Hoi, Weten jullie vanaf wanneer het verantwoord is om je kindje af en toe zittend op schoot te nemen? Julian wil erg graag zitten, hij jammert en zordra hij dan zit is het stil....maar vraag me af of zijn heupjes het al aankunnen...Hij houdt het uiteraard zonder ondersteuning maar paar seconden vol... En wanneer begint het op de zij draaien? Groetjes Mamalous
ik zet mijn meisje soms zittend tegen me aan met haar rugje en hoofdje tegen mijn buik voor ondersteuning, kan ze lekker wegkijken. echt zelf zitten zonder steun laat ik haar nog niet doen, daar is ze nog niet aan toe.
Precies zoals mymiracle zegt. Lekker met het ruggetje tegen jou aan. Een soort wipstoeltjes zit Vanaf 7 maanden begon Jenna zelf te willen zitten.
Ons meisje begint nu 'zelf' te gaan zitten. Vanuit hafl liggend gaat ze zelf rechtop. Als ze rechtop op schoot zit, buigt ze zelf voorover. Ik laat haar zelf bepalen wat ze wel/niet kan. Forceer niets.
en wat ook wel comfortabel en gezellig is: Je voeten op een tafeltje, met gebogen knieen en dan je kindje lekker zo tegen je bovenbenen aan laten 'zitten' . Dan zien ze iets meer omdat ze rechtop zitten en ze kijken jou aan. Erg knus en gezellig en voldoende steun.
Soraya begon hiermee toen ze 4 maanden was. Heb haar nog niet los laten zitten. Nu kan ze het wel. Ze kan rustig zittend op de grond spelen. Moet er wel bij blijven want na een tijdje heeft ze er genoeg van en laat ze zich vallen Maar ik vind dat ze echt heel erg stabiel zit met een rechte rug, dus prima..
fijn is dat he... fae was niet zo snel met alles, maar dat deed ze dan wel. Misschien een tipje: Als je een voedingskussen hebt, of kan lenen van iemand (ik had hem geleend) is dat wel ideaal om achter haar te leggen voor als ze na een kwartiertje ofzo ineens omdondert of zich om laat vallen
Je kan hem half zittend op je schoot zetten dus niet helemaal rechtop. Dat had ik ook gedaan. Op een gegeven moment ging hij steeds rechter zitten. En nu buigt hij zelfs voorover.