elektrische kruik goed of niet goed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door rosannanl, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

ik heb een klein vraagje,

ik heb 2 alluminium kruiken die helaas lekken,dus moet een nieuwe aan schaffen, nu heb ik bij de hema een oplaadbare elektrische kruik gezien die binnen 8min warm is en 6 uur lang warm blijft, heeft iemand hier ervaring mee?
    is het goed of slecht?

heeft iemand anders nog een alternatief dan de kruik van de hema of de normale alluminium kruik?

Wil graag jullie ervaring horen!

alvast bedankt
    rosanna

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hadden een kruik in de vorm van een teddybeer en die kon je dan in de magnetron doen. Beviel ons erg goed. Daar zat gel in.

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met die van de hema. Zelf heb ik een belly-warmer gekocht. Is ook een elektrische kruik. Deze laadt in 3 min op en blijft 4 uur warm (ervaring leert dat dit iets minder is, maar goed) En ik moet zeggen, de gewone kruiken gebruik ik niet meer. Nu gebruik ik de kruik alleen voor opwarmen bed, en als kleine er in ligt haal ik m weg. Maar in begin ook wel voor warmhouden gebruikt en beviel mij goed. Alleen de 1e twee weken heb ik de gewone gebruikt.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik heb die van de hema ook en hij werkt super. Alleen nu hoor ik dat je hem vaak niet mag gebuiken van de kraamzorg???

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar babyuitzet.
    Elmo

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als je 'm alleen gebruikt voor het bedje opwarmen kan het prima.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb hem ook gekocht en heb hem ook al gebruikt op mijn werk (in de kraamzorg) hele fijne kruik. Je moet hem wel zo neerleggen als je met de heet waterkruik doet. Hij is nu ook in de aanbieding bij de hema met de kortingsstickers.

8. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Hou er rekening mee dat niet iedere kraamverzorgende hier mee ag werken.

Ik ben zelf kraamverzorgende, en mag de kruik alleen gebruiken om ene bedje mee voor te verwarmen, niet bij het kindje in!

Wij gebruiken de 'standaard' aluminum-kruiken, is volgens ons veel veiliger..

*edit, mocht je de kruik wel gebruiken, dan kan het zijn, dat het op je eigen risico is..

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Kun je mij ook vertellen waarom het veiliger is??? want als leek lijkt mij z,n elektriche kruik dus veiliger het kan niet gaan lekker.

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    zijn al veel kinderen verbrand met een electrische kruik.

Een aluminum kruik kun je controleren op evt. lekkage, en als je die in een hydrofiele luier (extra) inwikkeld, handbreedte tussen de kindje, en dussen de dekens, blijft hij en langer warm, en heb je niet de kans dat er een (soort van) ontsteking ontstaat van de electrische kruik.
    Dat is het gevaar, omdat je niet in de kruik zelf kan kijken, en dus niet weet of er ergens een draadje o.i.d. los zit..
    En hij kan warmer worden dan de 100graden, maar dat is dus niet te controleren.

Je hebt zelfs in sommige kraampakketten een pittenzak zitten.
    Het is al 2x voorgekomen dat er net op tijd iemand een xtra controle deed, omdat het in de brand vloog..

Nogmaals..
    Mocht je als ouder-zijnde wel graag een electrische kruik gebruiken, kan je bij sommige organisaties verwachten dat je voor je eigen verantwoordelijkheid kan tekenen, als er wat gebeurt.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Loran wij mogen idd ook geen pittenzakken oid gebruiken. Maar de nieuwste elektrische kruiken zijn allemaal getest en goedgekeurd. Als je hem op dezelfde manier gebruikt als een gewone heet waterkruik kan er weinig mis gaan lijkt mij. De kans dat een heet waterkruik gaat lekken lijkt me groter. Ben benieuwd of we niet voor dezelfde organisatie werken.

12. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    geen idee?? :(:(

13. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Bij ons kraamzorg centrum mag je die elektrische kruiken wel gebruiken om het bedje te verwarmen. Maar als een kindje moeite heeft om zijn temp op peil te houden dan zijn die toch niet vodloende. Een metalen kruik word veel warmer en hodu dit langer vast. Maar elektrische zijn prima om het bed te verwarmen maar is dus onvoldoende om een kindje zijn temp omhoog te krijgen. Ik werk zelf als kraamverzorgende en dit advies dragen wij uit. Misschien dat andere instellingen andere bevinden hebben maar zo doen wij het.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Marleentje bij ons ook. Een elektrische kruik alleen is niet genoeg. Ik werk bij de waarden. Zal binnenkort weer eens vragen wat momenteel de richtlijnen zijn.

15. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik moest gewoon de oude kruik gebruiken.
    had eerst de bellybe maar die heb ik weer tereug gebracht .
    de kraam had liever de oude kruik nog.
    had toen een emailtje gestuurt en toen hadden ze dat gezegt.
    heb nog wel de elektrische kruik van de hema achter de hand.

Deel Deze Pagina