Sinds een paar dagen doet Irem heel moeilijk als ik haar rechts aanleg. Ze hapt meestal wel, drinkt heel paniekerig, laat om de 2 slokken los en begint uiteindelijk na een minuutje heel hard te krijsen, en dan kost het heel veel overredingskracht om haar weer aan te leggen. Heb 2 keer geprobeerd haar dan links aan te leggen en dan hapt ze meteen en drinkt rustig door. Dit schiet natuurlijk niet op want ze moet aan allebei de kanten drinken. Aan 1 borst per keer heeft ze in principe genoeg. Nou goed, ze drinkt dan nu wel rechts maar niet op een normale manier. Heb niet het idee dat het oorontsteking aan die kant is ofzo, ze heeft geen koorts en oogt absoluut niet ziek. Mijn tepel ziet er ook normaal uit en het doet verder ook geen pijn (nou ja nu ondertussen wel omdat ie dus gestuwd raakt). Ervaringen of tips?
Het kan zijn dat ze last heeft van haar nekje in die positie. Is de bevalling goed verlopen, of heb je reden te denken dat ze er misschien last van heeft? Mocht het zo zijn dan kan een andere voedingshouding uitkomst brengen. Als de klachten blijven zou ik toch deskundige hulp inschakelen, want misschien is het iets heel simpels wat wij over het hoofd zien.
Ze is geboren met vacuümextractie dus ja misschien daardoor? Moet vanmiddag toch naar de huisarts met haar voor reflux dus zal het eens aankaarten
Hey, Het kan ook iets tijdelijks zijn. Mijn dochtertje heeft van die vlagen bij tijden en ook is dat elke keer rechts. Dan heeft ze er ineens een week problemen mee en dan is het ook zo ineens weer over. Volg je gevoel, dan komt het wel goed. Succes
Mijn dochter doet dat affentoe ook wel eens. Rechts is echt de favoriete borst, bij links doet ze soms moeilijk. Ik leg haar dan meestal op rechts aan, en probeer het na een minuutje nog een keer op links, dan wil ze meestal wel. Een l.k. heeft me een keer verteld dat iedere baby een beetje een voorkeursborst heeft, waar bijv de melk makkelijker stroomt.
Ik lees reflux en borstweigeren aan 1 kant..... hier was dat reden om naar de osteopaat / chiropractor te gaan. (Huis)artsen zijn er overigens niet zo vaak voor, omdat het nog niet altijd volledig geaccepteerd is in de reguliere geneeskunde. Hier zaten bij beide kindjes een werveltje scheef. Reflux verdween trouwens ook na behandeling van de chiropractor. Uiteraard kan een kindje een voorkeursborst hebben, maar zodra het hard huilen en gillen is, zou het voor mij reden zijn om hulp in te schakelen. Zorg wel dat je een goede uitzoekt die aangesloten is bij een beroepsvereniging. Bij beide kindjes heb ik dit gehad (ook rechts). Wat weleens hielp was in de bakerhouding voeden aan de lastige kant. Of links de tsr laten opwekken en daarna 'terugschuiven' (in dezelfde stand dus laten liggen) naar de andere borst.
Arda heet dit ook gehad..hij weigerde steeds mijn ene borst..kraamzorg adviseerde mij de rugby-houding..dit hielp prima! na een tijdje was het over en kon hij weer aan beide borsten in de normale houding drinken.. misschien dat dit helpt?
Bedankt voor jullie reacties. Helaas weigert ze sinds vanavond allebei de borsten.....Het zal wel door de reflux komen want ze neemt 3 slokken en begint dan echt te krijsen, en als je haar rechtop houdt of wat rondloopt kalmeert ze weer. Ik heb haar net geprobeerd te voeden in de rugbyhouding, dat ging wel beter, maar ze heeft maar weinig gedronken. Ze krijgt antagel (maagzuurremmer) voor haar reflux maar vooralsnog haalt het niet zoveel uit. Ik hoop dat ze vannacht beter drinkt (snachts drinkt ze meestal rustiger en beter) want ik begin me wel zorgen te maken