Elektrische tandenborstel vraag (m.n kinderen)

Discussie in 'De lounge' gestart door wendelaa, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Oke......w.s zullen wij een van de laatste zijn die met handtandenborstels poetsen.
    Maar goed, vandaag met de kinderen op controle geweest en zij adviseerde toch echt om elektrisch te gaan poetsen.
    Allemaal leuk een aardig, maar damn wat zijn die krengen voor kinderen duur!

Dus voor de kenner onder ons, zijn de opzetborstels voor kinderen echt kleiner dan die voor volwassenen?
    En passen kinder opzetborstels ook op de ''normale''?

Ik heb hier wel een Philips sonicare liggen namelijk, maar die heb ik in geen eeuwigheid gebruikt :)

Zou dus handig zijn als ik daar gewoon een paar borstels voor koop en klaar is klara.

Want om nu voor iedereen aparte apparaten te gaan kopen, zie ik ook niet zitten.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook de sonicare heeft kleine borsteltjes. Wij gebruiken ze zelf, want wij vinden de grote (ook voor volwassenen) te groot.
    Voor kinderen zijn ze echter minder geschikt (beetje afhankelijk van het model). De sonicare (en ook sommige van oral-B) hebben te veel bewegingen per seconden. Het glazuur van kinderen is dun, dus er is kans dat je het daarmee beschadigt.
    Deze week zijn de elektrische kindertandenborstels van oral-B in de aanbieding bij kruidvat. 20 euro. Dat is inclusief 2 opzetborsteltjes.
    Denk dat je daarmee goedkoper uit bent, want de borsteltjes van sonicare vind ik belachelijk duur, terwijl die van oral-B geregeld in de aanbieding zijn.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die van oral b zijn gewoon uitwisselbaar. Als de mijne leeg is, doe ik mijn opzetstukje op die van de kinderen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    O dat is een goede tip! Morgen maar even naar de kruidvat dan :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben tandenborstels van braun, 2 voor 60 euro. Voor de kinderen kleine borstels erop, wij gewone de onze (ik de extra zachte).

6. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Toevallig vandaag in het Makro krantje gezien: een apparaat voor volwassenen en een voor kinderen met 2 borsteltjes voor €30.
    Best een leuke aanbieding.
    En toevallig heb ik van de week bij de Blokker 10 opzetborsteltjes gekocht voor €25

Allebei van Oral b 😊

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben ook de kindertandenborstel omdat die minder rpm heeft. Mijn tandenborstel is een tijdje geleden gesneuveld, dus nu zet ik mijn opzetstukje op die van de kinderen. Vind hem nog vrij hard gaan.

8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mijn tandarts kun je een gewone elektrische tandenborstel gebruiken

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens onze tandarts ook, en dan de kinder opzet stukjes erop EN korter dan 2min poetsen bij kinderen.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl en ik hebben beide onze eigen van oral b.
    zij heeft natuurlijk de kindervariant.
    maar heb er al in tijden geen speciaal kinderborsteltje op gehad.
    de borsteltjes van kv eigen merk passen ook op de oral b en schelen een hoop geld met de echte en poetst net zo schoon

11. susy26

susy26 Niet meer actief

soms denk ik wel eens het is allemaal omzet. Want me vriend kreeg ook advies om met een elektrische borstel te poetsen...afijn, half jaartje terug, gewoon met een handtandenborstel gepoetst.
    En hoe gaat t ? heeft u met een elektrische tandenbostel gewerkt? ja...

oja , je kunt het wel zien... uhmmm... dus ja...

heb zelf en voor de kinderen dan wel elektrisch, maar vraag me af of het wel allemaal zo waar is.

hij zegt doodleuk, ja hoor je kunt t verschil zien, terwijl tie gewoon een handtandenborstel heeft gebruikt.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb een tijdje elektrisch gepoetst en merkte wel verschil, voelde veel schoner. Alleen ben ik te lui om nieuwe opzet borstels te halen :D

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    de eerste keer dat ik elektrisch ging poetsen voelde het ook veel schoner!
    vind verkleuringen ook sneller weg gaan als je even wat extra erop poetst

Deel Deze Pagina