Help! Zwelling daar beneden, wie herkent dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marygirl, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Beetje intieme vraag, maar wie herkent dit en wat te doen?

Dit is mijn derde zwangerschap en ik ben nu ruim 14 weken. Nu heb ik sinds twee weken een 'gekneusd gevoel' rond mijn schaambot :) Bij de vorige zwangerschap begon dit ook rond ongeveer 25 weken. Nu zag ik net dat het nu al echt gezwollen is en dik aanvoelt (zeg maar een halve centimeter erbij). Dit herken ik niet zo van de vorige keer. Wel dat het gevoelig is, maar niet de zwelling erbij. Wie heeft dit ook gehad en heb je tips? Ik loop al bij de bekkenfysio en zie haar woensdag weer, maar ben toch even benieuwd of anderen dit ook hebben gehad.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja volgens mij gewoon door de betere doorbloeding, mijn lippen daar beneden steken ook flink uit haha

3. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

26 nov 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Wat FleurSylvano zegt :)

4. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Oké pfiew, dat stelt wel gerust :) bedankt!

5. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Bij mij bleek het een spatader te zijn, ook door de zwangerschap... Is niet veel aan te doen. Moet vanzelf overgaan na de bevalling, had ik met de spataderen op mijn benen ook bij de vorige twee.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Herkenbaar meid soms best vervelend vooal met fietsen vind ik

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    bij een volgende zwangerschap komt er steeds meer druk 'daar beneden' omdat het alllemaal al meer verweekt is, en bij mij waren het idd ook spataderen daar waardoor het dik en pijnlijk aanvoelde. Na de bevalling is het weer verdwenen. had er ook vanaf 15/16 weken al last van.

8. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Fijn om te horen dat er meer zijn. @Ros14: Bij jou dus ook al zo vroeg. Het lijkt elke dag wel erger te worden. Mijn leidinggevende heeft me al naar de bedrijfsarts gestuurd en het ziet er naar uit dat ik voor een deel de ziektewet in ga zodat ik (zoals de fysio zegt) minder lang per dag verticaal hoef te zijn :)

Deel Deze Pagina