Bevalling opwekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sjanniee, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik ben vandaag 40 weken en 4 dagen zwanger, en ons meisje maakt nog geen aanstalten om te komen :$
    Baarmoedermond is al wel iets verweekt, maar nog geen ontsluiting.
    Lichamelijke klachten worden met de dag erger, kan nauwelijks nog lopen van de pijn :(
    Zodra ik ook maar iets inspanning lever, bijvoorbeeld tijdens het schoonmaken, dan wordt de buik knoerdhard en krijg ik flinke krampen, die pas weg gaan met rust.
    Nou hoorde ik dat er wel wat tips zijn om de bevalling zelf op te wekken. Wat is daar van waar, en wat zou je er dan zelf aan kunnen doen ?? Zijn er hier meiden die hier ervaring mee hebben ??

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid je baby komt als je baby dat wil.
    Die foefjes kunnen soms er alleen voor zorgen dat je kindje zich niet leonie g meer voelt.
    Er zit niets anders op dan de vk te vragen te strippen en af te wachten.
    Je bent er bijna, kop op

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik wil ook tips!!! Sinds vannacht weeen,krampen, diarree, misselijk... Wil beebje eruit en in mijn armen! :D kom op met die tips!! Hihi

4. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik ben bijna 40 weken en ben het nu ook meer dan zat;)...vandaag had ik ineens nesteldrang..alles moest schoon hahah..nou als iemand geen schoonmaakster is dan ben ik het wel:p..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen tips, behalve toch gewoon geduld hebben. Heb het bij Thirza ook gehad, deze keer voel ik me fitter gelukkig.

@TiTaRa: volgens mij bij jou geen tips meer nodig, dit klinkt toch wel als de voorbereidingen van je lijf op de bevalling!

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    @rozemarijke: ja ik hoop het echt want word er toch een beetje moedeloos van. Bij mijn vorige bevalling begon het gewoon met sterke weeen en toen ook 7u later bevallen... Nu dan al dat voorwerk... Ben het niet gewend. :)

7. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    sperma zou het op wekken en klaarkomen bij jou kan ook helpen.
    dus laat je nog maar even lekker gaan zou ik zeggen:D:D

heeft bij mij toen wel geholpen;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb deze keer ook veel meer voorwerk. Zou dat gewoon meer zijn bij een tweede? Vaker indalingsweeen iig, terwijl dat bij Thirza 1 keer kort en krachtig was, (zo'n 3 kwartier enorme rugweeen :(). Nu juist vaker, maar wel een stukje beter te verdragen...

9. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Zijn geen tips, ik heb bij mijn oudste ook vanalles geprobeerd, van annanas tot seks. Heeft allemaal niet geholpen.

Uiteindelijk kondigde meneer zich aan met 40w+6. Lag gewoon op bed te rusten en ineens een knapje (vliezen gebroken) :D

@TiTaRa

Had ik bij mijn dochter ook, was bij haar de hele zwangerschap lui en nog eens lui (terwijl ik normaal een schoonmaakfreak ben) Behalve op 1 dag na, dat was dus die ene dag voor de bevalling. Dag later had ik dus onze dochter in mijn armen. Dus wie weet ga je straks of morgen aan de gang ;)

Bij zwangerschappen van mijn jongens had ik de hele zwangerschap last van nesteldrang, dus dat was voor mij geen aankondiging toen.

Nu bij mijn 4e, ben ik weer lui :) En het wordt weer een meid, dus mocht ik dit keer weer nesteldrang krijgen, weet ik weer genoeg :D

10. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Framboosblad thee
: Thee van framboosblad zou zorgen voor een vlottere bevalling doordat het je weeën krachtiger maakt. Of we nu ook echt een lekker kopje gaan zetten? Misschien is een doodgewoon kopje citroen thee (let op, niet teveel) ook geen slecht idee. 

Bitter lemon of tonic: 
De laatste loodjes zijn niet alleen zwaar, maar als je vrolijk aan de bitter lemon of tonic gaat, ook nog eens ontzettend zuur. Er gaan verschillende verhalen de ronde over of het wel of niet werkt. Voorlopig kan één glas vast geen kwaad, maar binnen een paar uur een hele fles wegdrinken is wat overdreven. Dat zou je alleen moeten doen voor het statiegeld. 

Ananas
: De een zegt een verse ananas, de ander een ananashart. Hoe dan ook, er zijn veel ‘tips’ over deze fruitsoort. Misschien een idee om een cocktailparty te organiseren, met lekker veel vrienden en heel, heel, heel veel ananas. 

Spaanse peper
: Voordat je begint aan je vijfde peper, neem even de tijd om dit te lezen. Pepers schijnen ook te werken om de weeën op te wekken, maar een exemplaar is wel genoeg. De vraag is alleen of je echt zin hebt om in brand te staan zo vlak voor een bevalling…

Chinees: 
De nummers 51, 42 en 74 met satésaus kunnen besteld worden, want Chinees schijnt hét middel te zijn om het begin van de bevalling op te wekken. Of het echt werkt is de vraag, maar hé: dan heb je in ieder geval nog lekker gegeten!

Bruine bonen: 
Het zou ook niet onze favoriet zijn, maar bruine bonen zouden moeten werken. Waarschijnlijk komen er wel allerlei gassen ‘los’, maar of je er weeën van gaat krijgen? In ieder geval niet echt fijn als je vervolgens nog een hele nacht naast je vriend ligt die ze ook heeft gegeten. 

Wonderolie
: Twee eetlepels van dit goedje en jawel: het wonder gaat (onmiddellijk) geschieden. Het schijnt niet echt een feestje te zijn om op te drinken, dus reken niet op je partner die gezellig een glaasje meedrinkt. Het wondermiddel is te koop bij de apotheek, maar informeer wel eerst bij je verloskundige of het nu echt zinvol is om een flinke teug te nemen. 

Voetmassage: 
Het schijnt dat als je op een bepaalde plek onder de voet drukt, er een wee wordt opgewekt. De zenuw vanuit je voet geeft namelijk een direct seintje naar je hersenen dat je moet bevallen. Inderdaad, een raar verhaal is het wel. Maar het kan nog vreemder: een paar keer knijpen in je achillespees en je schijnt een paar uur later al aan het bevallen te zijn….

Acupunctuur: 
Prik prik prik en je baby is er binnen enkele uren. Uiteraard niet om zelf uit te proberen op de keukentafel. 

Volle maan
Als de maan in volle glorie schijnt, dan worden er meer kinderen geboren. Dat is de bewering inderdaad en daarbij dan de tip om naar een volle maan te gaan kijken. Dus doe die gordijnen open en kijk of jouw opwekker ergens aan de hemel staat. 

Tepels masseren
: Het kan geen kwaad om deze te proberen natuurlijk. Misschien is het wel fijn als jouw man even je tepels masseert of eraan zuigt. Wellicht een wee-opwekker, maar anders in ieder geval het startsein voor een lekkere vrijpartij. 

Let wel op: deze tips komen van het internet, dus wij raden je aan eerst je verloskundige of huisarts om advies te vragen voor je aan het experimenteren slaat.

11. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Geen idee of het heeft geholpen, maar ik heb framboosblad thee gedronken en 's avond begonnen de (voor)weeën.
    Verder komt de baby wanneer hij/zij er zelf zin in heeft, maar ik snap je zoooo goed.

12. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

dat zijn allemaal onzin dingen heb bij de eerste ook wat geprobeerd maar zit gewoon tussen je oren... en omdat je het zo graag wil wil je het geloven dat het werk maar het werk absolut niet... ananas help niet die wonderolie heb ik ook van verschillende mensen gehoord dat het niet werk en die andere bij wie het wel werkte was gewoon tijd om te bevallen..bitter lemon help ook niet heb ik ok gedronken 2 jaar gelee dus het zijn allemala fabeltjes....

Er zit niets anders op dan wachten wachten en nog eens wachten en niet aan denken dan gaat het sneller dan dat je er wel aan denk....

13. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas gewoon afwachten, ik word er ook gek van.. Hele erge bi kan nu dus niks meer al een paar maand.. Slaap bijna niet meer en elke beweging die ik maak doet pijn .. En heb al vanalles zelf geprobeerd maar heeft niet geholpen en ook de vk wil me niet strippen/inleiden .. Erg vermoeiend dit, zal toch echt moeten afwachten succes!!

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    niks helpt hoor!! heb ook vanalles geprobeerd. zelfs 2 keer gestript. ze is met 41+4 geboren. dus bespaar je de moeite en probeer nog te genieten van het wonder in je buik( ik weet het, je wil het nu uit je buik!)
    probeer veel te rusten zodat je uitgerust aan de bevalling kan beginnen. succes!

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Denk ook wel dat het afwachten wordt wanneer de kleine meid wil komen. Voetmassage, tepelmassage, sex, nikssssssssss helpt, ben er al mee bezig vanaf week 38 haha. Maar de kleine blijkt er lekker in de buik te zitten.
    Maar ik voel me zoooooo gebroken. Slaap maar 5 tot 6 uurtjes per nacht, wordt dan ook nog eens tig keer per nacht wakker, en overdags ben ik giga moe. En smiddags ff een dutje doen lukt ook niet, want ik kom met geen mogelijkheid in slaap. Ben zo bang dat ik uitgeput de bevalling in ga en het niet redt. :(
    Gyn zegt : ja hoort er nu eenmaal bij, niets aan te doen. :(

16. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    hoi hoi,
    ik was 39,5 dagen en ik had zelfde als jij toen.
    ik heb gehoord dat je als je sex heb kan op wekken en ananas eten nou geloof mij nou, dat werkt dus echt niet... nou ja bij mij niet.
    ik ben ingeleid toen met 39,6 dagen en ging in een razend tempo. waarom bespreek je het niet met je vk als je er lichamelijk zo een last van heb ? misschien kan ze helpen door je vliezen door te prikken ?

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik loop bij de gyn onder controle, en hij zegt dat hij me nog niet kan inleiden omdat ik geen ontsluiting heb. Wel was afgelopen dinsdag mijn baarmoedermond iets zachter geworden, maar geen ontsluiting etc. Dus volgens hem kan hij me niet inleiden. Als hij dat nu wel zou doen, dan zou ik een aantal dagen opgenomen moeten worden omdat het inleiden volgens hem een paar dagen de tijd kost, omdat mijn baarmoedermond nog niet helemaal rijp was.
    Maar zo is het ook geen doen pffffffffff.
    Heb nu sinds 6 uur al menstruatie krampen die soms doortrekken naar mijn rug. Maar ja, zal wel weer niet doorzetten :(

18. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Vervelend hè, dat wachten.... 'k weet er alles van. Mijn 1e 2 kwamen pas met 42 wkn en 42.2 (na inleiding) mijn 3e is gehaald met 40.1 en de 4e met precies 40 (alle twee door medische redenen)
    En nu ben ik 40.1 en nog geen baby..... En ik wil me eigenlijk niet laten inleiden, omdat er geen reden toe is. Ik heb dus nu nog uiterlijk 1.5 week de tijd om zelf te gaan beginnen, maar ik ben bang dat dat echt niet gaat gebeuren. En de vk en gyn zijn er tegenwoordig niet meer zo happig op om je te laten 'lopen' tot 42 weken.
    Ben dus heel bang dat ik weer aan het infuus zal eindigen.... 't Wordt een beetje een obsessie.
    Maar goed, bmm is netjes verweekt, vingertop ontsluiting, dus er wordt aan gewerkt! Wie weet....

19. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Wilde even melden dat onze kleine meid met 41 weken en 3 dagen is geboren. ( 19-09-2012 )
    Ze weegt 3245 gram, en is 46 cm.
    Ik ben snachts om half 2 met de weeen begonnen, tegen 4 uur hebben ze mijn vliezen gebroken, en om 09.13 uur kwam ze ter wereld na 3 persweeen. Vanaf het breken van de vliezen tot aan de uitdrijving heb ik er 5 uur overgedaan om de kleine op de wereld te zetten.

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Gefeliciteerd! Kan niet wachten tot ons meisje geboren wordt! Geniet ervan en rust goed uit!

Deel Deze Pagina