mijn dochter houd honger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door naomi123, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi meiden,

ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

mijn dochtertje van 6,5 week heeft vandaag heel veel honger maar ik heb niet genoeg voeding momenteel.
    ik leg haar ongeveer om het uur anderhalf uur aan in de hoop mijn productie te verhogen maar het is elke keer niet veel.
    heb haar al wat water gegeven maar dat drinkt ze niet zo als melk.
    ik kan echt aan haar merken dat het honger is en niet iets anders.

iemand anders een idee wat ik haar kan geven of kan doen om mijn productie omhoog te brengen? ik drink al extra veel en houd mijn rust dus ik weet het niet meer!

liefs naomi

2. HOG

HOG Niet meer actief

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    Ik denk dat dit topic zo verplaatst wordt naar bv, maar toch even een reactie snel.

Het is heel normaal dat kindjes van om en nabij de 6 weken 'regeldagen' hebben. Ze drinken dan extra vaak om de productie op te hogen. Het enige wat je hoeft te doen is aanleggen, aanleggen, aanleggen. Probeer er aan toe te geven en kruip lekker met je kleine op bed of voor de tv. Je zult zien na 1 dag of een paar dagen laat ze er weer langer tussen en is je productie weer opgekrikt.

Het is niet aan te raden om water of iets anders bij te geven, alles wat ze niet bij jou drinkt bouwt in feite de bv af.

Succes en heel normaal hoor! Je melk is niet 'op' ofzo.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook zeggen regeldagen. Gewoon heel vaak aanleggen! Desnoods wat kolven als ze wel wat langer slaapt. Duurt misschien een paar dagen, maar het komt goed!

5. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    dank jullie wel meiden voor jullie antwoorden!

dacht al dat het een regeldag is maar is moeilijk om te zien dat ze honger heeft en ik niets/weinig heb voor haar.

@red: ja kolven heb ik vanmiddag ook gedaan toen ze inderdaad even iets langer er tussen liet. maar het moeilijke is dat ze overdag amper slaapt ;) ze ligt nu al een tijdje te slapen en heb weer wat melk, al is het nog niet veel.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Let ook heel goed op het aanleggen!
    Na een tijdje kunnen ze wat slordiger gaan drinken, waardoor ze minder binnenkrijgen en je borsten minder gestimuleerd raken.

Maar op zich, het klinkt als regeldagen.

Op borstvoeding.com kun je hier heel veel over lezen en ook over hoe je ze doorkomt met zo min mogelijk stress. Misschien is borstcompressie ook een idee voor je (dat wordt op die site ook verder uitgelegd).

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoe gaat het nu?

9. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

vaak aanleggen is okay, maar anderhalf uur aan de borst houden is niet aan te raden volgens mij. Vermoeiend voor jou, slecht voor je tepel en je kindje zal er toch ook geen anderhalf uur uit drinken, dan fungeer je meer als speen...
    Maar herkenbaar hoor, je probleem. Klinkt als een regeldagje. Eet goed, rust goed, drink zelf voldoende en leg je kindje wat vaker aan.

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij schrijft ze dat ze haar kindje om de 60 a 90 minuten aanlegt, niet dat ze haar zolang laat drinken. ;)

Maar idd, aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen.
    En vooral géén water o.i.d. bij geven!

11. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ik liet haar inderdaad niet zolang drinken hoor! maar ze werd om de anderhalf uur aangelegd ;)

het was na die dag ook weer over dus inderdaad een regeldagje geweest!
    mijn productie is inmiddels zo verhoogd dat ik om de 2,5 uur weer genoeg heb voor haar, ze laat er nu wat langer tussen dat vind ik wel fijner!

bedankt voor jullie antwoorden!!

12. Sijke

Sijke Bekend lid

o, haha, het leek me ook al zo lang, toch verkeerd gelezen.

Fijn dat het weer beter gaat!

Deel Deze Pagina