cz! eigen risico ? dikke rekening betalen? wie weet dit

Discussie in 'De lounge' gestart door music4life, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hoi hoi dames,,,ik heb een vraagje en hoop dat iemand deze weet

ik heb een basis aanvullend jongeren verzekering!
    nu ben ik vanwege een bloeding onverwachts terug naar de vk gemoeten, die heeft een echo moeten maken,, en ze zei toch wil ik je doorverwijzen naar het ziekenhuis,,nou allemaal gebeurt en 2 weken erna kreeg ik een dikke rekening van 104 euro,,,

daarna moest ik weer onverwachts terug naar de vk en weer verwees zij me door naar het ziekenhuis! en weer 2 weken erna een hoge rekening van 150 euro!

ik weet dat ik een eigen risico had van 150 euro dat verklaart mischien dat ik deze moest betalen?! maar die 104 euro dan ? die heb ik toch ook moeten betalen,,,,wie weet dit? :D

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou eerst de rekening naar CZ sturen en kijken of ze dit willen betalen
    ik zit ook bij CZ en kreeg van de week een rekening van 170euro :confused:
    omdat ik nog een nacht verbleef in het ziekenhuis nadat mijn zoontje geboren was kreeg gister een brief dat het vergoed werd en had het geld ook al binnen :)

3. music4life

music4life Niet meer actief

ik snap het niet.

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heb je nu een aanvullende verzekering basis OF jongeren?

Bij jongeren word minder vergoed tijdens een zwangerschap, bij basis veel meer (ook reden dat ik mijn verzekering gewijzigd heb voor aankomend jaar).. dat zou dus kunnen verklaren waarom je deze dingen dus wel moet betalen..

Maar deze twee situaties lijken mij medische gevallen, ivm je bloeding en daarvoor een echo moeten maken.. En medische gevallen worden als het goed is wél vergoed..

Ik zou het nog eens heel goed navragen bij je VK, evt. het ziekenhuis en zeker bij CZ.. ;)

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb basis
    je moet 150 eigen risico betalen en niet meer
    maar wat ik begrepen heb is dat alles wat met zwangerschap te maken heeft zoals opnamen etc dat dat er niet bij hoort...

maar pin je er niet op vast ik heb er ook de ballen verstand van ;)

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    trouwens

die 150 word komend jaar 155 :evil:

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Maar voor de meiden die CZ basis hebben, word wel de combinatietest 100% vergoed, ook als je hem zonder medische indicatie hebt en/of jonger bent dan 36 jaar!

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    huh, dit is mij niet bekend! dat is niet de 20 weken toch? de nekplooi...?
    mijn vk zei dat we die helemaal niet vergoed kregen ze heeft het niet eens over een verzekering gehad

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ Tummetje, dat is niet waar, dat gaat pas in 2009 in ;)

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik weet dat ik het bloedprikken ivm de zwangerschap ook zelf moest betalen bij CZ. Althans, het ging van mijn eigen risico af.
    Ik denk dat je wel een deel van je rekening kan indienen.

En van de NT meting krijg je wel het consult vergoed (iets van 25 euro). Althans vorig jaar kreeg ik dat wel, voor dit jaar heb ik de rekening nog niet binnen.

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Dat wist ik niet......

Nog een vraagje over CZ als het mag...
    Nu hoorde ik als je aanvullend bent verzekerd dat het niet uitmaakt of je thuis of ziekenhuis bevalt.
    Als je zelf wilt dat je bevalt in het ziekenhuis dan zal je zelf moeten betalen. word je naar het ziekenhuis gestuurd door de VK of je moet medisch dan word het vergoed.
    Maar nu hoorde ik dus dat het niet uit maakt? klopt dat? Dus ik wil in het ziekenhuis bevallen mijn eigenkeus, dus wordt het ook alles vergoed....

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Met een jongeren verzekering moet je opletten vooral als je zwanger bent kan je beter opletten want bv kraamzorg werd bij VGZ vorigjaar niet vergoed en bij CZ geloof ik maar een gedeelte. Dus als je jong en zeker hebt van VGZ of andere jongeren verzekering is nu je kans om een andere aanvullende verzekering te nemen dit moet je op tijd door geven vorigjaar was dat voor 1 nov het jaar daarvoor voor 1 dec. Ook kan je het beste geen vrijwillig eigen risico nemen. Iedereen heeft een verplicht eigen risico van 150 volgendjaar 155 maar daarnaast hebben sommigen ook nog een vrijwillig eigen risico zonder dat ze het zelf beseffen. Dan ben je dus 2x aan het betalen. Tevens is een ziekenhuis of huisarts altijd verplicht dat zij rechtstreeks de nota indienen bij jouw zorgverzekeraar een natura nota noemen ze dat daar hebben zij het progamma vicozo voor. En aan bepaalde behandelingen zit ook een maximale vergoeding.

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nee hoor, ga je uit je eigen keus en je hebt geen medische indicatie, dan komen de kosten op jou neer. Krijg je een ruggenprik, dan is heb je medisch en word alles vergoed

14. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    KLopt dit jaar onder de 36 wordt het nog niet vergoed

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja oke...
    Maar bedoel ook van:
    Ik besluit nu maar om in het ziekenhuis te bevallen voor de zekerheid.
    En besluit dus zelf voor een ruggenprik wordt het dan ook vergoed?

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ja, voor zover ik begreep wel. want dan houden ze je extra in de gaten

17. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    popje,

Ik ben verleden jaar bevallen in het ziekenhuis. Poliklinisch. DUs eigen keus.
    De kosten worden voor de helft betaald. Maar ben je aanvullend verzekerd dan word dit ook vergoed. Althans bij mij wel. Ik ben Ohra verzekerd en had een jonge gezinnen pakket plus aanvullend! Ik had me wel extra ingedekt!

Ik kreeg een rekening van 470 o.i.d en heb dit opgestuurd naar Ohra en werd allemaal vergoed. Ik zou anders even bellen naar cz. Is ook OHra! Anders als je nog geen jonge gezinnen pakket heb even aanvragen in Januari! :thumup:

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    trouwens ik had ook een jongeren polis bij CZ totdat ik erachter kwam dat ik zwanger was ze zeiden toen tegen mij dat ik een gewone verzekering moest nemen in plaats van jongeren omdat ik een kindje zou krijgen

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben vorig jaar in het ziekenhuis bevallen omdat ik het zelf wilde. Uiteindelijk was het wel medisch maar kreeg alles vergoed. Dus ook al was niet medisch geweest.

20. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Dit is erg vreemd. Ben ook CZ verzekerd en heb ook als aanvulling het jongerenpakket, ben ook moeder van 2 kinderen en bij mij hebben ze bij beide zwangerschappen helemaal geen problemen gemaakt. Ik heb dus nog steeds de aanvullende jongeren polis.

Deel Deze Pagina