Ik heb van mijn vriendin een Avent handkolf gekregen met heel veel flesjes en bewaarbakjes, en een flessewarmer. Ben er wel tevreden over, voorzover ik het kan beoordelen, heb het nog maar een paar keer gebruikt. Nu wil ik wel een electrische tweezijdige kolf gaan kopen. Liefst ook van Avent zodat ik de andere spulletjes niet opnieuw hoef aan te schaffen. Wie heeft hier ervaringen mee? Is het een prettig ding? Wat zijn voordelen en nadelen tov de Medela (waar ik iedereen over hoor). Zijn er verschillende modellen? Passen er idd dezelfde flesjes en bewaarbakjes op etc?
Ik heb een enkele van Avent en vind hem super! Heb verder ook alles van avent en het past mooi samen allemaal. Bij mijn oudste heb ik een kolf van Medela gebruikt en die was ook super. Maar kan niet zeggen dat het beter was als de avent.
Waarom hebben jullie een enkele? Een dubbele gaat toch veel sneller, neem ik aan? Of werkt dat minder goed, aan twee borsten tegelijk. (Ik koop m ook vooral met het oog op werken straks en kolven onder werktijd...)
Omdat een dubbele vaak erg duur is! Als je fulltime werkt en heel veel gaat afkolven is het natuurlijk wel makkelijk en sneller. Die Medela die ik gebruikte voor de oudste was ook dubbel. Nu doe ik het enkel met de avent issis en is ook goed te doen. Het is in het begin ook een beetje oefenen het gaat steeds sneller nadat je het vaker doet.
Oei, ik zie het, een dubbele kost 600 euro?? Sowieso vind ik ze duur trouwens, 150 voor een enkele... Kun je niet gewoon 2 enkele kopen? en ze tegelijk voor beide borsten gebruiken om tijd te sparen? Of is dat een heel raar idee. Misschien toch maar een Medela kopen als ik een dubbele wil, deze is er voor 300 euro in twee varianten (een duurder en kleiner/beter met handsfree opties). Ik kan altijd de Avent flesjes en bewaarbakjes blijven gebruiken natuurlijk, moet alleen overgieten dan.
Hier ook een enkele en beviel prima! Maar mijn dochter dronk ook altijd maar 1 borst tegelijk (werd vanaf het begin woest als we haar er af haalde en weigerde dan de 2de) dus om te voorkomen dat mijn productie in de war raakte kolfde ik maar 1 borst per keer... Had er op een gegeven moment veel handigheid in, even lekker rustig zitten en was het flesje met 10 minuutjes echt wel vol