Elektrische bakfiets

Discussie in 'De lounge' gestart door bluedrake, 12 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb net gefietst op een Troy en op een Vogue Superior en ik ga denk ik toch voor die laatste. Is €300 duurder maar het is allemaal net wat degelijker en ik vond m steviger op de weg liggen voor m'n gevoel.
     
    Bezige bij, bluedrake en vlinderCN vinden dit leuk.
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wij gaan nu aankomende week hopelijk een proefrit maken. Wel op een duur model, maar kwamen er achter dat b merk niet altijd heen lang mee gaat, en als ik een investering ga doen doe ik liever gelijk een goede. Ben heel benieuwd.
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.342
    113
    Vrouw
    Wat voor fiets als ik vragen mag? :)
     
  4. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    De Gazelle makki.. echt een dure investering zou dat zijn.. eerst even kijken of het echt wat is.
     
  5. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Kwam wel goed uit de test! Ik denk dat je daar goed aan doet hoor, zeker als het een lange termijn investering is.
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij zitten ook aan een urban Arrow te denken, maar vind de grote family alsnog best wel krap voor 2 kinderen + maxi Cosi, of valt dat mee? Past dat gewoon?
     
  7. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Welke test heb je het over? Het is voor ons zeker een lange termijn investering, en we hebben ook opgeschreven waar we hem allemaal voor gaan gebruiken en dat is best voor veel doeleinden.
     
  8. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Nou ja, test. Vanuit Bright op youtube!
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  9. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.850
    1.663
    113
    Vrouw
    Ik lees ook veel positieve dingen over de dolly bakfiets. Super leuke kleurtjes ook
     
  10. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Past prima. Hier zitten er altijd 3 in de bak en gaat prima. Soms ook twee grote kinderen (formaat van 2 8-jarigen) en de maxicosi erin en dat zit ook goed. 3 kinderen plus een maxicosi kan helaas niet, dus de oudste moet na de zomervakantie zelf gaan meefietsen naar school:cool:.
     
    AvdY vindt dit leuk.
  11. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Oh ja top! Ik ben benieuwd of het ook echt aan onze verwachtingen gaat voldoen.
     
  12. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wilde nog even laten weten dat we voor de makki zijn gegaan. Hebben hem naast de urban Arrow gezet en ze komen uit dezelfde fabriek. Verder kan de urban Arrow pas op z'n vroegst volgende jaar geleverd worden, waardoor de makki wel de doorslag gaf, ook qua prijs verhouding.

    De reden dat we voor een duurder model zijn gegaan is toch wel dat je met een Troy of iets vergelijkbaar gauw onderhoudskosten hebt en of problemen. Omdat het voor ons een lange termijn investering is leek ons dit de beste keuze.
     
    Bezige bij, Loeki82, Muisje2016 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Nog een vraagje: kunnen er ook nog iets van tassen bij, als er 2 kinderen + maxi Cosi inzitten? Of bij voorkeur: een klein opklapbare buggy? :)
     
  14. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Leuk! Hier hebben we dezelfde keuze + de Lovens, we zijn er nog niet helemaal uit. De fietsenmaker hier in de buurt heeft schijnbaar nog bestellingen uitstaan, dus zouden allen nog dit jaar geleverd kunnen worden, dat is wel fijn.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Een paar kleine tassen als kinderrugzakken kunnen er nog wel bij, maar geen grote boodschappentassen. Buggy wordt hem niet. Buggy zou wel via zo een speciale buggyhouder aan de bagagedrager kunnen.
    Wij hebben er grote fietstassen bij, dan kan je ook een hele hoop meenemen.
     
  16. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik zou hem graag (ook) willen gebruiken om naar de stad te gaan, maar hoe deed jij dat dan met het kind dat nog niet kan lopen? Via een buggy houder achterop? Zoeen zit er ook op m'n huidige fiets, maar dan voel ik me wel echt een gevaarte op de weg :roflmao:
    We hebben ook een buggy die heel klein is, die mee kan in het handbagagevak van het vliegtuig, misschien dan maar een fietstas zoeken waar hij in kan...
     
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wij wonen helemaal achteraf en komen dus niet met de fiets in de stad. De keren dat we boodschappen gaan doen in het dorp verderop met de fiets is het kids in de winkelwagen zetten en zo de boodschappen doen. Andere winkels zitten er niet in de buurt. En de kinderen die nog niet kunnen lopen zitten in de draagzak/doek als we een stukje moeten lopen.
    Maar we hebben ook geen kinderen die in een buggy willen zitten, vanaf 1,5 lopen ze met ons mee ook met langere dagjes uit. Voor nood dan alleen nog de draagzak mee. In de buggy schreeuwen ze moord en brand (in de maxicosi en autostoel ook :roflmao:). Dus vandaar dat de buggy hier maar kort gebruikt wordt iedere keer.
     
    AvdY vindt dit leuk.
  18. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik moet zeggen dat ik de Urban Arrow wel vrij smal vind. Wij hebben er eentje gehad met onze drie kids, en dat was altijd ruzie omdat ze op het bankje wel erg dicht tegen elkaar aan moesten zitten en dan nog eentje voorin. Ik had ook altijd nog fietstassen er op voor de boodschappen. Nu een Babboe en die is een stuk breder (passen er makkelijk 2 naast elkaar en 4 kids op 2 bankjes totaal gaat ook prima), maar fietst wel stukken minder comfortabel en voelt ook veel minder degelijk aan.

    Buggy meenemen plus kids plus boodschappen lijkt me teveel voor de bak. Tenminste, dat probeer ik niet eens ;)
     
    bozoe, bluedrake en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  19. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Weet niet hoe hard het in jouw omgeving gaat, maar hier is het echt mega druk qua aanvragen en interesse. Dus mocht je hem echt snel willen dan zou ik toch wel serieus een beslissing nemen.

    Die van ons staat nu in bestelling, fietsenmaker zei wel dat die er de vorige keer al meer in bestelling had gezet die nog niet allemaal verkocht waren. Alleen door de corona crisis zijn de onderdelen schaars. Dat is in meerdere sectoren het geval helaas.
     
    AvdY vindt dit leuk.
  20. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij hebben dezelfde in bestelling staan :) krijgen hem als alles goed gaat (als eerste de echo over 2 weken) begin juli :thumup: hopelijk wordt die van jullie ook snel geleverd!
     
    bluedrake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina