Sinds ongeveer 2 weken krijg ik aan het einde van de (vanaf een uur of 16.00) een trekkend gevoel in de linkerkant van mijn buik (ik ben nu 26 weken zwanger.) Dit voelt aan alsof heel zwaar aan mijn buik gehangen wordt en het vel en mijn baarmoeder strak staan. Mijn vel is echter nog gewoon soepel, maar mijn baarmoeder lijkt wel harder te zijn. Dit gevoel duurt vervolgens bijna de hele avond tot ik daarna ga slapen en 's morgens wordt ik wakker zonder klachten. ALs ik zit zijn de klachten minder erg dan wanneer ik sta/ loop. Is dit nu een harde buik en kan het kwaad dat dit zo lang duurt? Of zou het ook iets anders kunnen zijn? Ik werk fulltime en voel me op deze klachten na prima. Mijn werk is veelal zittend aan een bureau in de klas en lichamelijk niet zwaar.
HOi zoe, Dit kan inderdaad een harde buik zijn. Aan het einde van de dag een harde buik hebben dat pas verdwijnt in rust 'snachts heeft toch vaak te maken dat het toch wat te intensief is geweest die dag. Niet zozeer lichamelijk maar misschien heb je ook veel aan je hoofd gehad. Dat speelt allemaal mee. het kan gelukkig geen kwaad maar als het gevoelig word of het gebeurt ook gedurende de dag dan is dat toch een tekn om het wat rustiger aan te gaan doen. Imke
Bedankt voor je reactie! Ondertussen heb ik ook contact gehad met mijn eigen verloskundige. Zij heeft aangegeven dat ik echt een stapje terug moet doen met mijn werkzaamheden, vooral omdat de periode waarin de harde buiken aanhouden erg lang is. Inmiddels ook al met mijn werkgever overlegd en ik ga nu proberen elke dag vanaf 15.00 uur naar huis te gaan. Hopelijk helpt dat voldoende.