ik voel me rot.. we zijn bezig met zwanger worden, maar mijn moeder weet van niks. ze zegt telkens dat mijn zusje en ik slimme meiden zijn, omdat we eerst voor carriere gaan, en nog niet met kids bezig zijn (ze moest eens weten) zelf was ze 23 toen ze mij kreeg. Ze roept dan ook telkens dat ze nog geen oma wil worden omdat ze te jong is. Ik kan er dan ook niet met haar over praten. wel met mijn schoon moeder, die was 17 toen ze mijn vriend kreeg en kan niet wachten om oma te worden.. maar ik vind het wel jammer dat ik er niet met mijn eigen ma over kan praten. Hebben jullie ook zoiets? Gr bengel
Mijn mams riep altijd hetzelfde. Leek haar geweldig om oma te worden maar niet nu! Toen wij met vruchtbaarheidsproblemen te maken kregen sloeg dat meteen om! Ze vond het vreselijk dat ze dat ooit gezegd had, ze had er nooit bij stil gestaan. Wij zijn nog steeds niet zwanger, zus inmiddels wel. Ze is reuze blij! Komt wel goed meid, moeders hebben volgens mij last van het woord OMA. Of zal het door mijn oma komen hahahahahahah Succes meid! Elmo
tja..we zien dan wel, ik weet in ieder geval dat Ik MIJN leven moet leiden en zij niet het mijne.. toch twijfel ik soms hoor, want ze heeft het wel regelmatig over babies en dat die en die bevallen is, en dat zij straks haar kleinkids nooit zal voortrekken op elkaar (wat mijn opa onbewust doet).. ach, ze hoeft in ieder geval de voorperiode niet mee te maken, ze kan straks dan helemaal wennen aan het omaschap hihi succes jij he elmo!!! gr bengel
ik weet van mn schoonmoeder dat ze altijd riep ik wil geen klein kinderen, en ze is altijd eerst boos geworden toen mn schoonzussen zwanger waren, echt niet normaal!!! En moet je haar nu eens zien met haar klein kinderen zoooo trotss als een pauw...en als ze haar klein kinderen een week niet heeft gezien dan wordt ze gek Ik zit er op te wachten tot dat ik zwanger ben en weet al precies hoe ze gaat doen, eerst wordt ze boos tot dat de kleine er is hhiihihi (schoon)moeders he??!!
Ik snap je ook, bengel. Mijn moeder staat er (denk ik, durf het er niet eens over te hebben) ook niet voor open. Geeft ook regelmatig precies van die opmerkingen en zou eerder denken aan hoe ga je het allemaal doen, werk, financieel etc. Zou ook graag willen dat ze dan blij is, maar denk dat ik eerst veel andere opmerkingen naar mijn hoofd zou krijgen, terwijl ik toch echt wel vort de leeftijd heb. daarom ben ik zo blij met het forum, kan ik er tenminste wel over praten met mensen die me begrijpen.
He bengel, ze draait vast wel bij als ze hoord dat je zwanger bent!! Van het positieve uit gaan!! mijn moeder is helemaal het omgekeerde!! Ze heeft het al over welke dagen ik denk te gaan werken.....wel grappig!!
jee wat jammer dat ze zo reageren mijn ouders zeggen er is niets mooiers dan opa en oma zijn (ze hebben 7 kleinkinderen waarvan caitlin de jongste is) mijn schoonouders hadden niet meer durven hope ooit nog opa en oma te mogen worden van hun middelste telg (mijn mannetje dus) dus je kan begrijpen dat die super blij waren hopelijk draait ze nog bij want een kindje of kleinkind is zoiets mooi's succes meis
Mijn moeder wist van onze plannen af ze vond het idee van oma wel ff raar haha aangezien ze pas 37 is maar nu vind ze het echt heel leuk!
Mijn moeder is eigenlijk n beetje het tegenovergestelde. Ze vind het erg leuk maar ze was dan ook zelf 37 toen ze mij kreeg, ze hadden graag meer kinderen gewild en dat ging helaas niet dus toen ze mij na 16 jaar huwelijk kregen waren ze natuurlijk ontzettend blij. Bij mij ging het zwanger worden vrij vlot en dat vind ze alleen maar geweldig omdat ze zelf weet wat het is als het niet lukt. Ik zou me maar niet teveel zorgen maken als het kind er eenmaal is zijn ze er stapelgek mee. Mijn moeder en schoonouders komen niet meer voor ons maar alleen maar voor mijn zoontje! Groetjes Saskia.
ze zeggen toch altijd:degenen die het hardst roepen zijnlater vaak de blijdste mensen(of zoiets)... nu zal je moeder misschien zeggen dat ze het niet leuk vind maar w8 maar tot ze de kleine hummel in haar armen heeft.dan moet je der van je lijf afslaan.hahahaha.. al is dat met mijn schoonloeder wel anders maar ja die is gewoon raar.met alles............ die kijkt nooit om naar haar kleinkinderen maar ook niet naar haar eigen kinderen dus dat is weer een ander verhaal.een verhaal apart zeg maar.. succes meisje............
ik heb helaas al 9 jaar geen moeder meer ..maar mijn pa reageerde niet zo tof ...die zei tegen mijn man ...ge slaat zo met je piemel het spek van de tafel maar het is onze keuze dat zei hij ook mijn schoonouders daarin tegen zijn super enthousiast en vol belangstelling ...dus daar haal ik mijn energie maar uit
ohw dit is heeel herken baar, mijn mams leeft ook al bijna 10 jaar alweer niet meer, en mn vader wil geen opa worden, dit hoor ik hem al jaren zeggen, hij wilde zelf eigelijk maar 1 kind en heeft er 3 en dat laat hij duidelijk merken, dus dnek ook niet dat hij blij is als hij ooit van mij opa wordt
hmm mja ik denk dat ouders ook vooral graag willen dat alles zo goed mogelijk gaat dus EERST alles op een rijtje.. en dan pas kinderen en natuurlijk... het idee van oma.. dan ben je toch oud? mijn moeder roept ook al jaren dat ze voorlopig geen oma wil worden toch weet ik wel bijna zeker.. dat ze het toch wel leuk gaat vinden als het eenmaal zo is en 2 weken terug bij jobs ouders liet job eens terloopse opmerking vallen.. gewoon eens kijken wat de reactie was nouja.. die was wel euh.. onverwacht namelijk dat we maar moesten opschieten want dan kon ze voor dr 50ste nog oma worden overigens niet erbij vertelt dat de opmerkign serieus was.. maar ik heb er echt 3 nachten raar van gedroomd dat zowel jobs ouders als mijn moeder bij ons thuis waren.. en dat ineens overal babyboekjes lagen.. die we natuurlijk waren vergeten op te ruimen voor ze kwamen dus bij de deurbel snel op stsapeltje onder de bank.. en natuurlijk (ja dat gebeurd irl toch minder makkelijk) vond jobs moeder per ongeluk het stapeltje... en die wilde het dan niet hardop zeggen omdat het wel duideljk was dat wij het nog voor ons zelf wilde houden maar dr mond houden kon oo niet.. dus druk feliciteren in de gang enzo.. en ze is altijd superenthousiast.. dus zachtjes zodat in de kamer niemand het zou horen echt. ultieme chaos.. zoals alleen een droom dat kan zijn