electrische/handmatige kolf

Discussie in 'Voeding' gestart door Tinkerbell81, 15 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Zit ff te bedenken hoe ik dat straks ga doen; ik wil graag borstvoeding geven, maar zal na aantal weekjes natuurlijk weer aan het werk moeten...nu wil ik graag kolven; nu is het probleem dat we op het werk daar niet echt ruimte voor hebben (kan alleen toilet bedenken:() en waarschijnlijk zal ik dan een handmatige kolf moeten nemen...maar is dat niet vreselijk onhandig? (het moet namelijk ook in lunchpauze kan niet echt extra tijd ervoor krijgen heb geen kantoorbaan). Wat hebben jullie gedaan toen jullie weer aan het werk moesten? Ik weet dat je er ook een kolf hebt op bvatterijen/netstroom (als ie op batterijen werkt kan ik dat natuurlijk ook doen, maar als handkolf niet heel onhandig is doe ik dat liever:).....
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen met handmatig en electrisch...
    groetjes nikkie

2. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik wil graag hetzelfde weten, vandaar dat ik even reageer.
    Maar kantoorbaan of niet. men is verplicht voor een goed kolfruimte te zorgen je een heleboel tijd te gevne voor het kolven.
    Geloof dat het op de website van het UWV staat.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    volgens mij een kwart van de werktijd :confused:

4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    jup ik las het inderdaad dat ze het verplicht zijn; maar het is zo dat ik een baan heb waarbij ik zeg maar " afgelost" wordt voor het eten (het is heel lastig als ik langer dan 30 min afgelost moet worden...) wat dat betreft lijjkt een kantoorbaan mij heerlijk stukken beter te regelen qua bv...! Sja en een ruimte die hebben we al helemaaaaal niet, werk op meerder locaties; op 1 locatie zou ik in een soort van doucheruimte kunnen, is al beter dan de wc....

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb zelf nooit een handkolf gebruikt, maar ik heb gehoord dat dat wel lastiger is. Zelf heb ik een elektrische kolf gehuurd bij de thuiszorg en die beviel mij erg goed. Hij zat in een koffer dus je kon hem overal mee naartoe nemen. Ook gaat het sneller met een elektrische kolf dacht ik.

En idd moet je werkgever je de ruimte en de gelegenheid geven om te kolven, zou het echter wel ruim voordat je begint even aangeven, zodat ze een ruimte voor je in orde kunne maken.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ze zijn idd verplicht een fatsoendelijke ruimte te regelen of je werk aan te passen. Je mag in overleg ook die tijd (een kwart van je werktijd) gebruiken om naar je kind toe te gaan en live te voeden. Dat is gewoon een recht wat je kan opeisen (of je baas moet met zwaarwegende redenen komen dat iemand anders onmogelijk jou werk kan doen bijv.)

Het soort kolf ligt aan de hoeveel voedingen je moet kolven. Even een voorbeeld van mezelf, ik zou zeker elke 3,5u moeten kolven. Kolven ben je ong. 15 tot 30 min. per keer mee kwijt afhankelijk van hoe goed je er in bent en wat voor kolf. Een electrische gaat sneller meestal (helemaal een dubbele kolf dat scheelt echt de helft) maar je hebt idd stroom nodig, handkolf is makkelijker omdat je dat overal kan doen maar nadeel is dat het wel flink pompen is en niet zo geschikt als je vaak/regelmatig moet kolven.

Ikzelf zou overigens geen genoegen nemen met een wc om te kolven. Ik vind dat toch niet zo hygienisch. Ik hoef zelf dan niet te kolven omdat ik tbm ben maar mn man heeft iemand in dienst die ook moet kolven en dat is ook een lastige baan om dat erbij in te plannen maar het is toch gebeurt. Tuurlijk is het voor een baas niet fijn want het geeft extra geregel maar het is wel erg belangrijk.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Destijds heb ik de handkolf van Medela gebruikt die ik de eerst dagen op een elektrisch apparaat van de thuiszorg heb aangesloten. Ik vond hem niet zo prettig, de schelp waar je borst in zit is vrij hard en kolven moest echt met 2 handen.

Die van Avent lijkt me wat dat betreft prettiger, volgens mij hebben ze nu een nieuw model die handmatig is maar met een elektrisch geheugen oid..

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb je ook niet kolven op batterijen ? Al vind ik dat je baas gewoon moet zorgen voor voldoende tijd en een fatsoenlijke ruimt. Meid je hebt er recht op !
    Bij mij op het werk is het ook "niet handig".
    Mijn baas is nu al aan het nadenken over oplossingen. Gewoon op tijd aangeven dat je wilt kolven dan moet er toch "iets" mogelijk zijn toch ?

9. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Natuurlijk is kolven " niet handig" .
    Ik heb het maanden lang zwaar gehad... net moeder, net weer aan het werk, steeds van mijn plek moeten om te gaan kolven.....maar alles voor maar 1 goed doel, mijn kind !

10. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    ik heb een electrische kolf van medela, die werkt op batterijen. super handig, ik vind hem ideaal! Maakt wel aardig wat herrie, dat is wat minder. maar werkt best snel, ik heb vaak met 15 minuten een hele voeding afgekolfd.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Precies dat houd ik ook steeds voor ogen, daar doe ik het voor. Een prima motivatie!

Ik kolf electrisch, eerst met de Symphonie (is en ziekenhuiskolf) omdat Jarik niet wilde drinken en ik mijn productie op gang moest krijgen. Nu heb ik de Pump in Style omdat ik alle voedingen afkolf. Mij bevalt de PIS uitstekend! Bovendien is ie handig mee te nemen, met het koeltasje en al.

Maarre, wat voor werk doe je dan dat het zo moeilijk te regelen is? Je hebt recht op een kwart van je uren om je kind te voeden of om te kolven. Kun je het niet gewoon met je baas bespreken en naar een goede oplossing zoeken? En lees over je rechten!

Succes ermee!

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik sta alleen in een winkel en zou niet weten hoe te kolven dan. maar gelukkig werk ik parttime en heb aangegeven dat ik maar halve dagen kan. dat is zo`n 4 uur, dus dat is te doen. kan ik daarna snel thuis weer kolven.

ik heb de avent isis iq. een hele fijne kolf. en gaat ook snel.
    maar ik zou wachten tot ik bevallen was met halen van een kolf. want mischien gaat het niet zoals je wil of lukt het niet. en mijn kraamhulp had een kolf bij zich, dus kon ik daarmee oefenen.

13. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Heb eergisteren ook maar een mail naar mijn teamleider gestuurd zodat ie op de hoogte is van dat ik bv ga geven en dus wil kolven...ik heb er ook maar ingeschreven of zij voor een ruimte kunnen kijken aangezien ik er zelf geen kan bedenken...dus het antwoord w8 ik ff op..heb ook via voedingscentrum.nl folder aangevraagd waarin ook alle rechten en plichten van de wergever staan dus als ze moeilijk gaan doen...@stranger: ik werk op de operatiekamer (ik kan dus niet zomaar ff weggaan en gaan kolven dan moet ik echt afgelost worden door iemand anders..maar das dus best wel lastig...)

groetjes...

Deel Deze Pagina