Wij krijgen een dochter! Haar grote broer heet Pim. We hebben een top 4. Een van deze namen wordt het sowieso. Ik ga mijn keuze natuurlijk niet laten afhangen van dit forum, maar misschien krijg ik nog inspiratie haha
Juna vind ik het leukst! Alleen is de naam wel heel populair aan het worden volgens mij. Lieke vind ik wel het leukst naast Pim
Heb Lieke gestemd. Vind dat los de leukste naam, maar ook naast Pim. Milou vind ik ook nog wel gaan naast Pim, maar laat ik die naam nou net héél kattig vinden klinken Sorry. Sterre is op zich natuurlijk ook Nederlands, net als Pim, maar omdat dat én een natuurnaam is en hij wat zweverig is, vind ik het toch niet zo mooi naast Pim passen. Daarnaast hou ik enorm van natuurnamen, maar bij Sterre heb ik altijd een beetje het duistere gevoel alsof je het dan af gaat roepen dat je kind al jong een sterretje wordt. Dus zou m zelf daarom persoonlijk niet geven. Juna vind ik van deze 4 het minst. Zo’n modenaam/ 13 in een dozijn naam die ook nog eens op verschillende manieren uitgesproken kan worden (juu-naa/ djuu-naa/ joe-naa/ djoe-naa). In de klassen hier heeft het gros van de meisjes een naam met 4 letters en eindigend op een -a. Weinig inspirerend Vind m ook tamelijk engels. En m daarom ook naast Pim geen goede match.
Naast Pim voor mij zeker Lieke! Juna vind ik te anders en ook qua uitspraak inderdaad te onduidelijk/teveel mogelijkheden. Sterre en Milou vind ik prima namen, maar naast Pim een stuk minder dan Lieke. Lieke is gewoon, net als Pim, lekker ‘simpel’ (in positieve zin) en Nederlands. Je vraagt geen andere namen, maar bv. een naam als Evi (of Eva) vind ik er ook mooi bij; geen overbodige letters, maar met drie letters een mooie en volledige naam. (Bv. Fem en Lot hebben ook drie letters, maar vind ik meer afkortingen van Femke en Lotte.)
Van deze 4 namen, zeker Lieke. Milou = miauw Sterre doet mij ook denken aan een overleden kindje (*) Juna, hoe spreek ik dat uit? Lieke is gewoon lekker simpel Nederlands, net zoals Pim. Enige maar die ik heb bij Lieke is dat ik de naam vaker hoor. Pim hoor je veel minder.
Lieke vind ik de leukste uit je lijstje. Wij vonden die naam zelf ook heel leuk destijds maar het combineerde niet lekker met de achternaam.
Bedankt voor de reacties! Ondanks dat ik Lieke een hele leuke naam vind, krijg ik geen gevoel bij. Milou daarintegen voelt meer als een kindje van ons, dus voor nu staat Milou op 1 bij ons!