Sinds een aantal dagen wil onze dochter van 2 geen middagslaap meer doen. Mijn man en ik hebben besloten om haar niet meer naar bed te doen smiddags, en op zich werkt het wel, ze valt savonds bijna meteen in slaap en slaapt smorgens ook tot zoiezo 8 uur, soms zelfs half 9. Ik ben thuisblijfmoeder en ben dus de hele dag samen met haar. Ze is nogal energiek en een tempramentje Ik moet heel erg wennen dat ze niet meer slaapt smiddags. Ik kon altijd mijn eigen batterij ook opladen als zij haar slaapje deed. Daarnaast moet ik een heel nieuw dagritme zien te vinden, zodat ik toch even aan mezelf toe kom, al is het maar even een tijdschrift lezen op de bank of wat op tv kijken, met dochter om me heen. Ik trek het anders echt niet. Ook dochterlief moet wennen aan het feit dat ze niet meer slaapt, het lijkt nu heel erg op de babyperiode toen ze haar slaapje van 10 tot 11 uur smorgens niet meer wou doen maar wel moe was. We zullen hier even doorheen moeten, we wennen er vast wel aan, en het heeft ook veel voordelen, maar pffff, dit moest ik echt even van me aftypen Groetjes!!
Heel herkenbaar, hier slaapt de oudste sinds een maand niet meer smiddags. Ik mis ook nog altijd dat momentje voor me zelf. Ik zet haar vaak smiddags aan tafel om wat te knutselen en dan houdt ze zich even bezig. Maar het lijkt wel met het niet meer slapen het alleen spelen ook is opgehouden. Dus van mij moet ze verplicht even zelf spelen zodat ik even tijd voor mezelf heb. Dit gaat de ene dag beter dan de andere..
Dat alleen spelen gaat hier juist steeds beter na haar 2e verjaardag. Na de lunch is ze vaak erg moe(normaal ging ze dan slapen), maar dan mag ze van mij een dvd kijken op de bank, ze ligt dan ook zo 20 minuten lekker onder een dekentje heel rustig te kijken. Voor haar een record, want ze kan niet stilzitten Zo rust ze toch eventjes uit.
Ja jaar broertje wordt bijna 2 en speelt een stuk beter alleen dan zijn grote zus. Zij vindt het vooral leuk om samen spelletjes te doen. Maar om dat de hele dag te doen zie ik niet zo zitten
Went vanzelf viel mij ook altijd even tegen hoor beide keren. Maar het komt goed. En als je dochter straks naar de peuterspeelzaal kan gaan heb je zelfs een paar uurtjes de tijd helemaal aan jezelf, ongekende luxe
Jup haha hier precies hetzelfde. Als hij niet slaapt ligt hij s avonds nl binnen 5 minuten, als hij wel geslapen heeft komt hij s avonds niet in slaap en veel nachtrust te kort. Hij gaat wel 3 dagdelen naar de psz dus dat scheelt haha.
Hier heb ik misschien heel slecht spelletjes tijd ingelast op de tablet haha. Ik heb een giga energiek jochie wat graag aan 1 stuk door beweegt en druk is. Dus nu tussen 1 en 3 uur is het spelletjes spelen (wel de leerzame spelletjes!) en soms als ik een baaldag heb let ik niet op de tijd en mag hij van mij lekker de hele dag. Zoals vandaag zoon hele week ziek geweest met hoge koorts etc en hij is echt nog aan het bijkomen om 19:30 uur naar bed en pas om 09:30 uur opstaan dan mag hij vandaag ook gewoon de hele dag lekker in pyjama doen wat hij wil en dat is spelletjes spelen.
Hier op de pittige dagen: na de boterhammen een half uurtje/drie kwartier voor de tv. Heel slecht, maar dan kan ik even rustig zitten. Ik heb er twee van net drie jaar die sinds kort niet meer slapen en het liefst heel de dag vermaakt worden...ik heb ook graag een momentje voor mezelf tussendoor om te voorkomen dat ik doordraai hahaha
Hier wilde zoontje sinds van de zomer ook niet meer juist toen ik t dutje harder nodig had dan ooit. De oplossing is hier samen naar bed gaan. Hij kruipt gezellig bij mij in bed en slaapt dan 3 kwartier. Precies genoeg voor ons beiden om even bij te komen. En ik dut heerlijk mee
Een momentje voor mezelf...kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gehad . Geen middagdut meer was hier ook even wennen. Heeft een paar weken geduurd waarbij ze 's middags vaak in slaap viel op de bank, maar ineens merkte ik dat ze eraan gewend was. Eventjes doorheen komen!
Hier slaapt ze 4 dagen niet in de middag maar heb haar toch nu in bed gelegd, ze heeft het gewoon nodig.
Wat een geluk dat ze hier over het algemeen nog slaapt tussen de middag. Aan het einde van de grote vakantie leek het ook die kant op te gaan, maar sinds ze weer naar de psz gaat slaapt ze weer. Ikzelf heb het ook zo nodig. Over 4 maanden gaat de jongste ook naar de psz... heb ik 2 ochtenden helemaal vrij, jippie! Ik kijk er echt naar uit...
Ze gaat in Feb. naar de psz, 2 ochtenden(hopelijk veranderen ze het niet, ochtenden komen mij beter uit dan de middag). Ik ga daar ook echt even lekker van genieten, dingen doen waar ik niet aan toe kom met haar er bij en lekker met onze hond wandelen(wat ik ook wel doe samen met haar, maar ff alleen met de hond naar het bos is iets rustgevender).
Indd net zoals gizzie zegt, is even wennen. Tijd voor mezelf wat is dat? Hahah Mijn dochter slaapt ook al vanaf 1 maand voor ze 2 jaar werd niet meer in middag. Ze tut wel op de bank als ik thuis ben even, maar speelt eigenlijk best veel. Gaat hier tussen 1900 en 1930uur naar bed, op vrije dagen slaapt ze tot 10uur . Anders tot 0700uur als we moete nog werken en gaat ze naar het kdv. Daar slaapt ze o ook niet meer in middag. Ik vind alleen die momenten even moeilijk als ik de hele dag heb gewerkt, en ik zelf van 05uur op ben en kom dan thuis na dochterlief van kdv gehaald te hebben, ben ik kapot. En als mjjn man dan ook nog eens late dienst heeft, sta je er alleen voor en dan ben ik toch wel blij als het 1900uur is. Erna begint mijn tijd
Heel herkenbaar hoor. Ons zoontje had het rond 1,5 jaar al veel te druk voor een middagslaapje. Na een tijdje proberen maar helemaal opgegeven. Leverde alleen maar veel strijd op. Op doktersadvies ook veel beweging nodig dus ik ging het maar combineren door elke (droge) middag lange wandelingen/ fietstochten te maken waarbij hij altijd nog wel een kort slaapje deed en zo kwamen we toch de dag wel aardig door. Maar nu is hij 2,5 en begrijpt wat meer. Daar maak ik nu gebruik van. Op droge dagen gaan we nog steeds lekker op pad, maar zoals vandaag was het grauw en regenachtig. Dan leg ik uit dat we niet naar buiten kunnen en hij dus onderweg niet kan slapen, dus maar even een dutje in bed moet doen. Met de belofte dat we daarna lekker samen wat gaan drinken en spelen (en dit dan ook doen). Wonder boven wonder wil hij dit weer! Vanmiddag heeft hij zonder morren 2 uur geslapen, heerlijk! Het hoeft dus niet definitief voorbij te zijn, wil ik maar even hoopvol zeggen.
Hier een bijna 4 jarige dochter die net 2 weken van haar slaapje af is . Ik leg haar nu nog 2x per week nog s middags op bed en dan slaapt ze wel. Even bijtanken, want ze is ook net op school begonnen. Hopen dat nummer 2 ook een langslaper blijkt .
hoe oud is je dochter precies? Ruim 2? Onze dochter van 2.5 had ook een fase van 2 weken dat ze niet kon slapen (zij lag overigens dan wel in bed maar na 1.5 uur wakker liggen haalde ik haar dan eruit). Dat is weer over nu, dus het zou kunnen dat het ook weer terugkomt he. (net als bijv onze jongste even fase had dat hij 2x kort maar sliep en nu weer 2x wat langer op een dag). Overigens zou je ook kunnen proberen om haar wel gewoon een half uurtje op bed te leggen. Ik vind het zelf voor een kind (en moeder haha) goed om een rust momentje op een dag te hebben. succes!