Elektrische fiets of bakfiets

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Emsy, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Haha ja hè? Op vakantie in Limburg 1x de 38 km/u bergaf gehaald, maar dat vond ik echt doodeng. Daar zijn de remmen ook niet op berekend. Heb hem de rest van de vakantie laten staan.:confused:

vlinderCN vindt dit leuk.
  2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Tegen de 25 km p/u haalde wij ook wel hoor, alleen niet in het dorp zelf. Daar voor moet je wel een gladder wegdek hebben en lange stukken. Als je steeds moet stoppen, of veel bochten hebt kun je echt niet de hele tijd die 25 km p/u fietsen.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wees blij dat de fiets na 25 km stopt met ondersteuning. 25 km is echt hard zat zeker met kids voorin.

chrystel73, Maslov en vlinderCN vinden dit leuk.
  4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik fiets vaak rond de 17-18 km/u en dat is voor mij een fijne snelheid waar ik lekker doorfiets maar niet de longen uit mn lijf fiets.. Als ik echt haast heb gaat de ondersteuning maximaal en is het ong 23-24 km/u maar dat vind ik in de stad niet verantwoord.

Wij hebben de Babboe City E nu 6 maanden en haalden de afgelopen maanden 60 km uit de accu. Dat vond ik voor in de winter echt super netjes. Ben benieuwd hoe dat in de zomer gaat zijn.

5. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wat een fijn topic! Een tweewieler vind ik heel fijn fietsen maar wij overwegen nu met een derde onderweg toch een driewieler. Drie kinderen in een tweewieler lijkt mij erg zwaar en volgens mij is er dan echt geen plek meer voor een boodschap. Kan er uberhaupt eigenlijk wel een babyzitje en twee kindjes in een tweewieler? Iemand advies/ervaring?

Heb nu trouwens een cortina transport ook elektrisch, dat gaat met twee kinderen en een kratje voorop echt heel prima, ook voor een boodschap. Maarja hoe neem ik dan ook nog een baby mee dalijk.. Ik peins me suf maar kom toch uit op een bakfiets.

6. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij overwegen een fietsbox in de voortuin als we een bakfiets nemen. Is dat missch een optie? Een goede hoes schijnt trouwens ook prima te zijn.

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier drie kids kort op elkaar en een bakfiets (tweewieler) in plaats van een tweede auto. Ideaal ding. Wordt heel veel mee gefietst en is hier een bijna volwaardige vervanger van de auto. Oudste is een kleuter en die moet iedere dag ruim 5 km enkele reis door de weilanden naar school. Dat doen we nu al 1,5 jaar met de bakfiets. Peuter en baby passen er prima bij. Kinderen zitten droog en uit de wind onder het tentje. Elektrische ondersteuning werkt heel goed en je fietst er zo.mee weg.

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    @Lappies wij hebben ook 3 kids en een tweewieler. Ligt er denk ik aan welk merk je kiest en hoe groot de bak is, of het er in past? Wij hadden eerst 1 bankje voor de oudste twee en een maxicosi houder voorin voor de derde. Nu hebben we al een tijdje twee bankjes erin.

Zelfs nu de oudste 2 wat groter worden heb ik weinig last van instabiliteit, mits je het gewicht goed verdeelt. Merk wel dat als de oudste twee aan dezelfde kant zitten en de jongste aan de andere kant het scheef aanvoelt als je fietst.

Ik heb fietstassen voor de boodschappen en op het tweede bankje is plek. Maar toen ik de maxicosi nog erin had was er weinig plek in de bak voor de boodschappen.

9. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    @Lappies hier dus ook drie kids in de bak van de tweewieler. Maxi-Cosi houder voorin en twee op het bankje. Fietstassen aan de bagagedrager voor boodschappen als je met alle kids tegelijk gaat winkelen (wat ik eigenlijk nooit doe).
    Fietst heel stabiel met alle drie de kinderen erin. Ook wel eens drie grotere kinderen erin gehad als er vriendjes meegingen en tenzij ze echt gaan lopen springen in de fiets blijft het heel stabiel fietsen en is het eigenlijk niet zwaarder fietsen dan maar 1 kind in de fiets

10. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Ja fietstassen zijn dan idd ideaal! Wat voor fiets heb jij en kun je aanraden?

11. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wat voor bakfiets heb jij? Er zijn ook best veel verschillende merken kom ik achter met ook een fors prijsverschil soms..

12. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    We hebben een urban Arrow.

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Babboe city mountain hebben wij.

14. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben een electrische driewieler.
    Ik vind hem heerlijk fietsen! De eerste week was het even wennen, maar daarna had ik er echt geen moeite meer mee.
    Een tweewieler vond ik met testrijden wel iets fijner fietsen, maar daar pasten onze kinderen niet in :D

Meestal fiets ik met minimale ondersteuning. Dan haal ik makkelijk tussen de 20 & 25 km (zonder tegenwind)
    Op 1 accu kan ik op de lichtste stand ca. 100 km fietsen.

Bij ons is de bakfiets er gekomen als vervanger van een tweede auto. Daar is voor een goede ook de prijs wel naar.
    Als jullie al 2 auto's hebben zou ik eerlijk gezegd voor een electrische fiets gaan met evt een fietskar.
    Tegen de tijd dat de derde er is &mee mag op de fiets kan je oudste al prima fietsen lijkt me.

Lappies en Emsy vinden dit leuk.
  15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Wij hebben een elektrische bakfiets en echt zo blij mee! Met 4 kinderen is het gewoon heel erg handig. Wij hebben een Babboe

Emsy vindt dit leuk.
  16. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Ik vind een bakfiets helemaal niet fijn fietsen. Ik heb een gewone elektrische fiets met een aanhanger. De aanhanger heeft een enorme tas achterop waar met een gemak een shopper aan boodschappen in kan, mijn fiets zelf heeft nog twee fietstassen en als ik wil, zou ik nog een mand voorop kunnen zetten.

Wat ik fijn vind, is dat deze constructie heel stabiel is. Zelfs als ik zou omvallen met mijn fiets, staat de aanhanger nog recht. Bochtjes nemen is geen enkel probleem. En de aanhanger is in een handomdraai omgebouwd tot buggy.

Ook een fijne bijkomstigheid: als ik zonder kind wil fietsen, hoef ik de aanhanger maar thuis te laten :p

Emsy vindt dit leuk.
  17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.335
    1.819
    113
    Vrouw
    Ik had nog een vraagje voor de bakfietsbezitters. Wij kunnen er 1 overnemen van vrienden voor leuk prijsje (bakfiets.nl) maar er zit geen maxi cosi houder of regentent bij. Nu zat ik op mp en online te kijken naar maxi cosi dragers maar zijn die universeel, voor elke merk maxicosi (wij hebben stokke) en voor elk merk bakfiets?
    Heb het idee van niet en sowieso als ik ze los erbij moet kopen kan ik misschien beter op een leuke combi deal wachten (op mp, ga m niet nieuw kopen). De kleine komt pas begin juli dus voorlopig nog niet nodig.

Deel Deze Pagina