Vreemde gespannen buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Assje, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Sinds een tijdje heb ik af en toe een enorm ongemakkelijk gevoel in mijn buik. Het voelt alsof ik teveel gegeten heb en mijn buik uit elkaar knapt. Het voelt het sterkste ter hoogte van mijn maag en darmen, tussen middenrif en navel. Als het zo voelt kost alles veel energie en ik heb nergens meer trek in. Het heeft inmiddels een behoorlijk aantal avondmaaltijden verpest. Maagpijn of maagzuur is het niet, daar ben ik mee bekend.

Eerst dacht ik aan harde buiken, maar mijn verloskundige zei dat dit laag zit en heel veel pijn doet. Later zei weer iemand hier op het forum dat het geen pijn hoeft te doen. Ook is het niet iets dat opkomt als ik me druk maak, maar zomaar (meestal zelfs in rust). Het komt op en duurt dan ongeveer 1 à 2 uur.

Iemand hiermee bekend?

2. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik lees mee, want ik heb precies hetzelfde als jij omschrijft.
    Echt enorm vervelend!

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik heb het ook alleen dan wel onderin de buik.. Ik kan soms nauwelijks nog bewegen. En het komt altijd in rust, nooit als ik beweeg of na het bewegen..

Gr.
    Carlien

4. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb het ook en heb het idee dat ik er vooral last van heb als ik te veel gedaan heb of te veel gegeten heb.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh?
    Volgens mij zitten wij toch bij dezelfde verloskundigenpraktijk?
    Ik heb ook harde buiken, maar bij mij zitten die juist voornamelijk bovenin. Ik wist niet eens wat een harde buik was, tot ik vorige week tijdens de controle er eentje had, volgens de verloskundige. En dat was dus voornamelijk bovenin. Het trekt wel door naar mijn hele buik, maar ik voel die spanning voornamelijk bovenin mijn buik. Het doet geen pijn, maar voelt wel vervelend. Gewoon alsof je een voetbal in je buik hebt zitten. Je buik voelt ook hard.
    Blijkbaar hebben de verloskundigen bij onze praktijk dus verschillende meningen over wat een harde buik is en wat niet. Apart hoor.

Verder herken ik het trouwens niet wat jij beschrijft.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Harde buik voelt idd alsof er een voetbal in je buik zit. Hoeft geen pijn te doen.

7. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ja klopt ;) Jij vertelde over harde buiken in het topic waar wij beide in meepraten toen ik dit onderwerp aankaartte en er werd op ingehaakt door een ander met de opmerking dat het geen pijn hoeft te doen. Toen snapte ik er echt helemaal niets meer van!

Een harde bol voel ik overigens niet, maar ik ben van mezelf ook best dik dus ik voel ook weinig aan de buitenkant. Als ik in mijn buik prik (zoals de vlos dat ook doet bij check) dan voelt de baarmoeder altijd aan als een harde bol, verschil voel ik dan ook niet.

8. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Zit je bm al zo hoog dan? Als het harde buiken zijn, lijkt me dat je dat dan alleen voelt daar waar je bm zit. Ik had gisteren bijv een harde buik en dan zie ik echt de bovenkant van mijn bm zitten. Daarboven is het ook zacht. Ik herken je gevoel wel, maar zie het dan zelf als een groeispurt. Net of trekt iemand mijn huid uit elkaar, dus ik denk dat dat het is

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik ben nogal stevig, dus dat zie je bij mij echt niet door mijn eigen buik heen. Ik kan het wel voelen als ik erin prik, maar zoals ik al zei, hard is ie eigenlijk altijd. Inderdaad wat je zegt, alsof iemand je huid aan het scheuren is, maar dan binnenin. Ik voel me dan net een te strak opgeblazen ballon :) Alleen het lijkt me zo sterk dat het harde buiken zijn want ik las dat die maar kort duren en bij mij duurt het soms uren, in ieder geval minimaal 1 tot 2 uur achter elkaar.

Mijn baarmoeder zit trouwens zo op het oog erg hoog, dat komt omdat ik een vrij korte romp heb en een lage navel. Ik dacht eerst ook dat dat helemaal niet kon en heb het toen aan de verloskundige gevraagd, die gaf de verklaring waarom het zo hoog lijkt. Het formaat is namelijk gewoon normaal.

10. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Als je dat gevoel 1 a 2 uren hebt zonder dat het wegtrekt, lijkt t me sterk dat het een harde buik is. Ik denk echt dat het een groeispurt is. Een harde buik voelt als een golf: je buik gaat wat strak staan en als in een golfbeweging steeds strakker om na een paar sec. weer soepel te worden

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dat gevoel heb ik ook vooral dus savonds dat is bij mij echt dat mn huid zo op spanning staat en zo trekt dat t net lijkt of je buik uit elkaar klapt/scheurt sochtends is t weg vooral hele kleine porties eten en niet teveel tegelijk drinken probeer dat maar eens dat helpt mij heel goed

Deel Deze Pagina