Kun je een elektrische kruik ook voor de eerste 1 a 2 weken gebruiken? Of wordt die niet warm genoeg? En wat zijn jullie ervaringen sowieso met een elektrische kruik?
Ze kunnen prima gebruikt worden om het bedje voor te verwarmen maar om je kindje op temperatuur te houden, daar zijn ze niet zo geschikt voor. 'k Zou er dan toch een normale kruik bijhalen.
Ik had juist wel zo`n kruik omdat je dan niet het risico hebt van lekkage. Ik had de belly warmer en door homecare (kraambureau) werd het wel goed gekeurd. Maar niet alle bureau`s keuren het goed. Dochter was klein en het was in die tijd erg koud, maar met deze kruik ging het prima hoor! De kruik ook nog een tijdje gebruikt om de kinderwagrn voor te verwarmen die in de koude schuur stond....
Ik heb 2 weken geleden een elektrische kruik van de hema gekocht en hem zelf even getest. En hij word echt flink warm. Wel heb ik ook nog 2 waterkruiken van mijn dochtertje maar ik vind dit veeeel makkelijker in gebruik.
Bij mij vertelde de kraamzorg dat ze liever niet met een elektrische kruik willen werken. Dit omdat deze nadat je hem in het bedje legt vaak nog warmer word en dat het al meerdere malen is voorgekomen dat een kindje daardoor verbrand is.
Ik heb ook een elc kruik gekocht. En er staat in de gebruiksaanwijzing dat de kruik eerst nog wat warmer word inderdaad. Maar er staat ook bij dat de kruik nooit tegelijk met het kindje in het bedje mag liggen. Raar dat er dan kindjes door verbrand zijn. Ligt dan denk ik niet echt aan de kruik.
Een kruik moet ook niet in het bedje, maar gewikkeld in een handdoek/dekentje aan de buitenkant bovenop het dekentje bij het voeteneinde liggen...je kan de kruik wel in het bedje leggen om voor te verwarmen, maar zodra je kindje erin gaat liggen, de kruik dus aan de buitenkant van de deken leggen. Ik had trouwens ook eerst een elek. kruik gekocht, maar na lezen van de gebr.aanwijzing ging ikzelf toch twijfelen en heb hem teruggebracht en voor de waterkruiken gekozen.
Maar als je een baby hebt met ondertemp. is het wel handig als je een kruik hebt die wel in het bedje mag liggen. Ik werk in de kraamzorg en wij mogen idd de elektrische kruik niet gebruiken. Met de waterkruiken nooit verbrandingen of wat ook gehad binnen onze organisatie.
Ik werk zelf in de kraamzorg en een heet water kruik is ook gloeiend heet. Je mag geen enkele kruik zo bij je kindje neerleggen. Hij moet altijd tussen 2 dekentjes in met een handbreedte van je kindje af liggen. Een heet waterkruik met 100 graden gevult is ook gloeiend heet. De reden dat we eerst niet weg waren van de belly warmer is dat hij niet makkelijk in het bedje te leggen was en dat hij snel weer afkoelde. De nieuwe versie mogen we gewoon gebruiken. En is nog veilig ook ! Oh ja en als ik hem niet meer voor de baby gebruik vind ik het zelf ook wel fijn in de winter (ben een kou kleum)
ik moest gewoon de oude kruik gebruiken. had eerst de bellybe maar die heb ik weer tereug gebracht . de kraam had liever de oude kruik nog. had toen een emailtje gestuurt en toen hadden ze dat gezegt. heb nog wel de elektrische kruik van de hema achter de hand.