Jouw ervaring met welk autostoeltje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mieke8, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Boaz groeit nu echt uit de maxicosi (groep 0 stoeltje) en we willen een vervolg autostoeltje kopen voor 9-18 kg of 9-36 kg.

Zouden jullie hier je ervaring over welk autostoeltje dan ook willen schrijven, goed of slecht, maakt niet uit.
    En wat je zo fijn vindt aan dat stoeltje en wat misschien ook weer niet.
    Er is zoveel keus, heb al naar de consumentbondtest 2009 en die van de ANWB gekeken, maar ik blijf het een moeilijke keuze vinden.
    Ook omdat het best veel geld is.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hallo,

Ik lees even met je mee :)
    Het duurt nog wel even voordat ze eruit is gegroeid, maar ben ook alvast aan het rondkijken. Er is zoveel....

3. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik heb de maxi cosi priori gekocht. Wij moeten de stoel in de auto met gordels vastzetten. Vind ik handiger ook, dan kan de stoel ook eens bij opa/oma in de auto indien nodig.
    Toen we voor de stoel gingen kijken heb ik de kleine man er gewoon ingezet en de gordels dichtgemaakt. In deze stoel zat 'ie het beste. Heb ook wat stoelen van Römer geprobeert maar daar zakte 'ie heel erg in weg, zat een beetje raar.

Mijn advies dus, neem je kind mee naar de winkel en laat het proefzitten....

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    wij hebben de priori xp en mijn ouders hebben de priori sps. zijn beide fijne stoelen. er zijn vast stoelen die meer snufjes hebben (en duurder zijn), maar ik heb geen problemen met de priori. mijn zoon zit er bovendien goed in (vanaf een maand of 9 a 10).

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de maxicosi axiss en de priori.
    De axiss vind ik ideaal omdat deze kan draaien. Hierdoor hoef je niet half de auto in te bukken.Ideaal voor mij aangezien ik rugproblemen heb.

De priori hebben we in mijn man zijn auto. Een prima autostoel voor erbij

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook de priori XP. Die bevalt ons ook goed.
    Ik mis de extra snufjes (van bijv de tobi) niet. Die 4 slaapstanden zijn er genoeg, we gebruiken er eigenlijk maar 3. En de kleine zit er ook goed in.

Ik hoor wel dat je je kindje beter even kunt proberen in zo'n stoel. Voor de een zit de romer beter, bij de ander maxicosi.

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Tobi pas een paar weken in gebruik maar ben er erg tevreden over.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben in mijn man's auto een Maxi Cosi Tobi, met van die openstaande gordels. In mijn auto heb ik een Romer King. Ik moet zeggen dat ze allebei goed zijn, alleen vind ik persoonlijk dat de romer beter is voor Jelle. Hij zit er net iets lekkerder in, de stoel kan iets verder onderuit als de Tobi en hij is iets lager. De tobi staat nogal hoog op zijn voetstuk, zeg maar... Nou is dat bij mijn man niet zo erg omdat hij een bus heeft, maar in mijn gewone auto zit Jelle dan elke keer tegen het plafond als ik hem in de stoel moet zetten...

Wat de anderen ook al zeggen, neem je kindje mee naar de winkel en pas even hoe hij zit. Het verschitl echt van kind tot kind. De Tobi hebben we overgenomen van mijn schoonzus, mijn nichtje wrong zichzelf steeds tussen de gordels door, terwijl Jelle dat nooit doet.

9. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben de Romer King en zijn er erg tevreden over, Kevin zit er goed in. Heb verder geen ervaringen met andere stoelen.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben 2 stoeltjes van safety 1st . Volgens mij is dat stoeltje zowat het zelfde als de Priori van Maxicosi . Alleen dan zonder het merk : Maxicosi erop. Safety 1st schijnt het B-merk te zijn van maxicosi.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben de Kiddy Comfort Pro. Is een combinatie groep I/II/III dus gaat heel lang mee, en kwam nog als beste uit de test ook! Andere voordelen: licht van gewicht en zit niet vast in je auto, dus je kunt hem heel makkelijk van de ene naar de andere auto verplaatsen.

Proefzitten vond ik juist een beetje zinloos, de eerste 2, 3 keer stribbelde meneer heel erg tegen toen ik hem in de stoel wilde zetten (met kussen voor zijn buik), daarna was hij er aan gewend en sindsdien gaat het heel makkelijk. Hij zit er prima in en ik verwacht dat dit zo blijft, maar juist omdat die stoel een paar jaar mee zou moeten kunnen valt er weinig over het echte comfort te zeggen...

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat fijn dat er zoveel reacties komen. Handig hoor.
    Blijf vooral doorgaan, ik heb nog wel even om een keuze te maken ;)
    Bedankt zo ver hoor. :)

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier een Römer King in auto van man en een Maxicosi Tobi in mijn auto. Beiden stoelen zonder het isofix systeem (zat niet in onze auto).
    Wij vinden de Tobi de fijnste stoel van de twee. Gordeltjes langer/korter maken gaat makkelijker als bij de Römer. Maar daarentegen kwam de Römer beter uit de test.
    De ligstanden gebruiken wij niet zo vaak, Jasmijn kijkt vaak naar buiten. Vaak valt ze pas na een eindje rijden in slaap dus om hem dan te gaan verstellen is wat lastig (risico is ook dat ze dan weer wakker wordt).

Wat voor merk auto heb je trouwens? En zit er isofix in of moet je de stoel nog met de gordels vastmaken? En verder, ga idd even proberen in de winkel. Ben het wel met Bri eens dat de kleintjes even moeten wennen dus je niet teveel op hun reactie moet afgaan, maar je kunt iig zelf zien hoe ze erin zitten. En vraag of je hem even in je auto mag zetten, kun je zien hoe hoog de stoel erin staat.

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    @boni, ik heb een Honda Civic (nieuw model) zit isofix in en heb nu ook de easyfix voor de babystoel van maxicosi.
    Ik heb zelf de Romer Duo Plus of de MC Tobi op het oog, maar vind de keuze erg moeilijk omdat er zoveel is en dan ook nog de tests etc.
    De Romer Duo Plus kan ook met de isofix bevestigd worden en is qua prijs bijv. weer een stukje voordeliger dan de MC Priorifix, deze komt dan wel weer beter uit de test, maar scheelt toch zo'n 100 euro.
    Bij de Tobi spreekt mij het gordelsysteem wel aan, maar ik ben bang dat deze te hoog is voor mijn auto en dat Boaz zo hoog zit straks wanneer hij groter wordt. Dus een goeie tip om de stoel even in de auto te zetten.

15. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik vind het ook erg lastig. Zat te denken aan de MC Tobi, maar deze heeft geen isofix gebeuren. Dat zit niet voor niks in mijn auto denk ik dan... De MC Priorifix vind ik eigenlijk wel erg duur, maar is wel goed getest.

Zijn er moeders die de MC Priorifix hebben, is ie zijn geld waard?

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier de maxi-cosi priori xp! super ze zit er heerlijk in en ze slaapt er ook goed in~!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zag dat Römer en Chicco ook isofix stoeltjes hebben.
    Daar nog mama's ervaring mee?

Deel Deze Pagina