Rits(lipje) kapot op BSO

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.588
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vanmiddag ging ik de kinderen van de BSO halen.
    Mijn zoon kwam naar me toe dat zijn rits van zijn nieuwe winterjas kapot was gegaan.
    De voering zat vast tussen de rits en toen heeft iemand van de leiding geprobeerd om hem open te trekken.Nu is dat naar mijn idee met nogal grof geweld gegaan want nu is het lipje wat aan de rits zit compleet doormidden gebroken en dus niet meer te gebruiken waardoor de jas niet meer dicht kan.
    Jullie mogen best weten dat ik hier niet heel blij mee ben.Het is zijn enige winterjas en ook een mooie jas.
    Nu heb ik al met de BSO afgesproken dat de evt kosten voor hun rekening komen en zij zouden mij een formulier per mail sturen om in te vullen.
    Nu vraag ik me af of het nu echt nodig zal zijn om een compleet nieuwe rits te moeten laten zetten.Vaak wordt een kledingstuk er niet veel mooier van of zou het evt mogelijk zijn om ergens zo'n lipje te kunnen krijgen en die er op te laten zetten.
    Ik vrees dat het een nieuwe rits zal worden.
    Iemand enig idee wat dat kost en wat de mogelijkheden zijn?

Groetjes.

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Jeetje, kan gebeuren..ga naar je plaatselijke schoenmaker en vraag het.

Zal niet meer dan 5€ zijn lijkt me, en dat is al veel

Edit: voor een nieuw rits-stukje is dat. Rits zelf zal wel iets meer zijn als die vervangen moet. Maar als hij nieuw is, ga terug naar de winkel?

3. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Gewoon navragen bij een kledingmaker (vind je meestal overal wel), ik weet dat een rits van een schoen zo een paar tientjes kost. Ik zou rekenen op 20-35 euro, kan t alleen maar meevallen, toch? (voor een nieuwe rits zetten dan he)
    Verder balen, hopelijk kan t gemaakt worden en blijft ie dan heel.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je alleen het lipje mist en niet het treintje dan zou je voor nu even een paperclip er aan kunnen maken. Ik denk dat een nieuw lipje er aan niet kan eigenlijk, maar misschien een soort lusje? Dat zie je ook vaak ipv een hard lipje.

5. rums

rums Niet meer actief

Wat jammer dat de jas kapot is. Je moet inderdaad wel rekening houden met 'hoge' kosten. Een rits er in zetten is veel werk.
    Voor dat geld heb je misschien een nieuwe jas. Ligt er aan wat je wil en van welk merk de jas was.

6. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou er zelf niet aan denken om de kosten terug te vragen. Zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. Maar dat was je vraag niet.
    Ik zou er mee langs een kledingreparatie atelier gaan. Ws kunnen ze het lipje zo vervangen, en anders een nieuwe rits.

8. Metire

Metire Niet meer actief

balen, maar kan gebeuren.. dingen gaan nu eenmaal stuk. hadden ze je zoon dan met zn jas aan moeten laten zitten omdat de rits niet open ging?? :p

voor de rits van mn laars betaalde ik 20 euro, geen idee of het duurder of goedkoper voor een jasje.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.588
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het treintje is er dus ook vanaf want anders had ik inderdaad een paperclipje kunnen gebruiken.
    Heb ik wel vaker gedaan maar hij is er compleet vanaf.
    Ik ga het dan maar vragen bij de kledingmaker maar die zal al snel zeggen om er een nieuwe rits in te zetten en vind ik echt zonde want de rits is helemaal puntgaaf.

Ik neem ze ook niets kwalijk want kan nu eenmaal gebeuren maar komt nu ook lastig uit met die koude dagen voor de deur.

10. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Heb je de link gezien die ik geplaatst heb? Volgens mij kan je ze online bestellen en er gewoon zelf inzetten. Hoef je ook de deur niet uit. En een nieuwe rits is helemaal niet nodig.
    Als het zijn enige jas is is het ook onhandig om er een nieuwe rits in te laten zetten. Want de jas ben je dan wel even kwijt.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.588
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is geen jasje maar een behoorlijke jas.
    Jongen van bijna 10 jaar met maat 152 haha

Het gaat me helemaal niet om het feit dat het gebeurt want kan iedereeen gebeuren.
    Als ik iemand zijn rits kapot zou trekken zou ik hem ook betalen.Ben daar immers voor verzekerd.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.588
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
  13. Metire

Metire Niet meer actief

misschien handig om er een goedkope jas bij te kopen voor als er een ongelukje met zijn jas gebeurd (zoals nu)

doe ik ook altijd, is ook fijn als zn ene jas gewassen en nog niet helemaal droog is ofzo. kan ie toch lekker warm naar buiten :)

14. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Even een nieuwe runner erop laten zetten. Kostte hier €3,50..

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nieuwe runner op laten zetten, kost hier op de markt 1,50 bij de stoffenkraam.

De moeite niet om een schadeformulier in te vullen of de verzekering voor in te schakelen ;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb net het lipje van de rits van mijn winterjas laten vervangen en daar heb ik 5 euro voor betaald.

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zoiets zal wel vaker gebeuren. Zou het niet in mijn hoofd halen om over zoiets zo'n drama te maken. Gewoon een nieuwe rits of een ander lipje eraan. Niet zo zeuren dus!

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Bij de betere naai winkels kan je gewoon zo'n lipje kopen €2.40

En die kan je er zelf opzetten.

19. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Had ik laatst ook met de jas van mijn zoontje....
    Gezien de onkosten van het laten maken heb ik in de uitverkoop een jas gekocht voor 13€....was nog goedkoper dan de rits laten maken....

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier was trouwens het treintje eraf en in de rits waren 2 van die pinnetjes waar de rits ver glijdt kapot.

Deel Deze Pagina