elektra vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door rocketscience, 3 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Weet er iemand of je een warmtepompdroger standaard op een geaard verlengsnoer aan mag sluiten? Mij is altijd geleerd om grote apparaten nooit op een verlengsnoer / stekkerdoos te plaatsen maar misschien is dat achterhaald of gewoon helemaal niet waar. Wie weet dit?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Zou t niet doen, drogers trekken groot vermogen. Nog los ervan dat een opgerold verlengsnoer hitte ontwikkeld door magnetisch veld en daarmee risico brand toeneemt, of dat men vergeet dat een verlengsnoer ook maar een beperkte levensduur heeft...(oxidatie stekkerpunten levert meer weerstand, meer weerstand meer hitte, meer risico brand).

Bij ons was de stekker wat te kort (minimaal maar toch te kort) heb een erkend electricien een andere kabel er op laten zetten (dus niet verlengen, maar compleet nieuwe stekker iets dikker en langer). Anders dekt de verzekering ook niet mocht er wat gebeuren.

Of een andere stekker er op laten zetten die geschikt is voor t vermogen en de afstand.
    Of een geaard elektra punt bij laten trekken vanaf de centrale doos.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ah dank voor je reactie, ik had jou ook direct kunnen pb-en bedenk ik mij nu :D
    Dan zat mijn gevoel daarover toch juist. De droger moet nog aangeschaft worden maar ik zag dat ze bij bijvoorbeeld de bcc een service hebben dat ze er een snoer van 5 meter op zetten ipv die korte standaard snoeren. Ik denk dus dat we het beste voor zoiets kunnen gaan.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Poeh 5 meter?!? Dat mag dan wel een redelijk dik snoer gaan worden. Bel ff een elektricien in je buurt en vraag of dat verantwoord is, ik en elektra gaan niet zo heel ver maar ik betwijfel of DIE lengte wel zo verantwoord is.

Deel Deze Pagina