Hallo! Ik las laatst ergens in een topic, dat iemand na een hoop drama electrisch poetsen probeerde, en dat bleek een succes. Nou wil het dat mijn kleine man tandenpoetsen dus echt niet leuk vind, en ik gister voor de gein de electrische poetser erbij haalde en die vond hij dus helemaal geweldig. Maarre, is dat niet een beetje TE heftig voor die kleine tandjes? Ik weet niet meer wie het was, die zei dat het DE oplossing was! Kan het wel, of kan het niet? Groetjes!
Mijn dochter speelde vaak met mijn elektrische tandenborstel, maar om echt te poetsen gebruikte we een gewone. Nu heeft ze sinds vorige week een elektrische op batterijen voor kinderen, daar staat op vanaf 3 jaar, maar nu gaat het prima.. Maar ze is wel al wat ouder natuurlijk.
Ja ik dacht zoiets ooit gezien te hebben, inderdaad. Onze electrische lijkt me iewat te hardhandig voor zo'n klein mondje... maar gewoon poetsen word steeds moeilijker. Voor de spiegel, liedjes zingen, zijn eigen borstel vast houden, niets helpt.... Zucht
Ik lees even mee want hier gaat de mond op slot als hij de tandenborstel ziet, maar bij die elektrische zie ik hem glimlachen van oor tot oor. Nooit over nagedacht om deze ook te gaan gebruiken dus ben wel benieuwd
Die wij hebben zijn lang niet zo stevig als die voor volwassenen. Ik denk dat dat best kan, zolang je er zelf ook niet teveel druk op zet...
Dat was ik! Het valt reuze mee hoor. We begonnen met de onze, dat is al niet zo'n rossende tandenborstel (een Philips Sonicare, die vibreert meer dan dat ie echt trilt). De borsteltjes waren aan vervanging toe en dus al wat zachter. We hebben er nu een speciaal voor kinderen, met een zacht borsteltje en het gaat helemaal niet heel hard. Volgens mijn tandarts hoef je bij elektrisch poetsen ook helemaal niet zoveel druk te zetten zoas je bij gewoon poetsen wel vaak doet.
Hier wordt sinds 2 jaar elektrisch gepoetst in de avond (met een kruidvat kinder tandenborstel) en in de ochtend met een handtandenborstel. Die kan ze nl wat beter zelf vasthouden en ik vind het ook belangrijk dat ze zelf oefent met poetsen.
Goh! Zou dit de oplossing kunnen zijn voor het tandenpoetsdrama? Ons zoontje is 16 maanden... wat denken jullie?
Ons meisje laat zich heel behoorlijk poetsen, maar toch poets ik alles 1x per week of twee weken heel goed na met de electrische. Vind ze spannend maar ook geweldig , eerst durft ze niet maar daarna mag ik niet stoppen, haha. Idd is druk belangrijk, niet extra drukken maar de borstel het werk laten doen zeg maar. Dat is ook voor volwassenen belangrijk! Mijn tandarts adviseert 1x per dag electrisch, niet vaker. En natuurlijk niet direct poetsen na eten of sap drinken etc, dan is het glazuur nog zacht.
Hier poetsen we ook elektrisch! Tandenpoetsen was hier een drama, na overleg met onze tandarts hebben we besloten om elektrisch poetsen te proberen en dit gaat prima!
Dank jullie voor alle reacties, misschien is het toch binnenkort DE oplossing, want op het moment is het echt drama. Vanmiddag maar alvast kijken of ze ergens zo'n kinder borstel hebben hier in dit gat
ik dag altijd dat ze echt voor 3jaar en ouder waren DUS NIET... zo te lezen... Ik heb ook ene probleem met tandenpoetsen maar door dit te lezen ga ik ook maar eens ff overleggen met me vriend.... Want het is wel zo fijn dat ze goed de tandjes poetsen... IK heb zelf niet echt een porbleem met poetsen bij me zoontje maar de boven kant mag ik dus nooit doen maar misschien met de elec wel...