Wow, das echt een boel. Hier 4 kamerappartement en betalen nu 140,- voor electra en gas. Krijg meestal wel wat terug!
je betaal 250 euro per maand aan voorschotten?? of per jaar (en dan 700 euro bijbetalen) want het laatste is niet zo gek echter 250 euro per maand natuurlijk wel!! Ik betaal iets van 100 euro per maand en krijg altijd terug (450m3 huis, hele dagen thuis, meerdere computers aan dus niet zuinig zeg maar)
Wauw wat een geld zeg! Wij betalen in een rijtjeshuis 162,- aan voorschot en krijgen meestal een klein bedrag terug. (Dit is trouwens voor gas en elektra.) We zijn met z'n vijven en ik ben vrijwel de hele dag thuis, kook elektrisch, heb een vaatwasser en een droger. Lijkt me dat dit echt niet goed is. Veel succes met uitvinden waar het niet goed gaat.
@triskele;ja, die 250 word mn nieuwe voorschotbedrag en 700 is de eindafrekening @taliaa, ja, klopt, verwarming door cv-ketel en een kookplaat, maar dat kan toch niet zoveel zijn. mn moeder en diverse anderen doen het ook zo en die betalen veel minder en nooit bij.
Hoe hoog was je oude voorschot bedrag? En wat was je verbruik volgens de jaarafrekening? Het lijkt me erg veel. Hier betaalden we 145 per maand bij de oude leverancier (Nuon). zijn pas overgestapt en nu dacht ik 120 per maand. Dit voor een flink rijtjeshuis en ik ben ook de hele week thuis.
jemig dan betaal je meer dan 3700 euro aan stroom per jaar das niet gezond, dat kan echt niet.. Ik betaal 1200 euro en krijg nog terug (en ons ben echt niet zo zuunig) snel bellen zou ik zeggen! Kan je niet even je online verbruiksmanager invullen (dit doe ik elke maand en scheelt frustraties als deze) en je kan ook zien wanneer er veel is verbruikt e.d.
@annita1983; mijn oude voorschotbedrag was a 190, wat ik ook erg veel vind. @triskele:nee,idd,dit is niet gezond! om depressief van te worden
Hoop niet dat je bij Oxxio zit. Wij zijn al vanaf december van alles aan het regelen omdat hun een ''foutieve'' eindafrekening hadden gemaakt om moe van te worden...
Jeetje, wij wonen in een groot huis, 4 slaapkamers en een zolder en betalen 180 euro per maand. En hebben deze maand de afrekening gehad en krijgen 1000 euro terug.
@ Bloembie: 2.547 m3 dus dat is best veel,alleen gebruiken we echt niet veel,verwarming altijd laag als we niet thuis zijn,werken allebei. 1 laptop en doe de was altijd in het weekend. daarom snap ik er helemaal niks van.
Hadden wij afgelopen jaar ook, 2 onder 1 kap. 180 voorschot en 800 bijbetalen. Zitten nu op een voorschot van 220. Bij ons lag het eraan dat we het jaar ervoor geschat zijn en toen te laag zijn ingeschat. Nu houd ik alles bij met de verbruiksmanager en let ik overal op, droger niet zoveel meer gebruiken, stekkers eruit etc en lijkt het erop dat we straks geld terugkrijgen, ben benieuwd.
WAAAAH *mond valt open* Das wel heel heel heel erg veel. Wij zitten bij de NUON, hebben een woning met 3 slaapkamers en betalen 145 euro per maand. Moesten laatst 75 euro bij betalen dus je ziet wat een verschil.
Cat, dat klopt niet hoor! Electra is in kwh en gas is in m³. Kun je nog eens kijken? En wassen in het weekend scheelt alleen als je een dubbele meter hebt en een contract met hoog en laag tarief.
[QUOTE=LadyXochi;12703740]Cat, dat klopt niet hoor! Electra is in kwh en gas is in m³. Kun je nog eens kijken? sorry,tis 5.493kwh En wassen in het weekend scheelt alleen als je een dubbele meter hebt en een contract met hoog en laag tarief.[/QUOTE] dat heb ik idd ook, hoog is dan 2.547 en laag 2.946
Die verhouding hoog-laag ziet er 'gezond' uit, dus dat is geen probleem... Maar die elektra! Wij verbruiken net zoveel voor een heel woonhuis, drie verdiepingen, plat dak, vier slaapkamers, vloerverwarming en we zijn grootverbruikers qua tv en computers 2 volwassenen en een peuter die regelmatig alle lichten in de woonkamer aan doet. Maar ons voorschot is dit jaar bijgesteld naar ongeveer 140,-. We moesten 24,- bijbetalen, dus voorschot ging met 2,- omhoog. Is dat bedrag voor elektra alleen of ook voor gas?
mijn 1e gedachte? laat je meterkast na kijken! geloof idd dat iemand jou stroom steelt! electra is juist niet duur, het gas is duur! en dit zijn enorme bedragen! dit betaal ik niet eens in mijn 1 gezinswoning die slecht onderhouden is door de woningbouw Hoeveel KWH heb je verbruikt? ik heb bij een energieleverncier gewerkt nl. Ik zelf heb een hoog verbruik elektra... maar hoef niet zoveel te betalen als jij, lang niet... en verbruik je veel elektra? droger? combi magnetron? sauna? amerikaanse koelkast? standby van tv"s e.d.?