Oh jij ook..ik ook bij 1e ritje..gelukkig zonder de kids, eigenlijk wel fijn want daardoor wist ik meteen dat ik goed moest oppassen. Heb jij toevallig ook wel eens de errorcode 25 in je schermpje? Dan valt ondersteuning uit voor minuutje ofzo. Mega irritant.
1 hele belangrijke tip: Vraag na bij je fietsenmaker of dat merk bakfiets kunnen onderhouden. Daar liepen wij het 1e jaar ertegen aan bij de Troy. Gelukkig zitten hier 4 fietsenmakers, en dan veel bellen bij de leverancier is het uiteindelijk wel gelukt. 2e tip, bij Troy (misschien niet meer bij het nw model) vervang direct alle schroeven en boutjes door een roestvrije variant. Na de 1e regenbui zaten er al roestvlekken op. 3e tip, zorg voor betere accu. Kan je upgraden, vooral doen!
Wij hadden toen net de nieuwe. Idd geen roest gehad. Hij stond ook wel altijd binnen in de garage. Hij was nog als nieuw toen hij met bijna 3 jaar weg ging. Tip 3, zeker doen! Eigenlijk bij elke elektrische fiets. Naderhand een zwaardere accu is altijd duurder.
Ik denk dat het enorm had gescheeld als je 'm binnen of in ieder geval overdekt had staan. Bij ons was hij na 3 jaar echt nog als nieuw. Met de accu overigens ook altijd tevreden geweest. We hebben toen we 'm kochten wel direct voor de zwaardere accu gekozen. Altijd veel plezier aan gehad, ook voor bv de boodschappen. Dat was bij ons sneller als met de auto i.v.m. eenrichtingverkeer.
Meer kilometers rijd je er mee. Ik denk dat hij ca 80 kilometer meeging bij ons. Ik fietste dan ook nooit op de lichtste stand. Met windje mee en bergje af hebben wij qua snelheid de 30 wel eens gehaald
Gelukkig zonder kinderen gevallen inderdaad. Was wel even schrikken. Dat van de error code hebben we tot nu toe niet gehad. Misschien dat een servicebeurt het kan verhelpen? Dat moet volgens mij als je een x aantal km ermee hebt gefietst. Daar zaten we snel op, dus 1e beurt al achter de rug.
Die 80 km haal je enkel als je op de lichtste stand zet, met wind mee. Tel daar bij op dat hoe ouder de accu, het verbruik ook minder wordt.
Hier nu al ruim 3 jaar de urban arrow. Inmiddels meer dan 10.000 km mee gefietst. Hij is hier in plaats van een tweede auto. Iedere dag nog enorm blij mee. Hij staat altijd overdekt en ziet er nog als nieuw uit. Wordt hier door weer en wind iedere dag 25 km mee gefietst met 3 en straks 4 kinderen erin. Grote boodschappen mee gedaan. Even naar de bouwhandel voor lange planken (dat past in de bak gemakkelijker dan in de auto). Toertochtjes. Echt een heerlijk ding. Accu begint nu wel iets minder te worden, maar dat mag ook na zoveel km. Nog steeds genoeg om 3 dagen zonder opladen te kunnen ong. 75 km. Maar eerder kon dat 4 dagen. Achterband net voor het eerst vervangen. Als ketting hebben we de belt drive, die is tot 50.000 km onderhoudsvrij als het goed is. Misschien tussendoor een keer aangespannen, maar verder op zand/modder afspoelen na niets mee gedaan nog. Huif zit er wel eigenlijk altijd op. Omdat er meestal ook een baby in een maxi cosi inzit vinden we dat prettiger en in de zomer vinden de kinderen het ook fijn dat er dan geen vliegen binnen komen.
Hier hebben we een officiële dealer in de buurt die ook onderhoud doet. Ben er inmiddels wel uit dat de prijsverschillen enorm groot zijn en dan ook nog hoe groot is de bak etc en wat voor kwaliteit krijg je.. Gelukkig hebben we nog even en neem dit allemaal mee in de juiste keuze
Nee sorry. De bon en onderhoudshistorie zijn met de fiets mee gegaan. Ik heb wel onlangs een gewone e-bike gekocht. Deze had een standaard batterij van 300 wH. Je kon vervolgens naar 400 of 500. Ik heb die van 500 genomen. Deze was 250 euro meer. Maar zou je 'm los moeten kopen, dan zou je zo'n 500 euro kwijt zijn (dan heb je er wel 2, misschien een voordeel voor sommigen). Het loont daarom om direct bij aankoop al een zwaardere accu te nemen.
Zo was het niet helemaal. Hij zou volgens mij zelfs tot 120 mee moeten gaan, maar ik fietste juist nooit op de lichtste stand, dus hij ging wat korter mee. De verhouding zou ook bv 60 kunnen zijn i.p.v. bv 90, zoiets. Ik weet de exacte aantallen niet meer.
vind ik nou zo niet bij jou passen hè Ik lees ook mee.. Met straks 4 onder de 6 kan ik wel een bakfiets gebruiken. Ook al fietsen 2 van de 4 al zelf.
Nee past ook zeer zeker niet bij me. Maar hee wat moet ik anders joh. Ik heb straks 3 jongens onder de 5 jaar. Hoe moet ik die allemaal vervoeren als ik een keer alleen met ze ben en bijv even naar de winkel of de stad wil? Pfoe.
@Lotion en @Nina Sanders een bakfiets is tegenwoordig hartstikke hip joh, en het gaat uiteindelijk om het gebruiksgemak.