Mijn zoontje is nu dik 7 maanden en hij heeft de smaak goed te pakken wat betreft vaste voeding. Hij vindt alles ook erg lekker en eet echt goed. Sinds kort zit hij nu op 3 voedingen. Dit vind ik ook helemaal niet erg. Vind het wel prettig om het een beetje af te bouwen zodat ik niet meer zo gebonden ben en overdag ook eens wat langer weg kan blijven. Zijn schema ziet er nu ongeveer als volgt uit: 7.00 bv 11.30. bv 12.30 broodje 16.00 fruithapje 17.30 warm eten + toetje 19.00 bv Alleen de 3 keer dat hij borstvoeding krijgt drinkt hij ook bijna niks meer. Hij vindt alles veel te interessant en wil overal naar kijken. Hij is snel afgeleid dus hij neemt 2 slokjes en daarna duwt hij zich helemaal van me af. Ik heb nu ook best wel weer stuwing. Ik vraag me nu alleen wel af of hij wel genoeg melk krijgt. Of krijgen ze met bv altijd wel genoeg melk binnen? Voor mijn gevoel drinkt hij per keer nog geen 100 cc maar dat weet ik natuurlijk nooit zeker.
Fijn dat je kindje al zo goed eet en er van geniet. Wat ik er van weet is dat de melk eigenlijk tot het eerste jaar de hoodfvoeding is en de rest dus bijvoeding. Ik geloof dat een kindje nog zo'n 500 cc melk iig nodig heeft. Misschien doe je het al, maar probeer te voeden op een rustige prikkelarme plek, eventueel met een doek om jullie heen, zodat hij niet zoveel ziet. Je zou ook eens kunnen kolven en het in een flesje geven om te kijken hoeveel hij dan drinkt. Aan de andere kant geloof ik ook dat kindjes (zeker de bv kindjes)goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben en hoeveel.
Ik weet niet of je ander drinken ernaast geeft, maar als je dat doet, zou ik dat weglaten en goed zijn plasluiers in de gaten houden. Verder kun je er denk ik weinig aan veranderen. Als hij dorst heeft, laat hij het wel weten, neem ik aan.
Ik zou in jou situatie zelf nog eens aanleggen tussen 11.30 en 19.00. Vind dat namelijk wel erg lang en dat lijkt me niet goed voor je productie. (nu heb ik hier t probleem dat mijn productie altijd erg snel terugliep rond die tijd) En idd een rustige plek opzoeken. Mijn dochter vraagt zelf nog maar 2 x per dag (na t opstaan en voor t slapen gaan) maar ik ben dus ook op mijn verzoek gaan voeden. Ik bouw 2 voedingen er bij in over de dag, want anders vind ik het gewoon te weinig. De borstvoeding blijft belangrijker dan de bijvoeding nu.