frontjes keuken schilderen

Discussie in 'De lounge' gestart door blike1987, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wij hebben toen wij zeven jaar geleden dit huis kochten een showroommodel keuken gekocht van een bedrijf wat nu failliet is.
    We zijn nog steeds best tevreden met de keuken, alleen nu laat al het folie (of wat er dan ook maar overheen geplakt is) overal los en dit ziet er echt niet meer uit.

We zitten er nu aan te denken om dit er gewoon allemaal af te trekken en dan de frontjes te verven. Is er iemand die dit ook gedaan heeft? En hoe is het resultaat hiervan geworden?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

3. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik heb het zelf gedaan, mooi resultaat maar erg veel werk

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Hier ook zelf gedaan. Heel veel werk. Ga nooit meer doen :p

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb het in onze koopwoning ook gedaan.. We hadden na het kopen een budget voor verbouwen maar daar kon de keuken niet in mee genomen geworden. Dus die heb ik low budget opgeknapt, dat soort plastic of wat het ook is er afgetrokken, schuren, 1x gegrond en 2x afgelakt met een goeie verf. Nieuwe greepjes er op en een ander blad en wasbak+kraan en we hadden weer een 'nieuwe' keuken. Ik vond het niet veel werk.

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Lees even mee,zit met hetzelfde bij onze keuken.
    Ik heb al offertes aangevraagd voor het overspuiten van de frontjes
    maar dan kom ik al gauw op 1000 euro uit.
    Mijn man denkt er ook over om dan zelf maar de frontjes te verven.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wij hebben de frontjes laten spuiten door een autospuiterij. Scheelde behoorlijk veel geld in vergelijking met de keukenboer. Nu moet ik wel zeggen dat mijn man zo zijn connecties heeft. Wie weet dat je eens kan informeren.

8. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ikea verkoopt ook losse deurtjes

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Annie sloan verf...
    Je hoeft niet te schuren slechts schoonmaken.
    Na het verven wax erover en klaar is Clara.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    als de deurtjes van mdf zijn wat meestal het geval is moet je ze natuurlijk wel eerst in de grondverf zetten..

11. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Annie sloan moet dan wel je ding zijn qua uitstraling.

Ik heb het ook eens gedaan en dat is heel lang mooi gebleven (iig 7 jaar daarna zijn we verhuisd.

het is ook heel goed zelf te doen hoor. wel wat werk, maar zeker de moeite waard.

hier volgen mijn tips:

eerst ontvetten met bv st marc (als je eerst schuurt wrijf je evt vet er juist in)

daarna opschuren met een schuursponsje of zeer fijn schuurpapier.
    probeer alle kastjes in dezelfde richting te schuren en geen kringetjes te maken. ik zou het gewoon met de hand doen, gaat het snelst en mooist.

gebruik een goede primer voor een duurzame hechting op de frontjes

kies een goede kwaliteit verf op alkaline basis (terpentine verdunbaar)
    dit trekt mooier glad en is echt veeeeeeel duurzamer (dus uiteindelijk beter voor het milieu als je het mij vraagt) moet wel iets langer drogen

gebruik een viltroller dan heb je geen last van belletjes in de verf

na het inrollen van de verf het deurtje nog eens rustig uitrollen in dezelfde richting.

ben benieuwd wat je gaat doen :)

iig veel succes!

12. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Er bestaan ook renovatieverven (vb V33 keukenkasten), waardoor je niet al te veel moet voorbereiden. Helaas geen ervaring mee; wel al een tijdje van plan om onze keukenkastjes op die manier te schilderen... Maar dat is momenteel nog niet aan de orde. Heb wel renovatieverf gebruikt van hetzelfde merk voor de muurtegeltjes en dat ging prima!

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Nee annie sloan kan rechtstreeks op mdf geen grondverf nodig.

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bedankt voor jullie tips!
    We gaan het zeker proberen, maar eens een keertje kijken of de kindjes een nachtje uit logeren kunnen zodat ik alle rust en tijd er voor heb! Twijfel alleen nog wat voor kleur ik zal gebruiken, ze zijn nu crémewit, maar wil misschien wel wat anders, misschien grijs of zo. Maar daar ga ik me nog even in verdiepen.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja wij hebben het gedaan :) opzich prima tijdelijke oplossing, zou er niet jaren nee vooruit willen want je ziet snel beschadiging op de verf

16. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    eens met mam91, maar misschien ligt het aan de soort verf.
    Ik heb het ook 2x gedaan met keukens voor anderen; eerst voorbehandelde, grondverf en 2x erover.
    Ik vond het een behoorlijke klote klus, want ik had alle deurtjes eraf en waar laat je het allemaal drogen?

Tis zeker de moeite waard, kost minder geld, wel veul meer tijd ; )
    in 2 dagen had ik het zeker niet klaar, ook vanwege de meerdere lagen.

Ik wil eigenlijk onze keuken ook gaan doen, maar het probleem is dat het plastic ook om de inbouwapparatuur zit, dus niet alleen kastdeurtjes en dit er niet af te halen is. Met spuiten kan iemand bij je thuis komen...dan kunnen ze de inbouw ook spuiten, of zijn er nog andere mogelijkheden?

17. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ja wij (nouja, mijn man). Mooi resultaat, maar hij is schilder van beroep dus er kon weinig mis gaan. Wel veel werk en je krijgt eerder beschadigingen.

18. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Precies dit :D Al heb ik geen goede kwaliteit lak maar gewoon die van de action gebruikt. Zit er echter al 2 jaar op en nog geen beschadigingen o.i.d. en gewoon strak.

19. Sugartje

Ik ook niet ;)
    Tenzij het een veel kleinere keuken is

20. Sugartje

Wij hebben waterbasis grondverf en lak van de action gebruikt, prima hoor :)

Deel Deze Pagina