Ik heb geen geheim gemaakt van de namen. Maar vaak gingen mensen zonder bedoeling Néomi zeggen ipv Noémi. Omdat het misschien makkelijker klinkt zoals Naomi. Mijn moeder ging eerst heel hard nadenken hahah dat ze het goed ging zeggen. En toen had ik zoiets mmmm dat is ook niet wat ik wil dan. Dat het of telkens verkeerd word uitgesproken. Of mensen eerst heel lang stilstaan voordat ze de naam zeggen haha
Leuk, Griekse namen! Onze dochter heet Chloé en krijg er nog heel vaak te horen dat ze het zo'n mooie naam vinden!
Eleni, heel mooi! Chloé vind ik ook mooi maar Eleni veruit het mooist. Zeker in combinatie met je zoontjes naam, ook prachtig.
Ik vind een Turkse naam een beetje gek bij een Griekse naam nu.. maar dat komt waarschijnlijk omdat ik Grieks ben lol Vind Chloé wel het leukst van de 2... Wellicht omdat het minder Grieks traditioneel is. Vandaag is het trouwens officieel de naamdag van Eleni
Dat is toevallig dat het de naamdag van Eleni is haha. Mijn zoon is in mijn huwelijk met een TR man geboren, dus hij heeft idd een Turkse naam. Maar de donor is geen Turk, want daar hebben ze geen zaaddonoren van. Meer kans was dat het een Griek was haha, krijg ook vaak die vraag.
Ik zou dan eerder gaan voor nog een Turkse naam.. Maar dat ben ik En niet zo zeer vanwege de turken/grieken haat want daar doe ik niet aan mee, maar meer omdat ik t gewoon niet zo mooi vind. Turkse namen klinken echt anders dan Griekse namen vind ik.
Na mijn scheiding heb ik eigenlijk liever niet meer een Turkse naam erbij. Ik ben nog steeds verliefd op mijn zoontje zijn naam. Maar de enigste meisjesnaam wat ik nog mooi vond was Selin. En s.eyhan is helemaal verliefd op de naam Chloé dus vond ook wel erg speciaal als hij een naam meegaf Eleni heb ik vorig jaar op vakantie gehoord en is van Helena, een van de namen van mijn moeder
Eleni vind ik echt by far een van de mooiste namen die ik de laatste weken heb gehoord! Komt zeker op mijn lijstje. (hier ook een BAM-er overigens)
Eleni is een hele populaire naam in Griekenland, niks vreemds aan Ik zou gaan voor Eleni, aangezien mijn dochter ook zo heet
Ik vind cloe veel te gewoon klinken naast seyhan. Maar wel een mooie naam!... voor de 2e plek dan.. Vind het wel mooi, 2 namen uit andere landen. Maar dat wist je volgens mij al haha!