Electrische kolf met goede instellingen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babel44, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hypermobilia

17 aug 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een heel erg tevreden dubbelzijdige kolfster. Heb de medela freestyle en die kan je als het ware 'hands free' gebruiken. Er zijn op oa prettymum site ook bustiers te koop die voor andere kolven kunnen worden gebruikt, om het 'handsfree' te maken. Kan je en dubbelzijdig kolven (heb ik meer opbrengst) en een boekje lezen/smsen/je mail bijwerken:)

Medela free style heeft idd geen hele lange halen, maar daar was ik snel aan gewend en toen ging kolven prima. Daarbij is de free style een stukje goedkoper dan de Avent. Electrische kolf - De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroei

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@patroeschka: je kunt het de dubbele dus ook zowel voordoen als dat je m kunt instellen op een bepaald ritme?

Ja ik ken de freestyle en vind het op zich een super pakket. Maae dat zo'n duur apparaat zo 'weinig kan' vind ik lastig te verkroppen.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dat kan.

4. venece

venece Lid

26 dec 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een medela advanced dat is het model in een rugzak.
    en ben daar erg tevreden over.
    toen ik in het ziekenhuis lag moest k beginnen met kolven en heb me gelijk laten adviseren. zij werken zelf met medela. alleen hebben zij een speciaal model. de duurdere medela is op vele standen in te stellen.

in ieder geval je moet hem instellen zodat jij je er confortabel bij voelt. alleen dan werkt een kolf goed. maar dat geld voor elke kolf.

maar je kunt ook advies vragen bij de medicorner. zij verkopen ze ook maar weten ook welke modelen en merken je het best in welke situatie kan gebruiken.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb zowel een isis IQ uno gehad (bij de eerste) als een Medela PISA bij de tweede. De avent isis IQ werkt op zich goed, maar grote nadeel ervan vind ik dat het vacuum wat hij maakt veel minder sterk is dan met als je de handkolf er op zet. Hierdoor heb je dus uiteindelijk toch meer/snellere bewegingen nodig. Bij de tweede dus overgestapt op de PISA en deze heeft een veel krachtiger vacuum wat maakt dat de melkstroom ondanks de zuigmomenten blijft stromen. Waar ik er met de Isis IQ uno 3 kwartier over deed om beide kanten te kolven, was ik met de PISA in een kwartier klaar met meer opbrengst, zeker naarmate ik langer bleef voeden. Bij mijn oudste was het na een maand of 6 echt moeizaam om nog voldoende te kolven, Bij de jongste vlot tot 10-11 maanden kunnen kolven zonder vermindering van opbrengst....

Deel Deze Pagina