Hoi Dames, Ik vermoed dat onze zoon een oorontsteking heeft. Ik mag er niet aankomen, kauwen doet pijn aan zn oor zegt hij en ook aan- en uitkleden is pijnlijk. Hij heeft vanmiddag twee uur geslapen omdat hij zo moe was dat hij er bleek van zag. Hij krijgt paracetamol omdat hij zo'n pijn heeft. Hij is vrijdag eerder naar huis gekomen van school. En vrijdagavond werd hij gillend wakker van de pijn vanavond was zijn temp bij het naar bed gaan 39,3 maar vrijdag en vandaag overdag zat het tussen 38 en 38,5. Dus dat valt op zich nog mee. Hij is verkouden en hoest een beetje. "Moet" ik dan met hem maandag naar de huisarts? Gaat deze er wat aandoen? Hij eet en drinkt iets minder dan normaal maar niet zorgelijk veel minder. En hij drinkt wel als ik tegen hem zeg dat hij moet drinken.
Met zo'n pijn ging ik meteen naar de huisartsenpost, niets maandag afwachten. Niet erger laten worden dan nodig.
Ik ook. Mijn zoontje klaagde niet eens, was wel enorm huilerig, dikke koorts en werd in korte tijd flink zieker. Luchtweginfectie, dubbele oorontsteking. Kuurtje noodzakelijk. En knapte meteen op. Ik heb vroeger veel oorpijn gehad, waar niets aan gedaan werd. Het was echt vreselijk.
Oef oorontsteking is ongelofelijk pijnlijk. Ik zou meteen de HA post bellen hoor ( nou misschien morgen dan) en voldoende paracetamol geven.
Wij zijn toevallig vanmorgen nog naar HAP geweest, maar ipv dat het oorontsteking was, was het longontsteking. Schrok er wel van. Maar niet afwachten hoor, ze kunnen het gewoon nog niet super goed aangeven terwijl ze zo'n pijn hebben. Echt sneu.
Heb je neusspray in huis? In tegenstelling tot de rest zou ik even afwachten (dus niet naar de HAP) en snel met neusspray aan de gang gaan. Even laten controleren bij de huisarts maandag kan nooit kwaad- dan weet je waar je aan toe bent. Verder doen wat je al doet: Pijnstilling geven indien nodig.
Hij is op zich hartstikke goed. Hij is alleen wat bleek maar hij speelt wel gewoon en je merkt niks. Hij klaagt af en toe over zn oor en ik mag er niet aanzitten. Hij krijgt drie keer per dag sinaspril. Hoesten doet hij echt heel erg weinig dus ik kan me niet voorstellen dat hij longontsteking heeft. Hij is verkouden maar ook dat hindert hem niet. Hij wordt ook niet zieker, hij is speels genoeg. Vrijdag lag hij echt als een dood vogeltje op de bank maar nu blijf hij geen drie tellen liggen. Dus vandaar dat ik "twijfel" over HA. En naar HAP gaan tja .... echt doodziek is hij niet.... hie vaak wii al naar HAP gegaan zijn en dat het allemaal voor niks is geweest ...
Als ik het zo hoor valt het wel mee met de oorontsteking. Als hij echt oorontsteking heeft dan had hij vanacht ook niet geslapen. Liggen met een oorontsteking doet echt verschrikkelijk veel pijn. Neusdruppels geven en in de gaten houden. Beetje vocht achter het trommelvlies geeft ook een vervelend gevoel en kan pijnlijk zijn, maar zal een dokter ook neusdruppels voor voorschrijven
Hij is normaal niet zo kleinzerig. Heeft paar weken terug een lichte oorontsteking gehad maar dawr heb ik niks van gemerkt. Hij had drie dagen koorts maar dat was alles. Om de reden dat hij dus wel speels is en zn ding doet (alleen een heetje minder) is het denk ik niet echt nodig om naar de HAP te vliegen ... zo ziek is hij niet. Daarom ook de vraag of ik met hem naar HA moet. Er heerst zoveel momenteel dat het evengoed niks kan zijn.
Als ik het zo lees heeft hij virale oorontsteking. Mijn zoon heeft dat heel regelmatig, wij gaan pas naar de huisarts als de koorts erg lang aanhoudt en zelfs dan doet de huisarts meestal niets, maar dat ligt ook aan de leeftijd van je kind. Als het goed is, schrijft de huisarts alleen ab voor bij ernstige bacteriele ontstekingen (ivm resistentie van steeds meer bacterien). Ik zou in ieder geval neusspray halen, als je zoon boven de 2 is de kinder xylometazoline. Verder idd pcm tegen de pijn, maar dat doe je al. Onze zoon kan met pcm meestal ook slapen, terwijl hij heel veel oorpijn heeft zonder, pcm werkt bij de een eenmaal beter dan bij de ander. Als hij morgen nog steeds koorts heeft, zou ik bellen met de huisarts om te overleggen en dan verder te handelen naar advies. Als ouder weet je meestal wel of je kind heel ziek is of niet, en als hij met de pcm wel speelt en goed lijkt, denk ik dat het een oorontsteking is door verkoudheid en zou ik afwachten, maar wij zijn dan ook al vaak zat voor niets naar de huisarts geweest. Een longontsteking is natuurlijk een heel ander verhaal, is niet te vergelijken met een oorontsteking, deze moet uiteraard wel behandeld worden.
Zeker omdat hij nog aardig speelt, zou ik ook nog even afwachten en als hij morgen nog last / koorts heeft de ha bellen om te overleggen. Het protocol is om in eerste instantie te kijken of de oorontsteking vanzelf overgaat, wat in de meeste gevallen ook gebeurt. Pas bij aanhoudende oorontsteking krijg je antibiotica. Ik zou inderdaad wel meteen starten met neusspray. (Mijn dochter heeft ondertussen buisjes, dus ik heb wel enige ervaring op dit gebied. ) Edit: Wat je evt. zou kunnen doen, is aan het oor ruiken. Een ontstoken oor stinkt vaak een beetje.
Ik had hem vanmiddag naar bed gebracht maar vandaag ging hij niet slpen. Hij gunt zichzelf niet de rust terwijl hij er echt uitziet als een spookje uit spookstad ... vanavond stortte hij in, hij had geen honger (we aten nasi en normaal eet hij twee borden) en wilde alleen maar drinken en naar bed. Ik heb hem naar boven gebracht en zn temp gemeten: 39,1. Hij heeft drie keer in zn broek gepoept vandaag (diarree). Arme jongen Morgen hou ik hem lekker thuis van school en bel de HA. Hoop dat hij gauw beter is
Vanmorgen bij de huisarts geweest en onze zoon heeft een dubbele oorontsteking $) en waarschijnlijk last van het noro-virus Voor de oren heb ik verdovende druppels gehad en moet ik neussprayen en doorgaan met de paracetamol en de rest is uitzieken. Als hij donderdag nog last heeft van zn oren moet ik terugkomen en dan kijksn of hij AB krijgt. Huisarts wilde dat nu niet doen omdat hij zo aan de diarree is en van die AB je darmen ook in de war gaan. Hij is ontzettend moe en heeft nog steeds koorts. Alleen hij weigert om te gaan slapen hij zit zichzelf echt in de weg. En tot overmaat van ramp gaat hij meer hoesten en net zo erg dat hij ervan moest spugen (longen zijn schoon en keel is in orde)