Ik zou me heel graag verder willen ontwikkelen binnen de zorg. Ik werk als doktersassistente binnen een groot gezondheidscentrum. 2,5 dag. Veel afwisseling, maar ook ontzettend veel telefonisch werk en administratie. Ik wil meer de directe zorg in. Nog echt zelf iets kunnen betekenen voor de patiënt. Mijn voorkeur heeft de bbl opleiding tot verpleegkundige. Bij de thuiszorg en ouderenzorg betreft dat meestal een contract van 24 uur en 1 dag school. 32 uur in totaal. Genoeg, maar net te doen. Nu is er een vacature binnen het ziekenhuis. Ideale werkplek, vaste aanstelling na de opleiding. Maar het is voor 36 uur. Incl school. 4 uur meer. Is dat niet net wat te veel. 36 uur. Of te wel twijfel twijfel twijfel. Hebben jullie advies voor mij? Ik ben overigens mama van 3 kids. Jongens van 8 en 6 en een meisje van 1.5 uur. Manlief is heel flexibel. Werkt nu 4x9, maar kan ook nog ouderschapsverlof opnemen. Dank voor jullie tips!
Hoeveel uren school heb je dan? En is dat per week? Wat is de studiebelasting qua leren en huiswerk per week? Wat worden je werkdagen? Is dat overdag of zijn het verschillende diensten? Als je dat weet kan je een weekplanning maken en kijken of het haalbaar is.
Ik zou eens navragen hoe de dagen bij de thuiszorg zijn. In de thuiszorg is het vaam zo dat je je uren moet vullen met korte dienstjes. Dus veel op komen draven om aan je uren te komen. In een ziekenhuis vul je je uren vaak sneller met langere diensten. Ik werk al 18 jaar in de thuiszorg als verzorgende en deed de opleiding voor ig. School was de eerste weken 2 dagen per week en daarna 1. En daarnaast nog minimaal 24 uur in wisselende diensten. Dus vaak ochtend 3-4 uur en dan s avonds weer. (Ook de verpleegkundigen). Soms bijna dagelijks een dienst. Een hele dag naar school van 8.30 uur tot 17.00 uur. Vooral dat vond ik super zwaar. De hele dag opletten/luisteren en zitten. Ik was daarna kapot. En dan inderdaad nog al het huiswerk en de opdrachten. En dan nog praktijkopdrachten die voorbereid moesten worden enz. Ik deed ook nog eens een verkorte opleiding. Normaal duurde hij 3 jaar maar ivm mn vooropleiding/werk mocht het in 1 of 2 jaar. Ik heb hem in 1 jaar gedaan. En ja, dat was heel pittig. Was blij dat het jaar om was....
Mij lijkt het echt heel pittig zoveel uur werken dan school en je huiswerk er nog naast! Ik ben bijna klaar met mijn bbl opleiding verzorgende IG. Ik ga 1 dag in de week naar school en dan werk ik 12uur per week in mijn eigen wijk( ik werk dus in de thuiszorg) en ik loop 4 uur per week stage in een andere wijk. En ik moet zeggen dat ik al tijd te kort kwam. Opdrachten zijn heel uitgebreid en heel veel werk. Ik heb ook geluk met mijn man dat die heel flexibel is en ook gewoon vanuit huis kan werken. Ik zou het zelf nooit gedaan hebben als ik verplicht 24uur moest werken of meer. Het is echt een hele grote belasting op je prive leven.
Bij ons krijgen studenten maar 28 uur inclusief school. (Verpleeghuis/thuiszorg)En we merken dat dit echt voldoende is. De studiebelasting is echt pittig. Zeker met 3 kleine kinderen met het onregelmatige werk. De medewerkers zonder kinderen maken nog wel eens 32 uur maar dat is echt max. Succes met je keuze!!!
Hoi ik heb bbl gedaan in het zh. Ik werkte 32 uur en daarnaast naar school 8 uur. Ik vond het enorm pittig en ik had nog geen gezin. Wel heel leerzaam en het zh is wat mij betreft de beste plek om het vak te leren. Nu werk ik 3 jaar in de thuiszorg. Ideaal met een gezin. Wel vaak werken ivm de korte diensten. Ik zou dat verkiezen om bbl te doen ivm met je gezin.
Ik denk dat het waarschijnlijk wat te veel gaat worden. Thuiszorg lijkt me idd beter te combineren. Overigens word alle diensten te draaien. Maar dat vind ik logisch. We gaan er nog maar eens goed over denken!
Ik werkte 20 uur op een of afdeling en daarnaast 1 dag school. Verzorgende IG zo in 1.5 jaar kunnen halen. Met tijden zeker pittig in combinatie met een gezin maar ik ben 30, moet nog een jaar of 40 werken dus 1.5 jaar bikkelen had ik daar wel voor over. Ik dacht altijd, het is dit of ergens in een magazijn of achter de kassa ofzo... Ik draaide wel voornamelijk langere diensten van minimaal 6 uur achter elkaar
Ik volg momenteel een BBL opleiding verpleegkunde binnen de VVT. Ik heb een contract voor 24 uur per week + 1 dag school. Daarnaast nog zeker zo'n 8 uur thuisstudie ( voorbereiden van lessen, verslagen, opdrachten etc. ). Ik heb geen kinderen, kan dus gaan zitten voor mijn schoolwerk wanneer ik wil, waardoor het voor mij goed te behappen valt, maar ik ben wel altijd bezig. Persoonlijk was ik hier niet aan begonnen wanneer ik een gezin met kleine kinderen had gehad. Een gezin draaiende houden naast de investering die de opleiding vraagt, zou ik wat teveel vinden. In de praktijk heb ik al meerdere mede -studenten met kleine kinderen zien stoppen. Wellicht met goede ondersteuning en opvang dat het te doen valt.
Ik volg momenteel de bbl verpleegkundige opleiding naast mijn gezin. Ik werk 24 uur pw en dan komt school er nog bij. Ik heb al ruime ervaring in de zorg wat het makkelijker maakt. Voor mij is dit heel goed te doen en kan niet zeggen dat het zwaar is.