Hallo allemaal! Zijn jullie kindjes ook bang (geweest) voor het fototoestel? Wij hebben vlak voor de bevalling een hele mooie semi-professionele camera gekocht om foto's te maken van onze kleine meid. Helaas is ze erg bang voor de flits en nu is het zelfs zo erg dat als ik de camera alleen nog maar los in mijn hand heb, ze al begint te huilen. Dit vind ik erg jammer want ik wil juist veel foto's maken omdat het allemaal al zo snel gaat. Maar ja, steeds een kind op de foto dat zo verschrikkelijk zielig/verdrietig kijkt is ook niet leuk natuurlijk. Hebben jullie tips? Gaat dit nog over?
Verstop de camera, in een doos met een gat bijvoorbeeld, en probeer zoveel mogelijk met gewoon natuurlicht te fotograferen.
hey meis, ja ik ben er getuige van ik wilde een paar mooie foto's maken maar nee hoor ze ging huilen. ze is voor zowat elke camera bang he. laat haar de camera anders eens ontdekken, misschien helpt dat. en wat dirksmama al zegt zonder flits foto's maken een hele tijd. dus een paar weken lang die flits niet gebruiken. op een gegeven moment heeft ze dan wel door dat het niet meer eng is hoop ik. kussie
Misschien helpt het als je haar uitlegt waar een camera voor dient en waarom die flits er is. Kylian vind het geweldig, die krijg ik haast niet op de foto omdat hij probeert via de lens naar binnen te kijken. Ook is het ontzettend interessant om samen met mama foto's te maken. Gewoon op de grond zitten met je kindje voor je zodat ze het schermpje (neem aan dat je een digi hebt) kan zien en dan maar foto's maken (b.v van een knuffel). Groetjes Anita
Bedankt voor de tips ladies! Vanmiddag heb ik onze andere camera gepakt en de flits uitgezet, eerst samen van de poes foto's gemaakt en toen van ons samen. Na iedere foto liet haar op het schermpje het resultaat zien... ze begint het steeds leuker te vinden en ik heb haar zelfs weer met een voorzichtig lachje op de foto kunnen zetten Ik blijf gewoon met haar oefenen en probeer dan weer een keer met de flits aan foto's te maken!
Nou hehe... ik heb haar eindelijk weer redelijk lachend op de foto... zie hier het resultaat: http://i224.photobucket.com/albums/dd14 ... G_0110.jpg http://i224.photobucket.com/albums/dd14 ... G_0089.jpg Bedankt voor de tips!
Hier het omgekeerde, mijn dochter zet het op een gillen als ik een foto wil maken, ze word dan helemaal enthousiast en dan gaat alles bewegen wat maar bewegen kan.... /is ook moeilijk foto's maken hoor! We hebben dan ook veel bewogen foto's. Maar gelukkig digitaal dus je kunt net zo lang door gaan tot er een foto wel goed gelukt is! Moet zeggen nu gaat het beter omdat we de sluitertijd anders ingesteld hebben.
danisha wil altijd graag de camera pakken.. dus eerst heb je foto's waarop je ziet dat ze de camera wil pakken en daarna dat ze boos/gefrustreerd is omdat het niet lukt/mag
Hier nog iemand, duikt al weg zodra hij het fototoestel ziet! Maar hij ziet het meer als een spelletje waardoor ik soms hele grappige foto's krijg omdat hij bij het snel terugkijken of de camera er nog is de raarste gezichtjes trekt
Super leuk die foto's! Thyron is gelukkig niet bang voor de camera maar ik krijg hem alleen bijna nooit aan het lachen als ik een foto maak, de camera vind hij intressanter.
Bedankt allemaal! Ja sommige kindjes hebben weer het andere uiterste met enthousiasme of de camera willen pakken... maar ja Louise is nog erg jong dus wie weet staat ze over een paar maandje ook wel te poseren
hoi hoi iris die is nu zo ondeugend als ik een filmpje maak dan komt ze op me af lopen en dan zit ze me gewoon de gek aan te steken ... filmpje staat op mijn hyves en op haar site ..