Eind van het jaar, weer eens alle vaste lasten goed bekijken. Ik twijfel of we voordeliger uit zijn met daltarief. Het is van 23.00-7.00uur en weekend en feestdagen, maar buiten om die tijden/dagen betaal je meer dan standaard enkeltarief. In het weekend en snachts wassen we weinig, maar opzich zou ik best wat kunnen schuiven, maar dan moet bv snachts de droger aan. Vaatwasser gaat dagelijks rond 23.00uur aan. Wie heeft er daltarief en tips om hier zoveel mogelijk gebruik van te maken?
Hier hebben we het niet gedaan. Droger aan in de nacht is best een herrie en opstapelen voor het weekend alle was werkte voor ons niet. En echt bij juist gebruik is het pas voordeliger. Probeer eens een week in de daluren bewust te wassen/drogen etc, kijk of dat haalbaar is voor jullie..
Mijn moeders verbruik was 60% 's nachts en ze bespaarde €10,- ermee volgens haar energie leverancier. Zij heeft medische apparatuur wat 's nachts werd opgeladen oa waardoor ze dus makkelijk aan aan die 60% kwam, denk dat met een normaal huishouden het lastiger wordt om echt alles in de late uurtjes te doen voor dat kleine beetje besparing.
Om deze reden heb ik een enkele meter. Dubbele meter klinkt leuk met dal tarief en zo, maar je moet het grootste deel van je verbruik in de nacht of in het weekend doen om er een minimale besparing uit te halen.
Wij hebben een dubbele meter, niet zelf voor gekozen. Zonder erop te letten doen wij veel dingen 's nachts en in het weekend. Vaatwasser, telefoons opladen, droger....gebeurt in de nacht. Wassen doe ik voornamelijk in het weekend, vouwen en opruimen doe ik dan weer door de week. Het verbruik in de dal-uren is hier dus hoger, dan normaal tarief.
Wij hebben nieuwbouw en kwamen er laatst pas achter dat we een dubbele meter hebben. Maar je hoeft het niet te gebruiken he, wij gebruiken nu enkeltarief.
Het scheelt hoogstens 10 euro op een jaar. Tijdens daluren scheelt wassen bijv maar een paar cent. Ik zou voor die 10 euro echt geen moeite doen door snachts te gaan wassen. En zo
Uuh nee...dat vind ik ook niet de moeite. Dan kan ik beter een goed droogrek erbij kopen en de droger minder gebruiken. Hebben er nu 2, maar hangt vaak vol dus gaat de droger snel aan.
Ik zelf zou er nooit voor kiezen om de droger 's nachts te laten draaien ivm brandgevaar. Maar dat is mijn persoonlijke afweging.
Er kan tegenwoordig weinig bespaard worden. Hier hebben we enkel tarief. Bij een slimme meter kijk waneer je het meeste verbruikt. Je huidige leverancier kun je vaak online je verbruik zien
mijn vader heeft het een keer uitgerekend en kwam idd ook op 10euro per jaar wat het zou schelen, echt de moeite niet.
Wij hebben een dubbele meter. Met een 6 persoons huishouden, gebruiken we tamelijk veel stroom. De vaatwasser en wasmachine gaan altijd 's avonds en in het weekend aan. De bedden verschoon ik in het weekend, zodat ik die ook op de goedkope stroom kan wassen. Apparaten worden hier's nachts geladen en de droger gebruik ik eigenlijk nooit. Alleen als ik mijn was echt nergens kwijt kan. Ik zou de droger ivm brandgevaar nooit 's nachts aan willen ztten.