Pianoles online/boek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Mijn zoon wil piano/keyboardles. Ik had al gekeken voor pianoles maar ik vond het nog best prijzig. Als hij het echt wil is het wat anders. Maar mijn zoon is al gauw van iets proberen en als hij vindt dat ie het kan is het klaar, daarbij is hij al behoorlijk druk met sport en andere dingen.
    Dus ik zoek iets naar online ofzo waar hij zelf mee aan de slag kan.

Wie weet er leuke/goede filmpjes of een app? Ik denk wel iets waar hij ook wat noten leert lezen ipv alleen een trucje om iets na te spelen wat ik bij sommige YouTube filmpjes zag.
    Of anders een goed boek waar hij het vanuit kan leren?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.186
    10.765
    113
    Simply piano! Kinderen konden daar ondanks het Engels goed mee uit de voeten (met soms een beetje vertalen bij de instructies).

3. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Zo is onze dochter ook gestart! Inmiddels wel echt pianoles, maar dit was een mooie manier om het uit te proberen of ze het echt leuk vond.

Is een (betaalde) app (die je overigens eerst gratis kunt proberen) waarbij je bijv. een tablet op je piano/keyboard legt waar de noten op staan.
    De app 'hoort' wat je speelt en als je een fout maakt zie je dat terug op de notenbalk. Bij te veel fouten moet je weer overnieuw aan het stukje beginnen.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Ik heb het net gedownload. Ziet er leuk uit. Hij heeft het gratis gedeelte nu al af.
    Is het de moeite waard om aan te schaffen? Leren ze er goed mee?

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Is ze ver gekomen met simply piano? Hij vindt het nu leuk, maar dat is met alles wat nieuw is bij hem.
    Is het Engels een probleem? Ik heb er nu naastgezeten en vertaald.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Is al een paar jaar geleden. Weet nog wel dat we het voor een jaar hadden afgesloten, maar dat het zeker een half jaar ongebruikt is gebleven, mede doordat ze op pianoles ging.

De manier van leren is wel anders. Dat viel dochter wel tegen. Bij Simply Piano speel je direct stukken uit (enigszins) bekende liedjes.
    Bij pianoles begon ze echt bij de basis en vond ze het in het begin wel vaak saai. Nu nog soms, maar omdat ze de basis er goed in heeft zitten kan ze nu natuurlijk ook al meer spelen.
    En het scheelt voor haar dat ze ook op gehoor kan spelen, dus als ze wat leuks hoort probeert ze dat zelf te spelen en dan hoor ik inderdaad wel wat ze speelt :D

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
  8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Denk het wel, staat ook veel duidelijk uitgelegd, hoe je je handen moet plaatsen etc. Echt voor de beginnende piano speler.

Mocht het tegen vallen, raak je hem op Marktplaats zo weer kwijt!

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat kan natuurlijk wel, maar ook houding en vingerzetting is belangrijk, zeker als je verder komt. Als dit dan verkeerd is aangeleerd wordt, kan je moeilijkheden krijgen met snelheid en techniek.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Klopt!
    Alleen wordt daar in het boek wel aandacht aan besteed en bij Simply Piano niet.

En even een paar proeflessen nemen zal op dit moment ook lastig zijn vrees ik. Dat zou anders nog de mooiste optie zijn!

Baileyy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina