help ik zie het niet meer zitten

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Corinne348, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Hallo,

Sinds een twee weken word mijn dochter van 7.5 maand opeens in de nacht wakker en valt ze niet meer in slaap. Vorige week kwam het omdat ze erg verkouden was en zelf geen stem meer had dus werd ze wakker vanwege haar gehoest.
    Sinds een week is ze weer helemaal beter maar het blijft een ramp.

Als ik dan naar haar toega ligt ze met haar handen in haar ogen te wrijven een speen geven lukt niet want ze blijft huilen.
    Uiteindelijk geef ik haar een flesje drinken (klein beetje 50 cc) en valt ze iets later in slaap.
    Nu wil ik haar eigelijk geen drinken in de nacht geven want ik wil niet dat ze hier aan gewent raakt.

Wat kan het zijn? Heeft u misschien een tip?

Groetjes
    Corinne

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vervelend dat ze 's-nachts wat blijft 'spoken' nu ze weer beter is. Echter bijna alle kinderen maken perioden door waarbij het slaapritme anders dan anders is. Vaak gaat dit vanzelf weer over.
    Ik adviseer meestal om toch consequent te blijven. Jullie willen liever geen drinken geven dan kan je dat het beste ook niet doen.
    In het begin kan dit enige strijd opleveren (lees huilen/boos zijn), maar als je hier consequent in blijft weet ze dadelijk niet beter.

Geef haar troost en laat weten dat je in de buurt bent. Je kan dit blijven herhalen tot ze weer gaat slapen. Uit ervaring weet ik dat dit een aantal nachten kan duren dus misschien handig (mits mogelijk) om met je partner af te wisselen.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina