaarten. Iedereen die me kent wist dat hij erbij hoorde. :D

Misschien iets in de trant van dat de viervoeters er naar uit kijken dat er een twee voetertje bij komt ofzo? Of dat ze uitkijken naar de nieuwe speelkameraad/partner in crime/mede avonturier etc? Ik noem maar dingen hoor, ben er (vind ik zelf) best slecht in haha! Maar misschien is zoiets geinig? Kort gedichtje van Lysta is ook errug leuk!

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Als jullie graag jullie honden op het kaartje erbij willen zetten moeten jullie dat gewoon doen.

Persoonlijk houd ik helemaal niet van die rijmelarijtjes die vaak op een geboortje kaartje staan.

Wij hadden bij onze tweede wel op het kaartje staan:
    "D. is grote zus geworden."
    Dus daar zou ik dan in jullie geval zoiets van maken:
    "Waf en Woef hebben er een nieuw baasje bij"

12. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    hahaha, het maakt mij inderdaad niet uit als iemand het dom of raar vind...

Onze honden zijn een deel van onze familie en worden ook een groot deel van het leven van ons kindje.

Die teksten en het idee met de hondenpootjes zijn super leuk!

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als zij dat graag willen en honden kunnen een onderdeel van 't gezin zijn. Anders dan bij een kat moet je ze er bij betrekken.
    Ik zou de namen tussen hondenpootjes zetten.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Iets als: 'Boris en Brutus zijn ook blij, zij hebben er een nieuw baasje bij.'

Volgens mij mag iedereen zelf weten wat hij op een geboortekaartje kwijt wil ;)

15. soeee

soeee Niet meer actief

Nee hoor, ik bepaal wat er op jullie geboortekaartje komt 😂

16. Logan

Logan Niet meer actief

Prima 😏😂

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hadden bij de oudste een gecombineerd geboortekaartje/verhuiskaart. En op de voorkant hebben we een spoor van hondenpootjes en babyvoetjes neergezet. Verder geen hondennamen genoemd of tekst omtrent de honden, maar wel symbolisch dat onze honden mee gaan op het levenspad van t kind.

18. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Poe. Ik persoonlijk zou alleen entiteiten op geboorte en rouwkaarten zetten die ook zelf een geboorte of rouwkaart krijgen én op hetzelfde adres wonen. Al was het maar omdat er geen handige manier is om op je kaart plek in te ruimen voor honden, auto's, overleden vaders, buurvrouwen die je steun en toeverlaat zijn, enzovoort. Tenzij natuurlijk in metatekst. Veel mensen vinden dat geaccepteerd, ik vind het mooi als het kind centraal staat.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier zou onze hond ook absoluut op t kaartje vermeld worden. Hij is deel van ons gezin en zonder hem zijn we niet compleet. Idd simpel houden met pootafdrukjes of een korte spreuk.

Hihi mensen kennen ons hier niet zonder hond.
    Of ze kennen wel de naam van de hond en niet van ons. Zou t raar vinden hem hier niet in te betrekken.

20. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij hadden dit kaartje, maar dan laten maken met de afbeelding van onze eigen kater. Maar verder niet benoemd.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,3 KB
      Weergaven:
      24

Deel Deze Pagina