Ontpillen, hoe land duurde dit bij jullie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Reintje85, Jun 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Hallo allemaal!

Ik ben al een tijdje over kindjes aan het denken (eigenlijk 24/7, maar wie niet hier...) Mijn man wil PAS einde van het jaar met de pil stoppen. Ik ben hier nu al helemaal aan toe. Vooral omdat ik al 10 jaar aan de pil ben en het gevoel heb dat het daardoor langer duurt om zwanger te worden. Daarnaast lees ik dat het heel normaal is dat er een half jaar voorbijgaat voordat je eigen cyclus weer op gang is.

hoe is jullie ervaring hierin en wat zouden jullie mij aanraden? E.e.a. ook voor stof om manlief te overtuigen dat het echt niet zomaar lukt als je stopt met de pil. Ook al heeft hij (in zijn woorden) superz**d....;);)

2. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Welkom.......

Bij elke vrouw is dit anders.
    Ik heb niet echt ontpild.......had meteen na 12 jaar pilgebruik een redelijk regelmaige cyclus, namelijk 27-24-26-28-29-29-28 dagen.
    Ook voelde ik mijn eisprong meteen vanaf de 1e cyclus.
    Ik verlies altijd veel vruchtbaar slijm en voel steekjes in mijn linker of rechter eierstok. Maar ook dit is per vrouw verschilled.

Wij zitten nu pas in de 1e ronde. Maar........ik ben wel al sinds november 2008 met de pil gestopt, en ook met de reden die jij hebt.
    Ik wilde kijken hoe mijn lichaam na 12 jaar pilgebruik zou gaan reageren.
    Bij mij dus heel goed!

Succes!

3. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi,

Ik ben sinds 4 juni met de pil gestopt, na 14 jaar. Moet zeggen dat ik tot nu toe weinig last heb.. wel af en toe buikpijn, maar dat is wel te doen. Toen ik hier sommige ontwenningsverschijnselen zag, had ik zoiets van...ojee, misschien moet ik maar niet stoppen, hahah

4. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    helaas hier een minder positief verhaal... ik ben sinds 5 april gestopt met de pil na 7,5 jaar slikken.. sinds die tijd alleen een ontrekkingsbleoding door de pil gehad... Nu na 82 dagen nog geen eigen ongi te bekennen.... dus het kan langer duren... helaas :(

5. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Ik moet nog voor de eerste keer ongi worden.. al hoop ik dat ie wegblijft vanwege een zwangerschap natuurlijk. Maar 82 dagen pffff... Kijk als je nou geen kinderen zou willen dan is het wel lekker.. maar nu natuurlijk helemaal niet

6. Punieka

Punieka Lid

Jun 8, 2009
    81
    0
    0
    Na 9 jaar pillen, had ik gelukkig meteen de eerste maand een cyclus van 28 dgn:Dben nu bij ronde 3 voor ons eerste kind! spannend..:)

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    En Gelukkig, als ik het mag vragen... gebruikten jullie toen condooms nadat je in november gestopt was met de pil? Ook dit ziet mijn man niet helemaal zitten, waar ik me natuurlijk wel in kan vinden. Maar er lijken me toch wel nadelen zitten aan het stoppen met de pil en gelijk gaan proberen, wil eerst nog weleens zien wanneer mijn cyclus weer een beetje op gang is! Mijn man denkt geloof ik dat alles maar zo makkelijk gaat. Hij denkt zo'n beetje: November stoppen met pil, januari zwanger en 9 maanden later... Ik kan hem maar niet aan zijn verstand brengen dat hij daar gerust nog een jaar nij kan optellen en dat we dan nog van geluk mogen spreken!!

En sabrina, wacht jij ook met proberen of ben je gewoon aan het klussen?

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Vervelend Jufkrisje!! Dat versterkt alleen maar mijn gevoel niet zo lang meer te wachten. is het niet zo dat je toch een eisprong kunt hebben ook al krijg je geen bloeding? En andersom ook?

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    @Punieka...je mag bijna testen, spannend hoor...

@Reintje.. we zijn meteen begonnen, maar ga ervan uit dat het nog wel even gaat duren hoor, al hoop ik wat anders natuurlijk. Heb mijn cyclus ook geschat op 28. Heb namelijk geen idee wat mijn normale cyclus is, was 15 dat ik begon met de pil... oh ik word oud, hahha...Mijn vriend staat er gelukkig helemaal achter...

10. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Ik was 14, nu 24. Hij staat er wel achter, maar maakt zich teveel druk om dingen. En denkt dat het, als we er eenmaal voor gaan, 123 gebeurt... ik kan echt niet meer wachten!

11. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    We deden het idd. alleen met condoom, en natuurlijk wisten we dat als het condoom zou scheuren er een kans was dat ik zwanger raakte maar dat was dan ook geen probleem.
    Toen ik na 4 rondes wist hoe mijn cyclus in elkaar zat deden we het zonder condoom om de vruchtbare dagen heen.

12. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Mannen blijven toch rare wezens, hahha... Maar het is wel belangrijk dat jullie er allebei achter staan... Maar hij wil aan het eind van het jaar beginnen??? Dat is dan wel heel ver weg, hahah.. Het is ook een beetje vrouwen eigen denk dat als ze iets willen ze het ook NU willen....

13. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Dat is inderdaad ook een idee. Om de vreugdbare dagen heen. Misschien dat ik dat eens voorstel. Al is er dan natuurlijk alsnog een kans aanwezig. Al heb ik niet helemaal het idee dat ik echt supervruchtbaar ben ofzo. Ik heb weleens anderhalve week aan de antibiotica gezeten, en achteraf bleek dat dat het effect van de pil beinvloed. Ook weleens echt ziek geweest, met overgeven enzo. of de pil een paar dagen achter elkaar vergeten. hieruit maak ik op dat ik niet zo supervruchtbaar ben naar mijn idee.

hebben jullie dit ook weleens gehad?

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Nee Sabrina, einde van het jaar is natuurlijk niet ver weg, hihi. maar kan echt aan niets anders meer denken en alles duurt me te lang. ben enorm bang voor teleurstellingen en hij zegt ook dat hij er mentaal helemaal klaar voor is. Zijn alleen altijd weer wat dingetjes, nog even op vakantie, nog even doorsparen...enz.enz.

15. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Ik vind het juist wel ver weg hoor. Zeker als je graag wilt. Ik denk er ook constant aan en zie overal zwangere vrouwen. Mijn twee nichten zijn ook net bevallen.. heb al geroepen dat ze die schatjes ook bij mij mogen laten, hahah.. Trappen ze niet in, jammer.
    En natuurlijk is er altijd iets.... zijn echt mannen hoor.. die denken te veel na (soms dan)

16. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Echt he, altijd wel weer wat, haha. Ik heb dat ook dat je ineens overal zwangere mensen ziet. En zeker als je het direct in je omgeving hebt zoals jij, is het lastig. hoe ging dat bij jouw. was jij er eerder aan toe dan je man, of waren jullie het gelijk eens?

17. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    2,962
    0
    36
    Zaanstad
    Eigenlijk waren we het wel gelijk eens. Ik heb tot mijn 27ste geroepen dat ik nooit kinderen wilde, totdat ik een nieuwe relatie kreeg en er helemaal voor open stond, vreemd eigenlijk als ik er zo over nadenk.... maar ben achteraf wel blij dat ik nu pas een kinderwens heb, anders had ik misschien kinderen gehad met mijn ex... scheelt weer een hoop zorgen

18. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Grappig hoe die dingen kunnen lopen. Wij hebben het er eigenlijk al tijden over. Situatie is verder ook perfect. 2 jaar getrouwd. mooie eengezinswoning, goede banen. Maar meneer is zo afwachtend met alles... Zijn levensmotto is geloof ik: we zien wel...pfff

19. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Ik ben nu ruim een half jaar met de pil gestopt, na 9 jaar...
    En het gaat redelijk...

Ben nog niet helemaal regelmatig, en de cyclussen zijn vrij lang, maar als ik sommige verhalen lees, ben ik er toch wel blij mee...

Hopelijk krijgen we goed nieuws in de komende zomermaanden...
    Het mag toch onderhand wel eens tijd worden...

We zijn eigenlijk meteen rond afgelopen kerst serieus begonnen met het oefenen om een beebje te maken...

Dus ja...idd...iedere vrouw en iedere cyclus is weer anders...
    En ik denk dat als je de komende tijd aan een beebje wil beginnen, je ondertussen alvast met de pil zou kunnen stoppen.
    Als je echt het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je altijd een condoom gebruiken, maar in ieder geval 'ontpilt' je lichaam, en kun je je cyclus beter leren kennen.

20. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik ben ondertussen al 4 maanden bezig met ontpillen maar heb wel al 2x een eisprong gehad :) Helaas wel nog veel migraine (ik kan niet tegen de pil,heb er wel 10 geprobeerd) Ik heb wel eens gelezen dat ontpillen wel een jaar kan duren daarom heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik er mee wilde kappen want we willen toch wel snel kindjes en daarbij werd ik knetter van de vreetbuien,migraine en emotionele uitbarstingen ;)

Share This Page