Elektrische kachel; aanlaten of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Makamba, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben de gehele beneden verdieping plus de ouderlijke slaapkamer voorzien van verwarming. De overige 3 slaapkamers, waaronder die van ons zoontje dus niet. Nu heeft hij bijna de hele winter bij ons op de kamer geslapen gezien het feit hij niet bij koude temperaturen in slaap kan vallen. Hij valt alleen in slaap en slaapt door bij een temperatuur tussen de 18 en 21 graden.

Nu vind het ik niet erg goed dat hij continu bij zijn vader en moeder op de kamer slaapt, hij komt zelf ook meer tot rust op zijn eigen kamer.
    Wel nu hebben wij een elektrische kachel op zijn kamer en deze hebben wij de hele nacht op een lage stand aangehad, hij blaast niet continu warme lucht uit alleen bij een bepaalde temperatuur.

Gevoelsmatig vind ik dit een erg naar idee, wat als deze kachel in brand vliegt? Dat ruiken wij natuurlijk niet. Mijn partner vind dit ronduit onzin en volgens hem kan dit helemaal geen kwaad. Wat zouden jullie doen?

En ja, hij heeft al een romper aan,malloit, pyjama en slaapzak en zelfs dan kan hij niet zonder bovengenoemde temperatuur in slaap komen en blijven.

2. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Nobody? :(

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik persoonlijk zou hem niet aan laten staan.Even aanzetten om de kamer op temp laten komen en dan uitzetten.Dit idd vanwege het brand gevaar.
    Vaak lopen die kacheltje vol met stof en de ellementen worden flink heet dus 1+1=2 in mijn ogen dan.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou het ook zeker niet durven, zelfde reden als Loontje... Krijg je je man absoluut niet om, dan zou ik zèker staan op een rookmelder in het kamertje van je zoontje. Is sowieso geen overbodige luxe, rookmelders;) Nog een reden om zo'n ding niet constant aan te laten staan is het enorme stroomverbruik....

5. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    nou, idd die dingen zijn superduur in stroomverbruik... ik zou een rookmelder hangen (hangen hier zowieso door het hele huis) en uitzetten als wij zelf naar bed zouden gaan. Heeft hij geen dekentje? Mijn dochters kamertje is ook erg koud, want wij doen de verwarming op haar kamertje nooit aan, maar die slaapt dus ook in pyama, winterslaapzakje en 2 dekentjes er nog overheen... Die maillot zou ik persoonlijk niet doen. lijkt me niet lekker slapen hoor...

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Misschien lekkere wollen ondergoed/pyjama/dekentje gebruiken? Is wat duurder maar ook heerlijk warm en ademend.
    Ik zou het persoonlijk ook niet aan laten zo'n kachel.

7. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik zou het ook niet doen. Wij hebben ook een maand of 2 een extra kacheltje gebruikt, maar dat hebben we ook gemerkt. Moesten 200 euro extra aan energie betalen.

Nog belangrijker vind ik het brandgevaar. Zou het echt niet aanlaten. je weet nooit.

Heb wel een paar opties:
    - je hebt ook van die electrische oliekachels. Deze duren (net als bij gewone verwarming) iets langer voordat warm zijn, maar blijven wel beter warm en verbruiken minder energie. Tis eigenlijk een verwarming op stroom. (zo ziet het er ook uit)
    - een kruik in bed leggen om zo het bed voor te verwarmen. Zo kan hij iig lekker werm in slaap vallen.

8. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik zou het niet doen zou eerder ge kleine lekker warm aankleden flanelen pyama met een beetje te lange mouw dan blijven zn handjes warm en een lekkere slaapzak (gevoerd ) met mouwen eraan.
    En misschien een extra dekentje
    Verwarming in een slaap kamer is niet zo gezond en het is maar net wat je ze aan went.
    Over het strooomverbruik nog maar niet tespreken

9. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ik zou het persoonlijk ook niet doen, een vriendin van me heeft het wel gedaan (de babykamer was op de bovenverdieping en de ouderlijk slaapkamer op de benedenverdieping) zij heeft nog net op tijd dr dochtertje kunnen redden, doordat de rookmelder op tijd af ging, want de kamer stond dus in de brand. De hele bovenverdieping is ook afgebrand toen! Ik zou inderdaad je zoon lekker een warme pyama aan doen en dan desnoods in een slaapzak met een deken eroverheen. Eventueel zijn bedje voorverwarmen met een kruik.

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Wij hebben ook zo'n kacheltje maar ook ik zou het niet doen. Ik vind het soms al stinken en ben altijd bang dat dat ding in de fik vliegt.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

denk dat je beter kan gaan sparen voor een verwarming voor op zijn kamer..

want denk niet dat jij vrolijk gaat worden van je afrekening aan het einde van het jaar..

12. Tese

Tese Niet meer actief

En daarom zou ik het dus nooit doen!

13. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Heb meneer vanavond een dubbele pyjama aangetrokken + slaapzak en voor ik naar bed ga zet ik de verwarming uit.

Ook een goede tip om het bed voor te verwarmen met een kruik, dat ga ik morgen avond zeker doen!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Hoe koud is het daar dan is het daar plaatselijk syberie ;)

Mijn zoontje sliep altijd aan de andere kant van ons huis en wij hadden alleen een gashaard dus wel aardig koud, wij lagen een fleecedeken op de matras (dat voelt lekker warm) dan pyama en dan onder een kinderdekbedje (dus heel erg dun, vergelijkbaar met 2 katoenen dekens zeg maar) hij had het nooit koud terwijl daar ijs soms aan de binnenkant van het raampje stond, wij deden altijd wel vooraf de kamer warmer maken (kacheltje) en dan uitzetten als hij ging slapen.. hij wist wel meteen dat ie onder zijn deken moest blijven want daarbuiten was het natuurlijk wel koud haha

Ik zou hem ook niet aan laten staan zou dat ook eng vinden..

Deel Deze Pagina