Ons zoontje vind onze tandenborstels maar rete interessant. Zodra die aan gaan gaat zijn mond open (omdat hij dat bij ons ziet natuurlijk). Maar nu deed ik net voor de grap met een nieuw opzet borsteltje zijn tandjes en dat vond hij helemaal t einde! Ik lees echter overal dat het pas vanaf 3 mag... Waarom is dit ?
Als hij zijn mond open houdt is het geen probleem. Veel kleintjes gaan echter bijten en dan kan het getril van het harde plastic van het kopje tegen de tanden schade veroorzaken aan het gebit.
Ik heb een keer speciale elektrische tandenborstels voorbij zien komen voor zulke jonge leeftijd * even opgezocht want had het opgeslagen* https://www.bol.com/nl/nl/p/luvion-250s-sonische-elektrische-tandenborstel-voor-baby-en-peuter-0-t-m-3-jaar-met-timer/9300000042907326/?Referrer=ADVNLGOO002028-G-117270241578-S-1396503252416-9300000042907326&gclid=Cj0KCQiAweaNBhDEARIsAJ5hwbe3BsZJGfM_1AFQBnA9zQvZD_lAsOe13XjkzNngk_U4jNHY8abZl6QaAv91EALw_wcB
Hier heeft dochter ook een elektrische maar idd vanaf 3 jaar. Als hij t gaaf vindt en meewerkt zou ik die van 0-3 pakken.
Die 3 jaar is puur omdat ze dan snappen wat ze moeten doen met zo’n ding. Wij zijn ook al heel vroeg gestart omdat met een gewone tandenborstel poetsen mijn zoontje moord en brand schreeuwde en iedere keer een gevecht was. Enige waar je op moet letten is dat ie er niet op gaat bijten want dan gaat de borstel stuk (oeps hier ook gebeurd ) duur grapje dan.
Wij hebben altijd elektrisch gepoetst, ook toen hij nog maar twee tanden had, wel met een speciaal kinderborsteltje en goed opletten dat hij er niet op gaat kauwen. Dit op advies van de tandarts overigens.
Ik heb ook altijd begrepen dat dit de reden is, het mogelijk veroorzaken van schade door het getril, bij bijten. Wij zijn met 3 jaar gestart met een elektrische tandenborstel.
Hier ook op advies van tandarts rond 1,5 jaar gestart. Wel opletten dat hij niet bijt als hij aanstaat. Dat is slecht voor de tanden en de borstel. Wij doen s ochtends met een gewone en s avonds met electrische. Dit omdat ze met een gewone beter leren poetsen zeg maar (gewoon qua moterriek).
ja die heeft begeleiding nodig maar het verschil tussen een kind van 1 jaar en 3 jaar met tanden poetsen is denk ik heel groot qua ontwikkeling. Dat is het zelfde met speelgoed zeg maar. Daar staat ook een leeftijd aanduiding op. Bijvoorbeeld een kind van 1 een puzzel laten maken voor een kind van 3 snapt ie ook niet. In die richting bedoelde ik dit
ik kreeg de meldingen niet binnen. Maar idd dan ga ik er 1 van 0 tot 3 aanschaffen! Hij beet er overigens niet op die ene keer maar das geen garantie dat hij het nooit gaat doen