Litteken vd 'knip'?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roxx79, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Ik ben zo'n 5 weken geleden bevallen en heb toen een knip gehad. Er is mij verder niet verteld waar deze precies gezet is en ik heb er vanwege mijn situatie ook niet naar gevraagd. Nu heb ik vanuit mijzelf gezien links aan de zijkant van de schaamlippen en dan wat meer naar achteren een paar bultjes zitten die wat pijnlijk zijn als er druk op komt. Ik dacht eerst dat dit mss vetbultjes waren (die heb ik wel eens vaker aan de zijkant, maar dan meer aan de voorkant) en die gaan meestal vanzelf weer weg. Maar deze bultjes zitten er nog steeds.

Nu lees ik op inet dat de knip ook naar links wordt gezet. Kan het zijn dat ik hier het litteken van voel? Kan het kloppen dat dit als bultjes aanvoelt? En is het normaal dat het nu nog steeds pijnlijk is?

Vast bedankt voor de reactie.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat je voelt is inderdaad het litteken van de knip, dat kan als bultjes aanvoelen. De pijn moet wel steeds minder worden. De plek die je omschrijft is de plek van de knip.
    Als je nog last hebt zou ik een afspraak maken voor een nacontrole, deze is meestal 6 weken na de bevalling (iets eerder of later geen probleem). Dan kan er door de arts of verloskundige nog even gekeken worden of alles mooi geneest.

Mirjam

Deel Deze Pagina