Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag. Maar ik wil graag een rugdrager kopen voor de vakanties. Ik ben vandaag wezen kijken en ik vind de Deuter Kid comfort 3 erg mooi, alleen vind ik het een nadeel dat hij zo hoog is. De meeste zijn lager maar dan heb ik het idee dat, wanneer ze in slaap valt, ze geen steun heeft bij haar hoofdje. Zijn er mensen die ervaring hebben met de rugdrager van Deuter? Of met andere? Ben heel benieuwd...
Kiwi: Geen antwoord op je vraag maar eerder een vraag over je vraag . Wij zijn namelijk voor onze vakantie (pas voor in juni hoor) ook opzoek naar een rugdrager voor ons meisje die dan 13 maanden is. Mag ik vragen in welke winkel je deze rugdrager heb gezien? Wij vinden hem namelijk ook wel erg mooi maar willen hem wel graag in echt even zien. Bedankt alvast!
Bij Bever zwerfsport en de zwerfkei hebben ze hem iig op voorraad. Even op internet kijken ... Zwerfkei zit in Woerden en Bever zit in heel veel plaatsen ... Succes!
Hihi, ik heb ook nog een vraag over jouw vraag. Vanaf welke leeftijd kunnen ze er eigenlijk in? Logisch, wanneer ze zelf kunnen zitten... maar ik kan me voorstellen dat het dan nog wel wat vroeg is. Ik heb namelijk zo'n ding. Ze zitten volgens mij wel heel stevig.
Volgens mij vanaf 9 maanden. Onze kleine is al ouder, hebben wij tot nu toe in een buikdrager gehad. En ze moeten goed zelf kunnen zitten.
Wij hebben deze rugdrager gekocht afgelopen zomer en gebruikt voor ons meisje in Alaska. Mijn man heeft hem om gehad. Vanwege de vele steunpunten (heupen, schouders) die de Deuter heeft kon hij er goed een paar uurtjes mee lopen. Ons meisje sliep er heerlijk in, haar hoofdje steunde tegen het kussentje aan de voorkant, maar toch zakte het weg naar de zijkant. Dit kun je niet voorkomen. Daarom hebben wij zelf steeds met iets het hoofdje ondersteund. Je kunt ook veel dingen kwijt in de verschillende opbergvakjes. Ons meisje was toen 14 maanden en ongeveer 11 of 12 kilo.
Wij hebben er volgens mij één van vaude ... of deuter ... (we hebben m geleend, nog niet zo lang en mn man heeft m ergens geparkeerd ... geen idee waar ). Maar die is niet hoog en Mirre kan er lekker in slapen. Hoe hoger hoe minder ze zien ook lijkt me ... en juist dat kijken vindt Mirre het leukste! Ik zou gewoon met je kleine een aantal passen. Je mag vast wel een ommetje maken buiten de winkel Ik vind ze trouwens best zwaar ... (en dat terwijl Mirre en lichtgewicht is) ...
Wij hebben de Deuter kid, maar dan de 2. Maar volgens mij zit het verschil vooral in het zonnedak dat bij 2 optioneel is en bij 3 standaard. Wij doen er alles mee en gebruiken de wandelwagen nog nauwelijks. Naar de stad vindt dochter ook veel leuker in de rugdrager, omdat ze veel meer ziet. Slapen gaat ook prima, ze ligt tegen het kussentje aan en slaapt zo gerust een uur. Dochter is niet zo`n slaapkoppie. Wil je nog meer weten, vraag het gerust
@ Yolanthe: Stieken heb ik nu ook de 2 gekocht ! Ik wilde de 3, maar ik vond hem in het echt zo GROOT! Ik heb toch de 2 gekozen. Heb hem besteld, dus zal hem deze week wel krijgen ... Weet jij misschien of dat er een losse hoofdsteun is die je op de drager kan zetten? De zonnekap wil ik er ook bij, dat is wel makkelijk op vakantie.
Haha dus ook gezwicht voor de twee Mij is de zonnekap afgeraden, omdat de zon er tussen/onderdoor kan schijnen. Beter schijnt zo`n los parasolletje te zijn en die hebben we toch nog liggen v/d kinderwagen. En het regending hebben we ook niet. Een losse hoofdsteun? Wat wil je daarmee doen dan?
Nou ja, ik denk, als ze in slaap valt rolt haar hoofd alle kanten op. Of is dat niet zo? Denk dan heeft ze wat meer steun. Bij de 3 vond ik de hoofdsteun veel te hoog, ze kan dan helemaal niet lekker rondkijken. Ze had daar ws wel meer steun aan. Wij gaan van de zomer naar Afrika en dan is zo'n zonnekap wel lekker denk ik, de zon staat daar pal op je hoofd en petjes draagt mw niet graag. Dan zit ze met haar hoofd toch een beetje uit de zon.
Dochter houdt haar hoofd gewoon recht hoor als ze slaapt. Nouja niet recht in het kussen, maar ze kijkt dan opzij. Ja ok Afrika is toch wat heter dan ons kikkerlandje en Frankrijk waar wij heen gaan