Elektrische bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door bluedrake, 12 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh jij ook..ik ook bij 1e ritje..gelukkig zonder de kids, eigenlijk wel fijn want daardoor wist ik meteen dat ik goed moest oppassen.
    Heb jij toevallig ook wel eens de errorcode 25 in je schermpje? Dan valt ondersteuning uit voor minuutje ofzo. Mega irritant.
     
  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    1 hele belangrijke tip:
    Vraag na bij je fietsenmaker of dat merk bakfiets kunnen onderhouden.
    Daar liepen wij het 1e jaar ertegen aan bij de Troy. Gelukkig zitten hier 4 fietsenmakers, en dan veel bellen bij de leverancier is het uiteindelijk wel gelukt.

    2e tip, bij Troy (misschien niet meer bij het nw model) vervang direct alle schroeven en boutjes door een roestvrije variant. Na de 1e regenbui zaten er al roestvlekken op.

    3e tip, zorg voor betere accu. Kan je upgraden, vooral doen!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  3. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Ik heb van de zomer electrische bakfiets.nl geleend (grote bak.) fietste echt top!
     
  4. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    #24 Lief of Stoer, 13 apr 2021
    Laatst bewerkt: 13 apr 2021
    Wij hadden toen net de nieuwe. Idd geen roest gehad. Hij stond ook wel altijd binnen in de garage. Hij was nog als nieuw toen hij met bijna 3 jaar weg ging.

    Tip 3, zeker doen! Eigenlijk bij elke elektrische fiets. Naderhand een zwaardere accu is altijd duurder.
     
  5. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik denk dat het enorm had gescheeld als je 'm binnen of in ieder geval overdekt had staan. Bij ons was hij na 3 jaar echt nog als nieuw. Met de accu overigens ook altijd tevreden geweest. We hebben toen we 'm kochten wel direct voor de zwaardere accu gekozen. Altijd veel plezier aan gehad, ook voor bv de boodschappen. Dat was bij ons sneller als met de auto i.v.m. eenrichtingverkeer.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat houdt zwaarder in? Meer kilometers of kun je dan harder dan 25km/h?
     
  7. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Meer kilometers rijd je er mee. Ik denk dat hij ca 80 kilometer meeging bij ons. Ik fietste dan ook nooit op de lichtste stand. Met windje mee en bergje af hebben wij qua snelheid de 30 wel eens gehaald :D
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ah oke, zo ver ga ik toch nooit:roflmao:
     
  9. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Weet je nog wat die accu upgrade ongeveer extra kostte? Sorry voor al m'n vragen :roflmao:
     
  10. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Gelukkig zonder kinderen gevallen inderdaad. Was wel even schrikken.

    Dat van de error code hebben we tot nu toe niet gehad. Misschien dat een servicebeurt het kan verhelpen? Dat moet volgens mij als je een x aantal km ermee hebt gefietst. Daar zaten we snel op, dus 1e beurt al achter de rug.
     
  11. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Die 80 km haal je enkel als je op de lichtste stand zet, met wind mee.
    Tel daar bij op dat hoe ouder de accu, het verbruik ook minder wordt.
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik lees mee. Die kan ik straks wel gebruiken :roflmao:
     
    Ysabella en bluedrake vinden dit leuk.
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja daar heb je gelijk in! Hmm nu baal ik dat ik dit niet wist voor de aankoop..
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier nu al ruim 3 jaar de urban arrow. Inmiddels meer dan 10.000 km mee gefietst. Hij is hier in plaats van een tweede auto. Iedere dag nog enorm blij mee.
    Hij staat altijd overdekt en ziet er nog als nieuw uit.
    Wordt hier door weer en wind iedere dag 25 km mee gefietst met 3 en straks 4 kinderen erin. Grote boodschappen mee gedaan. Even naar de bouwhandel voor lange planken (dat past in de bak gemakkelijker dan in de auto). Toertochtjes. Echt een heerlijk ding.
    Accu begint nu wel iets minder te worden, maar dat mag ook na zoveel km. Nog steeds genoeg om 3 dagen zonder opladen te kunnen ong. 75 km. Maar eerder kon dat 4 dagen.
    Achterband net voor het eerst vervangen.
    Als ketting hebben we de belt drive, die is tot 50.000 km onderhoudsvrij als het goed is. Misschien tussendoor een keer aangespannen, maar verder op zand/modder afspoelen na niets mee gedaan nog.
    Huif zit er wel eigenlijk altijd op. Omdat er meestal ook een baby in een maxi cosi inzit vinden we dat prettiger en in de zomer vinden de kinderen het ook fijn dat er dan geen vliegen binnen komen.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw

    Hier hebben we een officiële dealer in de buurt die ook onderhoud doet. Ben er inmiddels wel uit dat de prijsverschillen enorm groot zijn en dan ook nog hoe groot is de bak etc en wat voor kwaliteit krijg je..

    Gelukkig hebben we nog even en neem dit allemaal mee in de juiste keuze :rolleyes:
     
  16. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee sorry. De bon en onderhoudshistorie zijn met de fiets mee gegaan. Ik heb wel onlangs een gewone e-bike gekocht. Deze had een standaard batterij van 300 wH. Je kon vervolgens naar 400 of 500. Ik heb die van 500 genomen. Deze was 250 euro meer. Maar zou je 'm los moeten kopen, dan zou je zo'n 500 euro kwijt zijn (dan heb je er wel 2, misschien een voordeel voor sommigen). Het loont daarom om direct bij aankoop al een zwaardere accu te nemen.
     
  17. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo was het niet helemaal. Hij zou volgens mij zelfs tot 120 mee moeten gaan, maar ik fietste juist nooit op de lichtste stand, dus hij ging wat korter mee. De verhouding zou ook bv 60 kunnen zijn i.p.v. bv 90, zoiets. Ik weet de exacte aantallen niet meer.
     
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    vind ik nou zo niet bij jou passen hè :roflmao:

    Ik lees ook mee..
    Met straks 4 onder de 6 kan ik wel een bakfiets gebruiken.
    Ook al fietsen 2 van de 4 al zelf.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee past ook zeer zeker niet bij me. Maar hee wat moet ik anders joh. Ik heb straks 3 jongens onder de 5 jaar. Hoe moet ik die allemaal vervoeren als ik een keer alleen met ze ben en bijv even naar de winkel of de stad wil? Pfoe.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  20. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Lotion en @Nina Sanders een bakfiets is tegenwoordig hartstikke hip joh, en het gaat uiteindelijk om het gebruiksgemak.

     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina