Veel honger maar bijna nergens zin in...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door 313sj, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 313sj

313sj Lid

21 aug 2011
    20
    0
    0
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Ben er sinds 2 weken achter dat ik (nu 8 weken en 1 dag) zwanger ben. Nergens geen last van behalve dat ik veel honger heb en gewoon niet meer weet wat ik moet eten.
    Het eten wat ik normaal heerlijk weg werkte hoef ik nu al niet eens meer uit te spreken en dan word ik al niet goed.
    's ochtends is nog wel te doen dan eet ik crackers of een sneetje brood met kaas maar avond eten is voor mij echt een probleem. Een stukje vlees of kip krijg ik echt niet weg en om nou alleen groente of aardappels te eten tijdens mijn zwangerschap is ook niet alles.

Heeft iemand hetzelfde en/of heeft iemand goeie ideetjes wat wel lekker is om als avond eten te eten:(

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    gewoon eten waar je behoefte aan hebt! Ik heb nu ook geen behoefte meer aan warm eten/drinken. Dus ik vul mijn groentetekort aan met komkommer op brood, augurken met plakje kipfilet e.d. Gewoon doen waar je behoefte aan hebt zolang je maar niet de hele dag koek en snoep eet! Desnoods wat extra vitamine slikken.
    Hier op het forum begreep ik dat je kindje pakt wat het nodig heeft. Dus die zal niets tekort komen. Jij bent degene die tekort gaat komen dus wat dat betreft: geen zorgen voor je kindje!

3. 313sj

313sj Lid

21 aug 2011
    20
    0
    0
    Utrecht
    Ja dat is zo, ik eet wel genoeg groente maar mijn avondmaaltijden voldoen mijn behoefte niet. een uur later heb ik weer honger en dan ben je sneller geneigt iets makkelijks te pakken, ik vul dat dan vaak op met fruit maar ook niet altijd. Ik eet liever einde van de dag een stevige maaltijd dat ik daarna niet zo hoeft te snakken. maar vind het moeilijk om iets te verzinnen en wat ook goed vult.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Misschien kun je eens lekkere crackertjes op tafel zetten met lekker eiersalade e.d.? Of blokjes kaas/worst? Maak er wat moois van, verwen je zelf een beetje :D

5. SamanthaPiet

31 okt 2010
    36
    0
    0
    Arnhem
    Hoi hoi,

ik ken het gevoel. Ik ben bijna 7 weken zwanger, heb de hele dag honger maar niks smaakt.

Ik eet ook veel komkommer, worst en stukjes kaas.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook een paar weken alleen groente en aardappelen gegeten, echt niet erg hoor! Verstopt vlees, bijvoorbeeld in nasi of pasta kreeg ik wel weg. Dat kan je ook proberen.

Probeer te eten wat je lekker vind, al lijkt het ongezond! Iets is beter dan niets...

7. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Wat voor mij heel erg veel scheeld is het niet zelf klaarmaken mijn vriend bakt het en dan kan ik al een paar hapjes ervan eten!

Maar ook ik eet zeer weinig vlees... Ik heb nu een rol san fransico koekjes volkoren liggen en die neem ik dan na het eten als ik honger heb ( redelijk gezond en door de vezels duurt het langer dat het verteerd wordt!)

8. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoe zit het met vissticks of bijvoorbeeld vegetarische dingetjes?
    Lust je wel koud vlees zoals koude gehaktballetjes ofzo? Misschien dat een idee?:p

9. 313sj

313sj Lid

21 aug 2011
    20
    0
    0
    Utrecht
    Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ga maar de kleinere hapjes proberen als het groente niet genoeg is, inderdaad beter iets als niets!

@mamaDy: Vissticks smaken me indd heerlijk, die houd ik er ook in! ;)

@Sjenny: Mijn vriend maakt sowieso iedere dag het eten dus dat scheelt alweer, en die koekjes zijn wel een goed idee, dankje =)

@mopje: dat ga ik eens proberen!

10. apie3

apie3 Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.815
    0
    0
    directeur aan huis
    Noord brabant
    Zo herkenbaar!!!! Ik krijg gewoon weg niets weg gehapt! Nergens zin in, maar wel bijna flauwvallen van de honger. Brood smaakt nergens na. Ik ben normaal verzot op vlees en vis... moet er nu van overgeven als ik het sta klaar te maken...

Weet je welke nog frustrerender is? S'morgens naar de supermarkt moeten om spullen voor het avond eten te kopen. Verzin dan iets waarvan ik denk dat ik daar wel zin in heb, maak het vervolgens een paar uur later klaar, en heb er dan gewoon GEEN zin meer in! Zucht......

11. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    Erg herkenbaar. Ik heb op zich wel honger, maar heel veel gewone dingen lust ik echt niet. Ik ga over mijn nek van aardappels, gepaneerde dingen en broccoli. Ik eet idd ook maar crackers (volkoren), yoghurt, appels, kiwies, tomaten en peperkoek. Warme maaltijden probeer ik, maar meestal heb ik t na drie hapjes gehad. Salades gaan er wel goed in en zure warme dingen met lekker veel creme fraiche ook. Ik vul dit aan met mammapillen. Verder probeer ik niet te snoepen, maar ook in zoetigheid of chips heb ik geen zin dus zo moeilijk is dat niet.

12. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Grappig om dit topic te lezen, ik heb namelijk van precies hetzelfde last. Ik heb gewoon erg weinig zin in warm eten, maar wel veel honger! Ik eet af en toe een koude salade, eet heel wat plakken snelle jelles tussendoor, veel fruit, en ook die san fransisco's :D en rauwe worteltjes en selderie soms tussendoor. Tomaat op een broodje gezond. Augurk tussen een plak ham.....en ook mammapillen :)

13. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    En hetzelfde probleem hier!
    Ben blij als ik een halve portie warme maaltijd naar binnen krijg. Zit gewoon in no-time vol en het smaakt ook nog eens nergens naar, meestal. Vorige week over mn nek gegaan tijdens het maken van een pastasaus die ik normaal gesproken heel lekker vindt. Die eten we voorlopig dus maar niet meer, haha.

@Apie:
    daarom doe ik sochtends dus geen boodschappen meer. Doe dat wel vlak voor er gekookt moet worden!;)

Vind het hele komkommer-op-brood-idee en andere stiekem-groente-eten-plannen helemaal top. Ga ik ook doen. Krijg ik in elk geval nog vitamientjes binnen, buiten de mammapillen!

14. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik heb het andersom...heb totaal geen honger dus eet maar plichtmatig...cup a soup op het werk en zo af en toe sultana verder wat fruit en liters jus d'orange...ik ben er verslaafd aan...ga er zelfs midden in de nacht uit om een slokje jus d'orange te drinken :D:D
    Heb enorme trek in witlof, spinazie en spruitjes...vriendlief lust dit dus echt niet...nu zijn mams en schoonmams zo lief dat ik deze week mag aanschuiven en dat ik mag kiezen wat we eten hahaha...zal je zien staat het voor me neus hoef ik het niet meer hahahaha...
    Ja dat eten is best wel een ding....maar het wordt beter zeggen ze :D

Liefs Pien

15. Lola83

Lola83 Actief lid

6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik heb er ook last van gehad! Het begint nu een beetje over te gaan! Allen de pasta's laat ik nog liever staan. Vlees komt er bij mij ook niet meer in. Gister een bbq gehad en heb heeel veel brood gegeten en maar 1 hamburger.
    Ik eet nu heel veel fruit, 's avonds voor het slapen gaan een banaan. Dan heb ik 's nachts niet zo'n honger. Yoghurt met muesli gaat er ook goed in.

NA 12 weken wordt het minder, althans bij mij. Ik hoop voor jullie allemaal ook!

16. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Dit is zo herkenbaar, al moet ik zeggen dat avond eten er bij mij als enige zeker in blijft. Alles wat ik in de ochtend in middag eet komt er meestal ook weer uit helaas. Ik lust ook bijna niks en soms word ik al ziek bij de gedachte aan eten alleen.
    Ik en mijn vriend zitten pas 4 maanden in ons huisje en in het begin aten we bij mijn ouders omdat de keuken nog niet klaar was. Ik heb maar gezegd dat we dit blijven doen tot ik me weer beter voel want nu eet ik toch als een zieke kip zoals mijn moeder dat zo mooi noemt.

Deel Deze Pagina