Doorslaper wordt na 8maanden weer heelvaak wakker!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Selcan, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sinds 3maanden is ons kleine mannetje een goede doorslaper, van 8 tot 8 bijvoorbeeld.

Maar nu sinds ruim een week hebben we hele gebroke nachten. Een uur na het slapen begint hij te huilen, ik geef zijn speentje terug en stil istie. Als hij niet stil is geef ik een fles, vaak heeftie van de avond fles nog een kleinbeetje over 50cc ofzo. Dat bewaar ik voor als zulke gevallen dus als hij binnen 2uur wakker wordt (uiteraard wacht ik tot hij een boertje heeft gelaten en laat hem goed uitbuiken). Kort daarop weer huilen, dan is het met een speentje over.
    Maar hier blijft het niet bij, vanaf 03:00 begint hij weer te huilen en dan huilt hij netjes om de 45min, dus 45min slapen, daarna huilen, mama komt, speentje terug, 45min slapen... ...
    Soms is het met een zn speentje over, maar vaak niet, dan moet ik hem echt troosten, in het ergste geval moet ik hem wat melk bijgeven (ik geef 1-2x perdag borstvoeding het is echt super weinig naar mijn gevoel heb niet het idee dat het hem vult maar het is wel handig om hem in de nacht te troosten).
    Rond het huiltje van 07:00 geef ik de strijd op en pak ik hem uit bed om de dag te beginnen.

Hij heeft er echt een ritme in gecreëerd! Ik ben ZO bang dat hij aan dit ritme gaat wennen (of al gewend is).

Ik dacht vorige week dat het door het warme weer kwam dus zo erg vond ik het niet, kvond het zielig voor hem, maar de laatste dagen is het zo warm niet meer ! En nog houd hij dit ritme aan.

Tandjes zeggen ze, tandjes heeft hij inderdaad nog niet, maar er is ook niet echt iets zichtbaar ofzo? En als het de tandjes zijn, hoelang zou het moeten duren voor ze doorkomen en wij de nacht weer DOORKOMEN.

... Herkent iemand dit? Waar kwam het door? Kan ik hem helpen met iets? LATEN HUILEN IS GEEN OPTIE, dus aub geen reacties met "probeer hem zelf in slaap te laten komen" doet hij niet, hebben we geprobeerd, hij heeft een huiltje wat aankondigt dat hij elk moment weer stil kan zijn en terug gaat slapen, maar hij heeft ook een huiltje die erg hysterisch is en dat is wat hier het geval is.

2. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lastig he? Ik merk zelf ook dat rond de 8 maanden de nachten wat onrustiger worden.
    Helaas heb ik zelf nog geen dingen ontdekt wat echt werkt. Wat het voor mij persoonlijk makkelijker maakt, is keer op keer weer tegen mezelf zeggen, het is een fase. Ik geef er maar gewoon aan toe en bedenk dat hij het even nodig heeft en dat het vanzelf weer zal veranderen.

Ik snap ook wel wat je bedoelt met die verschillende huiltjes, dat je van te voren hoort van 'ohja dit gaat wel of niet lukken'.

Sterkte!

3. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Precies dat doe ik dus ook ! Ik realiseer mij heel goed dat het een fase is en dat het zo weer over zal zijn (hopelijk). Het is echt even doorbijten, en zoeken naar eventuele oplossingen/verklaringen...

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik lees dat vaker rond deze periode... Ik zou vooral niet te bang zijn dat hij hier aan went.. Ook deze fase gaat voorbij.
    Ik was ook heel bang toen ze paar weken geleden opeens super grieperig was en ik haar elk uur/half uur moest troosten 's nachts. Helemaal bang was ik dat ik haar zou 'laten wennen' aan getroost te worden 's nachts en dat ze niet meer zelf in slaap zou vallen. Toen ze beter was gingen we weer als vanouds met het 'oude' ritme verder zonder problemen.
    Ik gok een sprongetje of tandjes. Ik denk dat er weinig op zit dan afwachten en probeer je vooral niet druk te maken over het verstoren van een goed ritme oid, dat komt echt wel weer goed! Succes!

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Heb je al eens geprobeerd om water te geven ipv de borst? Dan moet je er natuurlijk nog steeds uit maar dan hoef je niet bang te zijn dan hij straks niet meer in slaap kan vallen zonder de borst. (dat is je angst denk ik? Dat hoeft trouwens niet te gebeuren maar kan inderdaad wel)
    En je kunt ook overwegen om hem om 3 uur een nachtvoeding, een volle fles bedoel ik, te geven; de kans bestaat dat hij hongerig is en daardoor steeds wakker wordt, een paar slokjes drinkt en dan weer even slaapt, etc. Dat gebeurt soms tijdelijk en gaat vanzelf weer voorbij.
    Tandjes krijg ik persoonlijk altijd een beetje jeuk van, alles bij een baby is altijd tandjes, maar dat zou ook nog kunnen al zou je dan denk ik meer moeten merken.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Herkenbaar. Hier alleen geen speentje en geen borstvoeding.
    De enige remedie die hielp was snachts een hele papfles er in. Dan sliep ie weer verder tot smorgens. Dit hebben we best nog even volgehouden tot het niet iedere nacht meer was, en nu nog sporadisch.

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Het klinkt als honger. Misschien is hij overdag actiever f heeft hij een groeispurt waardoor hij honger heeft?

8. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ons mannetje is ook wat onrustiger geworden in zijn slapen de afgelopen weken. De ene nacht gaat goed, de andere nacht wordt hij wakker (meestal maar 1x). Ik gooi het ook op tandjes en sprongetjes. Komt wel weer goed!

Deel Deze Pagina