elektriche kruik, welke raden jullie aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door winniethepoeh, 17 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

tja, titel zegt het al:D

ik wil liever geen gewone heetwaterkruik, dus moet er een elektrische komen. Maar welke?

(ik dacht trouwens dat ze bij de hema ook hadden, maar vanmiddag was ik daar en die mevrouw zei dat ze die niet verkopen:()

Dus please deel jullie ervaringen

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    uhm, die van mij is van de hema...
    ook raar dat ze zeiden dat ze die niet verkopen.

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb de belly babywarmer gekocht bij de prenatal. nog niet gebruikt maar volgens de consumentenbond was dat de beste koop en ik had er een veeeel beter gevoel bij dan bij de kruiken waar er water in moet.
    mijn schoonzus is arts en ze krijgt regelmatig baby's binnen met onwijze blaren op de voetjes omdat ze er te lang tegen aan hebben gelegen.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik kan je ook echt de zakjes met kersenpitten aanraden!
    Oke dat was eigenlijk niet je vraag ;)
    Maar wij zijn er erg blij mee.
    1 minuutje in de magnetron en heerlijk warm en ook veilig.

5. winniethepoeh

nou ze lagen ook niet bij de gewone kruiken, want daar stond ik voor en een oudere vrouw (werkt er ook al lang) was aan het vullen en daar vroeg ik het aan.
    Nahja kijk zaterdag wel ff bij mijn ouders dan. Als ze die nog wel verkopen koop ik die.

Maar voor de zekerheid (als ie idd uit de handel is) graag ervaringen met andere :D

6. winniethepoeh

die heb ik hier sowieso wel liggen:D vind ik zelf ook fijn om mijn bed mee voor te verwarmen, Maar ik had gelezen dat die niet geschikt zijn omdat ze nogal verschillend van temperatuur zijn (die pitjes).
    En omdat ze vooral in het begin misschien wel op temp gehouden moet worden (als ze het niet zelf kan) heb ik toch liever een gewone.

Maar toch bedankt voor de tip!

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben de belly warmer gebruikt ideaal ding vind ik het

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ah oke :D hihi
    Ja ik draai het in nog een doek dan.
    Ik hoop dat ze goed haar temp kan houden, wij gebruiken hem enkel bij buikkrampjes.
    Aangezien hij alhoewel hij prematuur was heel goed zijn temp kon houden.

Maar snap dat je dan idd liever een electrische kruik erbij wilt:)

9. lennylenn

kersenpitkruikjes?? mag dat dan? van mijn kraamzorg instelling mag dat niet omdat die pitjes zo heet kunnen worden.

10. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    op marktplaats staan ze wel, ook die van de hema. Had er toevallig vanmiddag zelf naar gekeken.

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hebben de Koozzzi van Princess. Ben er erg tevreden mee. Ik heb geen waterkruiken bij de 1e gebruikt en bij de 2e ga ik die ook niet gebruiken. Heb ze toen ongebruikt verkocht op MP.

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een bellywarmer maar dat ding wordt zo godsgloeiend heet dat ik die echt niet bij mijn baby in bed stop. Ik gebruik hem nu om kleertjes te verwarmen voor na het badderen.

In bed hadden we wel gewoon een ouderwetse met water.

13. winniethepoeh

ik was vanmiddag bij de hema en heb even gevraagd, want ook in stadskanaal lagen ze er niet.
    Ze zijn uit de productie gegaan, omdat er een fout was ontstaan in het productieproces... Kan maandag zijn dat ze er weer zijn, maar kan ook wel maanden duren.... grrrr

dus wie heeft nog een goed alternatief?

14. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik had hem ook bij de hema

maar iemand zei dat haar kraamzorg er niet mee werkt, zou gevaarlijk zijn.
    dus ik heb toen ook even gevraagd en idd, mijn kraamzorg werk er ook niet mee.
    een ouderwetse kruik kun je controleren (of hij goed dicht is)
    een electrische kun je niet checken, die kan een storing krijgen waardoor hij oververhot raakt en is dus gevaarlijk.
    ik heb de mijne meteen weer terug gebracht en ouderwetse gekocht!

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Daarom heb ik gewoon de ouderwetse kruiken gebruikt.
    Ik vind het geen veilig idee dat er electronica bij mijn dochter in bed ligt.

16. winniethepoeh

maar hij ligt niet aan het stroom terwijl kindje in de wieg ligt.
    Ik vind juist kokend heet water erg gevaarlijk.

17. lennylenn

mee eens...

je moet het 3 min opladen, terug in het tasje doen en klaar. voor mij echt geen ouderwetse kruik

18. pijman

pijman Niet meer actief

En uit de oplader kan de kruik toch niet uit zichzelf warmer worden weer? Je moet het gewoon zien als een steen die je op de kachel hebt verwarmd. E ligt echt geen electronica in bed, het is geen elektrisch deken ofzo waar nog een stekker aan zit.

Als je snachts nog een kruikje vervangt lijkt me een elektrische ook wel veiliger met je slaperige hoofd t.o.v. een met kokend heet water. Het is natuurlijk puur op je gevoel afgaan, en ik vind kokendheet water toch echt enger.

19. winniethepoeh

In het begin laat je hem er toch bij liggen? op de dekens, zodat ze warm blijven. Maar dat hoeft volgens mij alleen als je kindje zichzelf niet warm kan houden.
    Dit dacht ik tenminste...

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    OPwarmen en daarna bij zijn voetjes of in zijn ruggetje (wel met dekentje ertussen.

HIer de bellywarmer en een ouderwetse kruik. Die laatste gebruikte we altijd aan het begin van de avond, werd véél warmer en veel handiger kwa vorm in het bedje. De elecktrische gebruikte ik rond 4 uur om nog snel even wat bij te warmen toen ik de nachtvoedingen alleen ging doen (ga niet en luier en voeding en kruik doen, dan kom ik helemaal niet aan slaap toe haha) maar die kruik blijft ook véél minder lang warm dan de gewone warm waterkruik.

Deel Deze Pagina