Had laatst al even een topic geopend over ervaring met LG en Samsung, maar nu even wat breder We zijn dus, vanwege gebrek aan ruimte voor twee apparaten, op zoek naar weer een wasdroogcombi. Welke is aan te raden? Prijs liefst beneden de 1000 euro. Ik had een AEG op het oog, maar lees daar weer over dat die veel pluist als je het droogprogramma niet gebruikt na een wasprogramma. En aangezien ik de droogtrommel alleen gebruik voor beddegoed, ondergoed en handdoeken, of als ik in de winter de boel echt niet snel genoeg droog krijg aan de waslijn, lijkt me dat een vrij groot minpunt. Werd in m'n vorige topic al getipt over een Siemens, die lijkt erg OK. Iemand nog andere ervaringen? Voorwaarden dus: prijs max 1000 euro wasgoed moet niet giga gekreukt uit de droger komen energielabel A Schiet maar
Volgens mij krijg je geen combi met energieklasse a. Droger is dan namelijk condensdroger en het droger deel is dan altijd b of lager (ik heb er geen gezien in elk geval die a voor beide hadden). Wasmachine zelf heeft dan wel a, dus daar adverteren ze dan mee. Maar losse machine kan je zuiniger krijgen. Wij hebben er ook naar gekeken maar uiteindelijk toch besloten voor 2 aparte. Kan je dus niet aan een type helpen, maar wel wat tips: Kijk goed naar de inhoud van de trommel, vaak kan hij een stuk minder drogen dan wassen. Als je beddengoed wil drogen is grote drooginhoud wel aan te raden. Hou er rekening mee dat een was/droogcyclus lang duurt (minimaal 5 uur). Kijk eens rond in verschillende winkels en laat je daar adviseren, daar hebben ze vaak ook wel gebruikerservaringen.
Ik zou dit echt afraden. De droger van zulke apparaten werkt minder goed dan een losse. Daarnaast heb je een probleem als 1 van de functies kapot gaat. Daarnaast is een los apparaat zuiniger en kun je deze los van elkaar gebruiken, veel handiger met een gezin met veel was. Een aanta kaar terug was de droger ook een stuk kleiner dan een losse droger maar weet niet of dit nog zo is. Ik ken een aantal mensen die zon apparaat gekocht hebben maar erg ontevreden zijn.
Nee, wat ik al zei: geen ruimte voor. Niet voor twee apparaten naast elkaar, maar ook echt niet voor twee apparaten OP elkaar. Er hangt namelijk een CV-ketel boven de wasmachine...
En even: ik zit echt niet te wachten op allerlei commentaar over wel of niet een combi. We hebben er hier al 10 jaar eentje, naar volle tevredenheid. NOOIT iets mee gehad, terwijl het er eentje van een crappy merk zou moeten zijn. Dus echt: graag enkel ervaringen met combi's. Ik heb echt liever een combi dan enkel een wasmachine.
Ik heb laatst een Samsung was/droogcombi gekocht. Daarvoor 8 jaar een indesit combi gehad die het overigens nog steeds prima deed (alleen veel lawaai). Ik vind een losse droger onzin voor die paar keer per jaar dat ik de droger wil/moet gebruiken. De samsung is op zich prima, superstil wat ik fijn vind omdat hij beneden in de bijkeuken staat. Wassen doet hij echt perfect! En drogen ook alleen laat hij na het drogen veel pluis op het rubber achter, maar goed dat deed die indesit ook en keer met een nat doekje erover en het is weer weg. Enige nadeel vind ik is dat sokjes van mijn zoontje voor in het glas gaan zitten, echt elke was wel een die daar dan nog kleddernat blijft en niet schoon is. Moet eigenlijk is zo'n zak aanschaffen waar ik de sokken dan apart in was, maar dat is ook weer zo'n gedoe . Zal het typenummer er zo eens bijzoeken. Dus op zich tevreden alleen die sokken in t raam grrrr.. verder is de 15 min was top als ik ooit iets apart snel wil wassen en de airwash functie voor blazertjes die alleen gestoomd kunnen worden al aantal keer gebruikt, ook top! En er past veel in de trommel en kreukt een stuk minder dan mijn vorige. Warm opvouwen werkt t fijnste. Maar ik strijk normaal alles alleen nu de laatste loodjes in de zwangerschap heb ik de droogfunctie wel wat vaker gebruikt voor ondergoed, sokken, rompers, handdoeken en beddengoed. Dit gaat prima zonder strijken.... WD80J6400AW